Hlavní obsah

Dacia začala prodávat ten nejméně praktický Duster vůbec. Neuveze moc a ani není levný

Foto: Dacia
2:57
2:57

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Není tomu poprvé, co se Dacia pustila do segmentu aut s korbou, nicméně nejnovější počin rumunské automobilky vyvolává určité otázky. Užitkový Duster pick-up je sice zpátky, ale není úplně praktický…

Článek

Dacii Duster s korbou si jistě pamatujete, a to dokonce dvakrát, protože jednou šlo o Duster Oroch (dvoukabina s prodlouženým rozvorem) a podruhé o jednokabinu s delší korbou.

Foto: Renault

Renault (Duster) Oroch je prodlouženou dacií, která se prodává v Jižní Americe.

Zájem o tyto vozy nebyl jinde než v Rumunsku (jednokabina) nebo v Jižní Americe (Renault Oroch) a vždy byly proti SUV verzím výrazně dražší. Nyní tu máme další pick-up, tentokrát postavený na současné třetí generaci Dusteru, ale…

Nejde o tovární počin, na pick-up upravuje Duster společnost Romturingia, která má na svědomí i přestavby minulých generací. Ty se vyznačovaly jednokabinou a delší praktickou korbou, ovšem tomu je teď konec.

Foto: Dacia

Přestavbu třetí generace Dusteru na pick-up má na svědomí firma Romturingia, která upravovala i minulé generace.

Pro třetí generaci firma Romturingia zachovala tovární uspořádání dvojité kabiny, avšak značně zmenšila nákladový prostor. Oficiální údaje totiž uvádí maximální ložnou délku 1 050 mm, šířku 1 000 mm a nosnost 430 kg, což není mnoho.

Uvnitř odkryté korby nechybí dvě kolejnice a čtyři kotevní oka. Auto je pak čtyřmístné, a nikoli pětimístné jako uzavřené provedení, nejspíš právě kvůli užitečnému zatížení.

Rozměrově se třetí Duster pick-up neliší od SUV, takže má 4 345 mm na délku, 1 813 mm na šířku a 1 656 mm na výšku, světlá výška dosahuje až 224 mm. V rámci kategorie jde o N1, tedy o lehké nákladní auto do 3,5 tuny.

Zákazníci vybírají ze specifikací Expression, Extreme a Journey kopírujících výbavu klasického modelu. V rámci motorů je k dispozici hybridní předokolka nebo mild-hybridní čtyřkolka.

Zatím je automobil k dispozici v domovském Rumunsku, kde se prodává od 25 983 eur bez DPH, což je asi 632 tisíc korun bez daně. Standardní Duster na tamním trhu pak stojí v přepočtu od 419 tisíc, zatímco u nás SUV Duster startuje od necelých 442 tisíc korun.

Cenu pick-upu navyšuje i fakt, že je postaven na vyšších výbavách a má elektrifikovaný motor. Výrobce rovněž neuvedl, jestli vůz uvede i jinde než doma, ale nejspíš by vzhledem k ceně a krátké korbě moc nepochodil.

Pokud toužíte po užitkové Dacii, můžete si v Česku pořídit elektrický Spring Cargo za půl milionu korun nebo sáhnout po Dusteru Cargo, pro který si však musíte dojet do Velké Británie.

Související témata:
Načítám