Článek
Dacia je spojená s tovární zástavbou alternativního pohonu na LPG, ovšem svět míří spíš k elektrifikaci, nicméně rumunská automobilka se rozhodla využít obojího a postavit něco, co tady dosud nebylo.
Modely Duster a větší Bigster dostávají nový agregát označený jako G 150 4×4, který kombinuje zážehový mild-hybridní motor 1,2 litru spalující jak benzin, tak LPG. Nicméně ruku k dílu může přiložit i elektromotor o výkonu 31 koní roztáčející zadní nápravu až do rychlosti 140 km/h.

Nový pohon se jmenuje G 150 4×4 a kombinuje tři zdroje energie.
Systémový výkon pohonu spojeného s šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s pádly pod volantem činí 154 koní, spalovací motor má sílu 230 Nm a elektromotor s dvoustupňovou převodovkou 87 Nm.
Takže ano, G 150 4×4 má vlastně dva motory (spalovací a elektro), dvě převodovky (pro spalovací a pro elektro), tři zdroje energie (benzin, LPG a elektřinu v baterii 0,84 kWh Li-Ion) a odpojitelný pohon zadní nápravy.
Rychlostní stupně na dvouspojkové převodovce lze měnit pomocí pádel, což je u Dacie novinkou. Tato funkce přijde vhod při jízdě v terénu, tažení přívěsů nebo při jízdě v horách.

Dacie nabídnou několik jízdních režimů.
A kombinovaný dojezd? Díky 50litrové nádrži na benzin a 50litrové nádrži na plyn se bavíme o 1 500 km.
Krom toho Duster i Bigster G 150 4×4 nabízí několik jízdních režimů, a to automatickou čtyřkolku, eco režim pro úsporu paliva, režim pro jízdu po sněhu, režim pro jízdu v terénu nebo uzamykatelnou čtyřkolku pro pohon všech kol v nízkých rychlostech.
Kdy se na novinku těšit? Podle Dacie bude nový pohonný systém G 150 4×4 k dispozici do konce letošního roku. Tím novoty nicméně nekončí.
Duster mění motorizace
Dacia Duster mění pohonné portfolio a kromě zmíněné vrcholné motorizace G 150 4×4 přichází další vylepšené jednotky nahrazující ty původní.
Duster hybrid 155 nahrazuje původní hybrid 140, novinka kombinuje čtyřválcový benzinový motor o výkonu 109 koní, dva elektromotory, akumulátor o kapacitě 1,4 kWh a samočinnou převodovku se čtyřmi rychlostmi pro spalovací motor a dvěma pro elektromotor.
Systémový výkon 155 koní doplňuje spotřeba 4,6 litru na sto, což je o osm procent méně než u původního hybridu 140.
Mild hybrid 140 pak nahrazuje mild hybrid 130 a přináší novou generaci tříválcové dvanáctistovky spojené s 48V mild hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou. Normovaná spotřeba pak činí 5,4 litru na sto.
Plynové Eco-G 100 končí, namísto něj nastupuje Eco-G 120, což je motorizace spalující benzin i LPG, avšak s výkonem 120 koní proti původním 100 koním. Nádrže na plyn jsou pod podlahou kufru a neomezují jeho objem, navíc auto ujede na obě paliva až 1 380 km.
Současné s tím do interiéru Dusteru přibylo nové čalounění, sedadlo řidiče se konečně dočkalo bederní opěrky, výbava Extreme nabídne nová litá kola a pro hybridy se dodává také adaptivní tempomat. Všech nových motorizací se Duster postupně dočká do konce roku, hybridy budou první.