Hlavní obsah

Číňané útočí už i v teritoriu Bugatti a Koenigseggu. A třeba elektrický Rimac si na chleba namazali úplně

Foto: Ministerstvo průmyslu a informačních technologií, BYD

Až dosud se o titul krále rychlosti praly více méně tři značky, a to Bugatti Rimac, Koenigsegg a Hennessey. Nicméně do hry náhle vstoupil čínský BYD a jeho 3000koňové monstrum, které minimálně Rimac strčilo do kapsy.

Článek

Není tomu tak dávno, co Rimac a jeho Nevera R zbořily najednou 24 rychlostních rekordů (některé z nich Koenigsegg však záhy překonal), mezi nimiž byla i nejvyšší dosažená maximálka elektrického vozu 431,45 km/h. Úctyhodné číslo pro placku o výkonu 2 107 koní…

Nicméně zdá se, že v Číně zkrátka přišli na to, jak tato extrémní čísla ještě posunout. Značka YangWang vlastněná gigantem BYD nedávno představila svůj supersport U9 Track Edition, pro nějž připravila čtyři elektromotory o celkovém výkonu 3 018 koní. To vyvolalo debaty i pochyby.

Foto: YangWang

Rekord padl v Německu a byl změřen technikou Racelogic.

Jenže dneska rozhodují činy, proto zástupci značky vyvezli elektrický supersport na testovací dráhu ATP Automotive Testing Papenburg v Německu a pilotovi řekli, ať jede naplno. Výsledkem je rychlost 472,41 km/h, tedy světový rekord mezi elektromobily.

Podívejte se na celý oficiální záznam níže:

Čína tak sice ještě nemá například na Bugatti, jež zvládlo překonat 490 km/h, a také stále čekáme, jestli Koenigsegg využije potenciál rychlosti přes 530 km/h, který se ukrývá v modelu Jesko Absolut. Podle tiskové zprávy z roku 2022 byl ještě rychlejší než YangWang hypersport SSC Tuatara dosahující 474,8 km/h, změřených také podle zařízení značky Racelogic.

Tak či onak je dosažených 472,41 km/h opravdu famózní číslo a hozená rukavice pro všechny ostatní krále a lovce rychlosti.

Načítám