Článek
Bugatti, Koenigsegg, Hennessey, Rimac, Pagani. Všechny tyto automobilky jsou známé pro výrobu hodně výkonných a drahých superaut snů. A pak tu máme značku YangWang vlastněnou čínskou automobilkou BYD, která se těmto konkurentům doslova vysmívá.
Model U9 Track Edition vycházející z už tak výkonného U9 má totiž hned čtyři elektrické motory, každý s výkonem 555 kW (755 koní), přičemž systémový výkon činí 2 220 kW, což je 3 018 koňských sil.
Tedy více než trojnásobek původního Veyronu a daleko více koní než mají konkurenti z Evropy – hybridní Bugatti Tourbillon se může pochlubit výkonem „pouze“ 1 800 koní, šanci nemá ani elektrický Rimac Nevera s výkonem 1 900 koní.

Vzadu najdete obří křídlo a difuzor.
Přestože se model jmenuje Track Edition, smí s tímhle šíleným stádem na silnice. Nevíme ovšem, jestli plný výkon nebude odemčený jenom v určitém jízdním režimu, protože krotit takovou sílu na běžných cestách by nemuselo být bezpečné, ba dokonce řiditelné.

Karbonová střecha? Tak ta samozřejmě nesmí chybět!
Oproti standardnímu U9 nabídne okruhová edice přední splitter pro zvýšení přítlaku na kola, k dispozici je střecha z uhlíkových vláken, nechybí 20palcová kola se širokými pneumatikami nebo zadní křídlo doplněné velkým difuzorem.
Sluší se připomenout, že veleostrý YangWang U9 Track Edition byl odhalen díky fotkám čínského Ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), kde je také uváděná maximální rychlost 350 km/h, nicméně skutečnost může být jiná. Standardní U9 s výkonem lehce přes 1 300 koní reálně jede přes 390 km/h.
Nicméně nedlouho potom, co Čína vyšla s touhle novinkou, začaly v odborných kruzích vášnivé debaty, přičemž se svými nemalými znalostmi přispěl do názorového mlýna šéf Bugatti Rimac Mate Rimac.

Rimac Nevera je nadupaný technologiemi a špičkou v oboru. Šéf značky čínskému výkonu zas tolik něvěří.
Sám uvádí, že jeho Nevera je vybavená skutečně špičkovými technologiemi, ale naráží na limity současné nejmodernější technologie. Nevera R dosahuje hranice 1,5 MW (přesně 2 107 k) kvůli omezením nejen elektromotorů, ale i baterií. Na adresu Číňanů užívajících obvykle lithium-železo-fosfátové baterky pak uvedl, že má pochyby, že by jejich akumulátory mohly poskytnout deklarovaný výkon.
Největším limitem je ale fyzika, tedy přesněji přenos všeho toho výkonu na asfalt. Nevera je na hranici trakce až do rychlosti 160 km/h, zatímco čínský U9 má o tisíc koní víc. Je tedy možné, že plný výkon dokážou pneumatiky přenést až při rychlosti přes 240 km/h.
Nakonec sdělil, že špičkový výkon je jen číslo a že daleko důležitější je, jak je přenášen a udržován. Ono totiž reálně, co chcete dělat se stádem tří tisíc koní, když je možná nepřenesete na silnici v plném počtu?