Hlavní obsah

Evropané jen zírají: Čínský nováček okamžitě reaguje na kritiku, důkladný facelift netrval ani rok

Foto: Omoda

Přišel, viděl, omladil. Čínský koncern Chery se svou mladičkou značkou Omoda velmi rychle zareagoval na kritické poznatky novinářů i zákazníků a přispěchal s rozsáhlou modernizací.

Článek

Automobilky reakcím zákazníků naslouchají, nebo by minimálně měly. Jenže zatímco tradiční evropské značky tyto poznatky sbírají průběžně a zapracují je do faceliftu až za několik let, Číňané reagují okamžitě.

Důkazem je crossover Omoda 5 čínského koncernu Chery. Tento vůz se na drtivé většině evropských trhů začal prodávat teprve loni, na český trh vtrhl s velkou parádou dokonce až letos na jaře, ale třeba ve Velké Británii už jej pořídíte s plejádou inovací a vylepšení.

Facelift reaguje hlavně na kritiku jízdních vlastností. Britové například uváděli, že řízení je gumové a jízda samotná ne až tak plavná a komfortní. Tvůrci tak nasazují například nová ložiska předních kol, upravenou geometrii, rozsáhle přepracované řízení nebo vylepšenou brzdovou soustavu. To už by se jinde nebáli označit za novou generaci…

Foto: Omoda

Omoda 5 má na svém kontě dost možná nejrychlejší facelift v historii.

Pohony v nabídce zůstávají dva – benzinové šestnáctistovce s výkonem 108 kW sekunduje elektromobil s dojezdem 427 km, který v rámci modernizace obdržel novou baterii s kapacitou 61 kWh o vyšší energetické hustotě. Baterku dodává CATL a můžete ji nabíjet výkonem až 130 kW.

Kritiku menšího zavazadelníku se Omoda rozhodla vyřešit odebráním rezervy (tu nakonec v Evropě nevozí drtivá většina nových aut), čímž objem vzrostl z původních 372 na 430 litrů. Mezi další novinky v kabině patří přesun voliče převodovky za volant, na vhodnější místo se stěhovala i bezdrátová nabíječka telefonu. Dvě 12,25″ obrazovky jsou teď sdruženy do jednoho zakřiveného panelu.

Foto: Omoda

Vlajkovou loď značky představuje Omoda 9.

Změny zvenčí jsou jen nepatrné, drobné detaily však mají „pětku“ více přiblížit vlajkové Omodě 9. V nejvyšší výbavě můžete na auto obout dokonce stylová devatenáctipalcová kola.

V Anglii, kde jsou omody obzvlášť populární, už se facelift prodává. Lze předpokládat, že na další evropské trhy včetně České republiky by pořádně omlazená novinka měla dorazit v horizontu několika příštích týdnů až měsíců.

Načítám