Článek
Automobilky reakcím zákazníků naslouchají, nebo by minimálně měly. Jenže zatímco tradiční evropské značky tyto poznatky sbírají průběžně a zapracují je do faceliftu až za několik let, Číňané reagují okamžitě.
Důkazem je crossover Omoda 5 čínského koncernu Chery. Tento vůz se na drtivé většině evropských trhů začal prodávat teprve loni, na český trh vtrhl s velkou parádou dokonce až letos na jaře, ale třeba ve Velké Británii už jej pořídíte s plejádou inovací a vylepšení.
Facelift reaguje hlavně na kritiku jízdních vlastností. Britové například uváděli, že řízení je gumové a jízda samotná ne až tak plavná a komfortní. Tvůrci tak nasazují například nová ložiska předních kol, upravenou geometrii, rozsáhle přepracované řízení nebo vylepšenou brzdovou soustavu. To už by se jinde nebáli označit za novou generaci…

Omoda 5 má na svém kontě dost možná nejrychlejší facelift v historii.
Pohony v nabídce zůstávají dva – benzinové šestnáctistovce s výkonem 108 kW sekunduje elektromobil s dojezdem 427 km, který v rámci modernizace obdržel novou baterii s kapacitou 61 kWh o vyšší energetické hustotě. Baterku dodává CATL a můžete ji nabíjet výkonem až 130 kW.
Kritiku menšího zavazadelníku se Omoda rozhodla vyřešit odebráním rezervy (tu nakonec v Evropě nevozí drtivá většina nových aut), čímž objem vzrostl z původních 372 na 430 litrů. Mezi další novinky v kabině patří přesun voliče převodovky za volant, na vhodnější místo se stěhovala i bezdrátová nabíječka telefonu. Dvě 12,25″ obrazovky jsou teď sdruženy do jednoho zakřiveného panelu.

Vlajkovou loď značky představuje Omoda 9.
Změny zvenčí jsou jen nepatrné, drobné detaily však mají „pětku“ více přiblížit vlajkové Omodě 9. V nejvyšší výbavě můžete na auto obout dokonce stylová devatenáctipalcová kola.
V Anglii, kde jsou omody obzvlášť populární, už se facelift prodává. Lze předpokládat, že na další evropské trhy včetně České republiky by pořádně omlazená novinka měla dorazit v horizontu několika příštích týdnů až měsíců.