Hlavní obsah

Čínská prémiovka all inclusive: Vlajková loď Omoda 9 vypadá zvenku jako lexus a uvnitř jako mercedes, přitom stojí jako Kodiaq

Foto: Omoda

Při návštěvě Číny jsme na polygonu koncernu Chery mohli krátce vyzkoušet také vlajkovou loď značky Omoda. Co model Omoda 9 nabízí a proč vás dost možná odtáhne ze showroomu Škodovky…?

Článek

Čínské značky dosud obvykle vynikaly poměrem cena/hodnota. To znamená, že málokdy šlo o špičková auta bez výraznějších chyb, ale za ty prachy jim leccos odpustíte. Postupně ale Číňanům narostl hřebínek a tlačí se i do prémiovějších segmentů, kde panují daleko přísnější měřítka a průměrná auta tam nemají šanci. Takže jak jim to půjde tam?

Foto: Omoda

Omoda 9 vypadá k světu, co říkáte? Ani byste neřekli, že je to Číňan…

Nejspíš docela dobře, pokud můžeme soudit podle Omody 9, vlajkové lodi mladé čínské značky, která spolu s Jaecoo postupně nastupuje na český trh. Tohle 4,8 metru dlouhé SUV vypadá velmi důstojně a na rozdíl od mnoha jiných čínských aut není designově přeplácané. Kdybyste na něj přilepili logo lexusu, nikdo by ani nemrkl okem.

Omoda 9Škoda Kodiaq
Délka4 775 mm4 758 mm
Šířka1 920 mm1 864 mm
Výška1 671 mm1 679 mm
Rozvor2 800 mm2 789 mm
Objem kufru660 l910 l

Co je Omoda & Jaecoo?

Dvojice značek Omoda & Jaecoo je sice velmi mladá, jejich historie se píše teprve druhým rokem, ale nejsou to žádné rychlokvašky, které za rok zmizí. Stojí za nimi totiž mamutí koncern Chery, jenž byl založen již v roce 1997 a loni vyrobil přes 2,6 milionu aut. Vyrábí prakticky všechno od malých městských krabiček až po obří náklaďáky a autobusy a kromě podílu v Jaguaru a Land Roveru má v portfoliu více než deset různě zaměřených značek. Mezi nimi i dvojici Omoda & Jaecoo, jež jsou určené pro export do Evropy (a budou se tu i vyrábět). Zatímco značku Omoda nesou módní a stylové crossovery, Jaecoo svá SUV ladí spíš do praktična a dobrodružna.

Foto: Omoda & Jaecoo

Obě značky mají aktuálně na českém trhu po jednom voze: Omoda 5 a Jaecoo 7. Rychle jich ale bude přibývat.

A to i po otevření dveří a usednutí za volant. Architektonicky velmi čistá a uhlazená kabina se pyšní příjemnými materiály (třeba v podobě jemné kůže Nappa a hliníkových doplňků) a prémiovým zpracováním, které by nejspíš neurazilo ani japonské mistry Takumi. Stejně jako u sourozeneckého SUV Jaecoo 7 to tu ale bude připadat povědomější spíš pracovníkům Mercedesu, podobnost ovládacích prvků stahování oken, ovládání sedaček a páček pod volantem, stejně jako provedení středového tunelu svou „inspiraci“ prostě nezapře.

Foto: Omoda

Interiér působí skutečně prémiově. Nápisem „Exceed“ na volantu se nenechte zmást, to je jen další z mnoha značek koncernu Chery, od které si Omoda 9 „půjčila“ kabinu.

V centru všeho dění jsou pak dva displeje o úhlopříčce 12,3″ (doplněné průhledovým displejem) s velmi rychlým (jak už je u čínských značek zvykem) a přehledným systémem, který sdružuje ovládání kompletních funkcí vozu. K tomu dostanete vyhřívaná a odvětrávaná sedadla s masáží, audiosystém Sony se 14 reproduktory (včetně dvou v opěrce hlavy sedadla řidiče), bezdrátové nabíjení výkonem 50 W nebo klimatizaci s filtrováním vzduchu PM2.5. Čili all inclusive, jak se na prémiový segment sluší a patří.

Foto: Omoda

Prémiové prostředí a vzhled doplňuje velmi komfortní jízda.

Také dostanete koňskou dávku výkonu, plug-in hybridní ústrojí kombinující přeplňovanou patnáctistovku se dvěma elektromotory (pro pohon všech čtyř kol) totiž produkuje 449 koní a 700 Nm, takže na stovku zrychlí za velmi svižných 4,9 sekundy. Přitom díky baterii s kapacitou 34,46 kWh ujede na jedno nabití (AC, případně DC až 65 W) až 150 km čistě na elektřinu, v hybridním režimu pak až 1 100 km na plnou baterii a nádrž.

Foto: Omoda

Plug-in hybridní pohon disponuje výkonem 449 koní, přitom na jedno nabití a natankování ujedete 1 100 km.

Všechny ty kilometry si užijete rozvalení v křesílku za volantem v naprostém pohodlí, protože auto je (jako ostatní omody) naladěné hodně na komfort – nevzrušeně si tak pluje po asfaltu a je u toho tiché jako myška (a navíc skvěle odhlučněné). I přes ten masivní výkon žádný sport nečekejte, na to je řízení moc vágní a podvozek naladěný příliš nedotáčivě. Berte to tak, že řídíte pohodlné auto s výkonovou rezervou pro předjíždění, pak budete spokojení.

Zvlášť za ty prachy! Ano, platí to i u prémiověji pojatých Číňanů, protože Omoda 9 by na český trh mohla dorazit s cenovkou kolem 1,2 milionu, tedy podobnou, jako má třeba Kodiaq PHEV. Oproti němu bude ale Omoda 9 výkonnější a vybavenější a ještě bude působit prémiověji. Kdo by to byl čekal…

Načítám