Hlavní obsah

Čínské SUV, na které by se mohly stát fronty: Soupeř Karoqu a MG ZS má své kvality, teď už záleží jen na ceně

Foto: Jaecoo

O čínské značce Jaecoo jste možná nikdy ani neslyšeli, ale její jméno byste si měli zapamatovat. Hlavně proto, že na českém trhu brzy nabídne auto, na které by se mohly stát fronty…

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Jaecoo J5 možná vypadá trochu jako čínská kopie Range Roveru Evoque, ale daleko víc starostí by měli mít ve Škodovce a u MG, protože tohle SUV půjde přímo proti Karoqu a ZS, českým bestsellerům – je podobně velké, podobně prostorné, nabízí moderní výbavu a je střižené přesně v evropském stylu.

Jaecoo J5Škoda KaroqMG ZS
Délka4 380 mm4 390 mm4 430 mm
Šířka1 860 mm1 841 mm1 818 mm
Výška1 650 mm1 603 mm1 635 mm
Rozvor2 620 mm2 638 mm2 610 mm
Objem kufru480 l521 l443 l

To znamená i to, že se příjemně řídí. Za těch pár minut, co jsme strávili za volantem, se ukázalo jako docela obratné, tiché a pohodlné SUV, které s přehledem zvládá i horší asfalt. Také dobře brzdí, i když tady se projeví měkčí nastavení podvozku, takže ho musíte trochu krotit.

Foto: Jaecoo

Jaecoo J5 je SUV evropského střihu, na našich silnicích se určitě neztratí.

Co je Omoda & Jaecoo?

Dvojice značek Omoda & Jaecoo je sice velmi mladá, jejich historie se píše teprve druhým rokem, ale nejsou to žádné rychlokvašky, které za rok zmizí. Stojí za nimi totiž mamutí koncern Chery, jenž byl založen již v roce 1997 a loni vyrobil přes 2,6 milionu aut. Vyrábí prakticky všechno od malých městských krabiček až po obří náklaďáky a autobusy a kromě podílu v Jaguaru a Land Roveru má v portfoliu více než deset různě zaměřených značek. Mezi nimi i dvojici Omoda & Jaecoo, jež jsou určené pro export do Evropy (a budou se tu i vyrábět). Zatímco značku Omoda nesou módní a stylové crossovery, Jaecoo svá SUV ladí spíš do praktična a dobrodružna.

Foto: Omoda & Jaecoo

Obě značky mají aktuálně na českém trhu po jednom voze: Omoda 5 a Jaecoo 7. Rychle jich ale bude přibývat.

Na druhou stranu není kdovíjak rychlé, pod kapotou má totiž přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,6 l s výkonem 147 koní, který roztáčí přední nebo všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňového dvouspojkového automatu. Další variantou má být hybridní pohon, nebo rovnou čistě elektrická verze s výkonem 204 koní a baterií o kapacitě 67 kWh (přesné číslo dojezdu nemáme, ale odhadujeme kolem 400 km).

Uvnitř si snadno uděláte pohodlí za volantem, dost místa bude mít dospělák i na zadních sedadlech a kufr také není skoupý na prostor (sice není moc hluboký, ale zase se pod podlážku vejde plnotučná rezerva, což je dnes nevídané). Kvalita materiálů je velmi slušná a pojetí dost důstojné, takže se nad ním určitě neušklíbnete.

Foto: Jaecoo

Interiér je překvapivě moderní a pěkně zpracovaný, kromě rychlého infotainmentu je tu i spousta šikovných odkládacích prostor (včetně poličky s indukčním nabíjením telefonu o výkonu 50 W).

Architektura je moderně minimalistická s malým informačním displejem před řidičem a 13,2palcovým dotykovým displejem infotainmentu orientovaným na výšku – v něm najdete ovládání kompletní funkcionality auta od klimatizace a navigace až třeba po nastavení výšky otevírání elektrického víka kufru nebo průhlednosti velkého střešního okna. Naštěstí je systém aspoň docela přehledný a velmi rychlý, takže vás nejspíš nebude příliš otravovat.

Foto: Jaecoo

Jaecoo má oproti stylové Omodě spíš dobrodružného ducha, ale nejde o žádný drsný off-road. Každopádně ho můžete mít s pohonem předních, nebo všech čtyř kol.

Jaecoo J5 tak má slušně našlápnuto, aby zatopilo zavedené konkurenci. Automobilka se navíc chlubí, že s prototypy najela 2 miliony kilometrů, takže ani spolehlivost by nemusela být strašákem. Teď už tedy závisí na jediné věci – na cenovce, kterou na ni české zastoupení pověsí. A tu se dozvíme v průběhu letošního roku, kdy by Jaecoo 5 mělo přijít na trh.

Načítám