Hlavní obsah

Budoucí Chevrolet Corvette se radikálně změní, dělnický supersport nahradí futuristické dělo

Foto: Chevrolet
2:58
2:58

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Jak bude vypadat devátý Chevrolet Corvette? To je otázka, kterou si už pár měsíců klade celý automobilový svět. Americká automobilka postupně odpovídá různými koncepty, ty poslední budou dostupné pro každého z vás. Stačí k tomu jen málo…

Článek

Chevrolet v posledních několika měsících představil několik konceptů devátého modelu Corvette, na který se celý automobilový svět těší jako děti na Ježíška. Nejspíš totiž půjde o superfuturistické dělo, jaké v historii americké značky nemá obdoby.

A teď tu máme další dvě vize, a to modely CX a CX.R Vision Gran Turismo vytvořené studiem Chevrolet Performance v Michiganu (USA). Podle slov automobilky nejde o předobrazy sériových aut, ale o inspirace pro designový jazyk budoucí Corvette.

Foto: Chevrolet

Budoucí Corvette nabídnou designový jazyk vycházející z konceptů CX.

Placaté CX boří dosavadní konvence a představuje se vybavené evoluční přední maskou, velkými nasávacími otvory a úzkými světlomety. Nechybí ani výrazné blatníky, které díky výšce vozu lehce přes metr o to více vyniknou. Výrobce nezapomněl ani na aktivní aerodynamiku zahrnující přední difuzor nebo křídlo.

Koncept má navíc zabudované ventilátory nasávající vzduch skrz karoserii, což vytvoří potřebný masivní přítlak a upravuje proudění vzduchu přes zadní difuzor.

Dveře zde úplně nehledejte, dovnitř se nastupuje po odklopení horní části vozu, uvnitř na vás čeká minimalistická kabina s červenými sportovními sedadly, volant s integrovaným displejem, head-up displej, hliníkové i karbonové prvky.

Chevrolet uvedl, že CX je ryzí elektromobil s kombinovaným výkonem přesahujícím 2 000 koní, jeho čtyři elektromotory jsou živeny z trakčního akumulátoru o kapacitě 90 kWh.

Ještě ostřeji?

Corvette CX.R Vision Gran Turismo je vlastně závodní evolucí modelu CX, což se vyznačuje divočejší karoserií, sportovními prahy a brutálním zadním křídlem. Uvnitř je karbonová palubka, semišem potažená závodní sedadla i přepracovaný volant.

Závodní koncept hostí dvojitě přeplňovaný dvoulitrový vidlicový osmiválec o výkonu přes 900 koní, jemuž přitakávají tři elektromotory, což vyústí v systémový výkon přesahující 2 000 koňských sil. Veškerý výkon poté putuje na zadní kola skrze osmirychlostní automat.

Asi jste pochopili, že jsme ve světě fantazie, protože oba modely byly navrženy pro videohru Gran Turismo 7, kam se dostanou koncem měsíce. Budete si je tak moci vyzkoušet podobně jako třeba nový Opel Corsa nebo už dříve představenou závodní Škodovku.

Načítám