Hlavní obsah

Bude tohle nejvíc BMW M současnosti? Je tady nová odlehčená raketa M2 CS

Foto: BMW

Mnichovská automobilka BMW ukázala kapesní raketu na čtyřech kolech. Jmenuje se M2 CS a není to úplně obyčejný bavorák. Kupé totiž zamakalo v posilovně, proto je teď lehčí, silnější, schopnější a podstatně dražší.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

BMW M2 CS vychází ze standardního BMW M2 a kromě toho, že vznikne v omezeném počtu kusů, přiváží i několik podstatných vylepšení.

Aby auto dostupné v černé, šedé nebo dvou modrých barvách zhublo zhruba 30 kilogramů, dostalo hromadu karbonových dílů včetně střechy, zadního spoileru (kachní ocas) nebo krytů zpětných zrcátek a také kovaná kola z lehkých slitin R19 vpředu a R20 vzadu.

Foto: BMW

BMW M2 CS je lehčí o přibližně 30 kg.

Nechybí ani sportovní výfuk, volitelně nahraditelný ještě sportovnějším s koncovkami z karbonu a titanu. Standardem je rovněž specificky laděný podvozek a sportovní brzdy, za příplatek dodávané v karbon-keramickém provedení.

Ten nejdůležitější prvek je nicméně dvakrát přeplňovaný motor, konkrétně zážehový řadový třílitrový šestiválec, který se dočkal několika vylepšení. Díky tomu nabízí výkon 530 koní (+50 koní proti standardu) a točivý moment 650 Nm (+50 Nm) posílaný skrze osmirychlostní automat výhradně na zadek.

Podívejte se na představení BMW M2 CS na videu.Video: BMW

Šestiválec má navíc tužší uložení v karoserii, proto spolu s ostrým nastavením odezvy plynového pedálu umožňuje reagovat na pokyny řidiče bleskurychle. Díky tomu všemu auto zrychlí z nuly na sto za 3,8 sekundy, tedy o 0,2 sekundy svižněji, než umí standardní BMW M2. Ve chvíli, kdy měříme zrychlení z roll-outu (měření začíná až po ujetí 30,48 cm), jde o hodnotu 3,5 sekundy.

Foto: BMW

Sportovní interiér je plný karbonu.

Neméně zajímavé je i zrychlení z nuly na 200 km/h, k čemuž M2 CS potřebuje 11,7 sekundy. Nebo pružné zrychlení z 80 na 120 km/h, které autu trvá 3,4 sekundy. A maximální rychlost? Elektronicky omezená na 302 km/h.

Uvnitř vozu má své místo čalounění z alcantary, středová konzola vyrobená z plastu vyztuženého karbonem, dále karbonová vyhřívaná sedadla s možností instalace vícebodových pásů, sportovní volant čalouněný alcantarou, karbonové dekory nebo loga M2 CS.

Velký displej infosystému doplňují head-up displej a digitální budíky se specifickou grafikou, k tanci a poslechu zahraje prémiové audio Harman Kardon a nepřijdete ani o široké možnosti jízdních nastavení včetně kontroly trakce a brzd nebo o okruhové či driftovací jízdní režimy.

Výrazně sportovní BMW M2 CS má českou základní cenu stanovenou na 2 798 900 Kč včetně DPH (standardní M2 začíná od 1 916 199,97 Kč). Objednávky na tuto speciální variantu jsou už otevřeny, takže kdo chce kapesní raketu na kolech, může zamířit k nejbližšímu dealerovi BMW.

Načítám