Hlavní obsah

Veledůležitý kombík od BMW možná v nové generaci nepoznáme, na spalovací motor se však nezapomene. Vnitřek přinese revoluci

Foto: Sugar Design

BMW to s atraktivními elektromobily myslí vážně, a proto oživuje označení i3, svého času určené pro městský hatchback obutý na velkých úzkých pneumatikách. V Neue Klasse ovšem půjde o rivala Modelu 3 od Tesly, nicméně nezapomene se ani na veleostrá M provedení nebo spalovací motor nové generace.

Článek

Z dřívějška víme, že BMW je ve fázi mocné modelové ofenzivy, která nám do tří let přinese čtyřicítku nových nebo modernizovaných vozů. Aktuálně jsou ve hře první vlaštovky ze zcela nové generace řady Neue Klasse, už letos bychom měli spatřit produkční BMW iX3.

Jenže jenom o SUV bavoráky nejsou, proto řada 3 z Neue Klasse bude neméně zajímavá a hlavně důležitá. Dorazí hned po iX3 a v elektrické verzi ponese označení poděděné po původním karbon-hliníkovém městském hatchbacku i3.

A co víc, kromě tradičního sedanu, který si vezme na mušku Teslu Model 3, se řada 3 představí také v kombíku! A podle nákresů designéra jménem Sugar Design může jít o hodně pěkný vůz chalupářů nové éry.

Foto: Sugar Design

Vize BMW i3 od návrháře Sugar Design ukazuje, že by nadcházející kombík mohl být fakt švihák.

Neue Klasse řada 3 nebude ochuzena o velesotré M modely, jelikož se mluví o výkonu 700 nebo i přes 1 000 koní a čtyřech elektromotorech, kdy každý bude pohánět jedno kolo. A to by mohlo změnit pravidla sportovní hry.

Na druhou stranu v Bavorsku vědí, že čistá elektřina nevoní úplně všem, proto se ani pro novogenerační trojkovou řadu nevzdají spalovacích motorů, a to včetně silných šestiválců. Do spalovací M3 se tak dostane úplně nový typ šestiválce, možná plug-in hybridní. Každopádně výrobci už prý nejde o to honit zrychlení z nuly na sto, ale nabídnout přesnou dynamiku, zejména pak v zatáčkách.

Foto: BMW

Budoucí bavoráky nabídnou zcela nový typ palubní desky.

BMW navíc potvrdilo, že nepůjde stejnou cestou jako konkurence ze Stuttgartu, tedy že do M3 nepostaví zážehový čtyřválec, což Mercedes udělal u AMG C63. Je to hlavně kvůli udržení konzistentního výkonu na závodních tratích, což je se čtyřválcem složité.

Tak či onak má elektrická M3 oslovit úplně novou skupinu řidičů, zatímco ta spalovací uspokojit potřeby současných nadšenců do BMW Motorsport. Neue Klasse bude rozhodně přelomová, nicméně u konkurence nespí, což potvrzuje nové CLAchystané divočiny z dílen AMG.

Načítám