Hlavní obsah

Že o elektromobily není zájem? Tesla loni dodala zákazníkům rekordních 1,3 milionu vozů

Foto: ČTK

Tesla už má po světě 5 „Gigatováren“. Jedna je v nevadském Storey County, další v newyorském Buffalu, čínský závod se nachází v Šanghaji (na obrázku) a nedávno přibyly závody v německém Berlíně-Braniborsku a texaském Austinu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka Tesla je pionýrem mezi výrobci elektrických automobilů a zatím se jí stále daří se v této části trhu držet na špici. To potvrdila loňskými rekordními prodeji na úrovni 1,31 milionu vozů. Vedení automobilky však přesto očekávalo lepší výsledek.

Článek

Že o elektrická auta není zájem? Nenechte se vysmát, vždyť Tesla za loňský rok dodala svým zákazníkům 1,31 milionu vozidel! K celkovému číslu hodně pomohl silný závěr roku, kdy její továrny vyprodukovaly přes 400 tisíc vozů, které americká automobilka rychle přesměrovala k zákazníkům.

Ve snaze rychle vyprázdnit skladové zásoby přišla Tesla na samém sklonku roku 2022 s velmi lákavými benefity, které se však region od regionu lišily. V domácích Spojených státech například zákazníci obdrželi plošně slevu 7 500 dolarů (circa 170 000 Kč), na evropském trhu si zákazníci přišli na výraznou slevu na dobíjení, které odpovídalo nájezdu zhruba 10 000 km zdarma.

VÍTE, ŽE…

Výroba jednoho elektromobilu Tesla Model Y trvá méně než 10 hodin? Pro srovnání, Volkswagenu zabere stavba jednoho elektromobilu kolem 30 hodin. Tesla za tuto neobyčejnou efektivitu vděčí inovativním výrobním procesům, které jí ostatní mohou jen závidět. Na druhou stranu z této překotné rychlosti také plynou známé problémy s kvalitou výstupních produktů.

Foto: ČTK

Výroba Tesly je efektivní, ale výstupní kvalita zatím není stoprocentní

Oněch 1,31 milionu vozů znamená v porovnání s předešlým rokem nárůst o 40 procent. Produkce – tedy počet všech vyrobených vozů, včetně těch, které se nestihly prodat – činila 1,37 milionu vozů, vzrostla tedy meziročně o 47 procent. Jenže vedení automobilky přesto není spokojené, mělo totiž v plánu meziroční nárůst vylepšit o plných 50 procent. Ovšem i přesto jde (zvláště v dnešní době) o pozoruhodný růst.

Podle odborníků obliba Tesly v mnoha ohledech slouží jako jakýsi ukazatel prodejů pro všechny elektromobily – jednoduše proto, že mezi bateriovými elektrickými vozidly (BEV) je stále na špici, byť se hladová konkurence pomalu dotahuje.

Výrobce se sídlem v Austinu kupodivu neuvádí konkrétní skladbu prodejů na jednotlivých trzích, potvrdil však, že dlouhodobě největším odbytištěm jsou domácí Spojené státy, druhým největším trhem je potom Čína.

Foto: ČTK

Na jaře roku 2022 Tesla otevřela novou „Gigatovárnu“ v Berlíně

Z hlediska jednotlivých modelů zaznamenaly ohromný úspěch Model 3 a crossover Model Y, které se společně za loňský rok podílely na 95 procentech všech prodejů americké značky.

V továrně v kalifornském Fremontu Tesla vyrábí všechny své modely, tedy Model S, Model 3, Model X a Model Y. Továrnu má také v Šanghaji, přičemž v čínské metropoli se vyrábí Model 3 a Model Y. V Evropě potom „Gigatovárny“ zastupuje závod v Berlíně, kde se vyrábí crossover Y.

Reklama

Načítám