Hlavní obsah

Máme zásadní info k nové Octavii: Šéf Škodovky prozradil, že prý vzbudí rozruch a kontroverze. A řekl, jestli bude novinka výhradně elektrická

Foto: Rostislav Prokop pro Garáž.cz

Takto si novou Octavii představuje náš grafik Rosťa Prokop.

Česká automobilka Škoda za několik měsíců poodhalí jednu velice důležitou novinku. Na zářijovém autosalonu v Mnichově představí koncept příští generace modelu Octavia.

Článek

A máme se prý na co těšit. Šéf mladoboleslavské automobilky Klaus Zellmer totiž britskému magazínu Autocar prozradil, že značka vstupuje do nové éry designu. Ten má být výrazný, studie nové Octavie podle Zellmera dokonce „vyvolá velký rozruch a kontroverzní diskusi“. Vůz však bude stále „jasně rozpoznatelný jako Škoda“ a svými vlastnostmi zůstane věrný kořenům značky. Můžeme tak očekávat velký důraz na praktičnost.

Jak přesně koncept bude vypadat, samozřejmě zatím nevíme, ale jinak už k dispozici máme poměrně dost informací. Především je jisté, že půjde o kombík s čistě elektrickým pohonem, postavený na nové platformě koncernu Volkswagen s označením SSP, jež navazuje na MEB a je určena pro další generaci bateriových elektromobilů.

Její výhodou je, že je lépe přizpůsobena pro vozy s tradičními typy karoserie. Zatímco platforma MEB se hodí spíše pro zvýšené crossovery, platformu SSP mohou využít i klasické nízké sedany nebo kombíky. Nová platforma také disponuje pokročilými funkcemi autonomního řízení. To všechno jsou pak důvody, proč se Škoda rozhodla s elektrickou Octavií počkat.

Otazníky zatím panují okolo uvedení produkční verze. Podle magazínu Autocar se nová Octavia v sériové podobě očekává až koncem desetiletí. Jenže Zellmer zároveň naznačil, že Škoda by elektrické kombi mohla prodávat souběžně s modernizovanou variantou současné generace se spalovacím motorem, aby značka i nadále nabízela kompletní škálu pohonných jednotek.

„Na trhu je dostatek prostoru pro to, abychom měli dva takové vozy vedle sebe. Vše ale závisí na zájmu zákazníků, zejména ve firemním segmentu. Necháváme si všechny možnosti otevřené,“ řekl.

Zellmer také prozradil, že automobilka na trh vrátí plug-in hybridní provedení současné Octavie.

A vyjádřil se i k dalším vozům značky. Modely Fabia, Scala a Kamiq čeká modernizace, která zajistí, aby splňovaly emisní normu Euro 7. Prodávat se pak budou i po roce 2030.

Příští rok by značka měla představit produkční verzi konceptu Vision 7S, tedy velkého elektrického SUV, které nabídne až tři řady sedadel a stane se novou vlajkovou lodí značky. Zellmer uvedl, že Škoda stále pracuje na jméně tohoto vozu, ale interně se mu říká „Space BEV“ - kvůli velkému vnitřnímu prostoru.

Zellmer dále potvrdil, že Škoda aktuálně nechystá žádný model „oslovující srdce“, například kabriolet, neplánuje návrat modelu Yeti (přestože by údajně tento model „s výjimečným charakterem“ rád znovu viděl v nabídce) a nepočítá ani s užitkovými vozidly.

V rámci koncernu pak mladoboleslavská společnost bude pokračovat nejen ve vývoji spalovacích motorů, ale také ve vývoji platformy MQB, na které stojí mimo jiné současná Octavia a jež je úzce spjata právě se spalovacími pohony. Jejich budoucnost ale samozřejmě ovlivní postup legislativy týkající se emisí CO₂.

Načítám