Hlavní obsah

Viděli jsme nové Volkswageny, které jsme ještě neměli vidět. V Česku se ukázaly žhavé novinky od VW

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na pozvánce bylo české zastoupení VW tajemné. Prý uvidíme něco, co jsme dosud neviděli. Vlastně splnili slovo.

Článek

Nakonec jsme si mohli v pražských prostorách českého importu prohlédnout hned tři novinky. Tou první byl faceliftovaný VW ID.3, který – prozradím hned na začátku - na mě udělal možná trochu překvapivě největší dojem. Pak jsme se mohli kouknout ještě na novou vlajkovou loď, velký elektromobil ID.7, a posledním do party byl pick-up Amarok.

VW ID.3

Doteď si pamatuju – ještě aby ne, jsou to čtyři roky dozadu, co jsem na frankfurtském autosalonu poprvé naživo viděl tehdy přelomovou novinku, Volkswagen ID.3. A přiznám, že hlavně z plastového interiéru jsem byl vyloženě zklamaný. I design karoserie mi přišel takový nijaký, ale laciný vnitřek absolutně nesouzněl s tím, jak jsem se za poslední roky naučil vnímat produkty značky VW.

Po nedávné modernizaci je všechno jinak. Respektive, všechno úplně ne, základní tvary přístrojovce pochopitelně zůstaly, jde přece o facelift, kvalita provedení a celkový pocit kvality, bytelnosti a použitých materiálů jsou však někde úplně jinde. Regulérně o dva levely výš, konečně jsem si připadal jako v opravdovém Volkswagenu. Pouhá dvě tlačítka na ovládání bočních okének však zůstala. Nemůže být svět jenom růžový.

Foto: Martin Machala

Obrovská změna k lepšímu. Kvalita interiéru se proti původnímu ID.3 posunula konečně na VW úroveň.

Podle fotek byste to možná neřekli, ale ID.3 velmi prokouklo i zvenčí. Jak jsem už napsal, původní ID.3 působila až unyle, s faceliftem je dynamičtější. Hezky se na ni teď kouká.

Přitom se toho zase tolik nezměnilo, o největší optický posun se postaral nový přední nárazník a výrazněji tvarovaná kapota bez černého pruhu prodlužujícího čelní sklo.

Foto: Martin Machala

Na první pohled a takhle z fotky to možná poznat není, ID.3 ale velmi prokoukla i zvenčí. Konečně nepůsobí jako ocucaný bonbon.

Na techniku se nesahalo, ID.3 se tak bude stále nabízet s jediným elektromotorem o výkonu 150 kW, zákazník bude vybírat pouze z kapacity baterky – menší nabídne 58 kWh (slibovaný dojezd 426 km), větší pak 77 kWh (až 546 km). Novinka se u českých prodejců objeví v červnu, cena startuje na 1 110 900 Kč.

VW ID.7

Na velký elektrický sedan ID.7 si budeme muset počkat delší dobu, vydržet musíte do listopadu. Ale řekl bych, pokud nejste vyloženě antielektričtí, že se máte na co těšit. Vystavený kousek v temně modré metalíze vypadal docela majestátně a elegantně, liftback dlouhý 4,9 metru by skutečně mohl být adekvátní vlajkovou lodí značky.

Foto: Martin Machala

Liftback, nebo spíše fastback, jak o něm mluví sám Volkswagen, je dlouhý přes 4,9 metru, rozvor se natáhl až na tři metry.

To platí i pro interiér, tady si VW naštěstí pohlídal, aby neudělal podobný přešlap jako u první ID.3. Byť je tedy vlastně veškeré ovládání koncentrováno do velkého digitálního patnáctipalcového displeje (konečně s podsvícenou dotykovou lištou ve spodní části!) uprostřed přístrojovky, cítil jsem se uvnitř velmi luxusně a útulně. Dobře, bílý volant bych si určitě nenaspecifikoval (v nabídce je i klasický černý interiér), jednoduché tvary s dominantním displejem však hlavně díky příjemným materiálům vyzněly překvapivě noblesně.

Foto: Martin Machala

Pod volantem (bílou barvu fakt nechcete) je pouze maličký displej, vše podstatné se odehrává na standardně dodávaném head-up displeji, případně na televizi uprostřed.

Hodně jsem si užíval prostor vzadu. Jasně, na hlavu to bylo při mých 181 centimetrech nejvýš tak akorát, před nohami (třímetrový rozvor!) a na šířku však úžasná volnost.

Zcela nový elektromotor poskytne výkon 210 kW, stejně jako u menší ID.3 bude na výběr mezi dvěma akumulátory. Menší s kapacitou 82 kWh by měl zvládnout až 615 kilometrů, druhý s 91 kW pak až 700 kilometrů. A to už je velmi konkurenceschopná porce, i s přihlédnutím k tomu, že v zimních měsících se o takto štědrém dojezdu samozřejmě bavit nebudeme. Opravdu nevypadá vůbec špatně, tahle nová vlajková loď Volkswagenu. Cenu zatím neznáme, mluví se však o základu za nějakých jeden a půl milionu. Na svezení s produkčním autem se už těšíme, protože první kilometry za volantem prototypu ID.7 přislíbily hodně příjemné zážitky.

Foto: Martin Machala

Zadní část je výklopná, jak jsem napsal výše, jde o liftback. Nebo fastback. Jak chcete.

VW Amarok

A poslední novinka z „tajného“ večírku – Volkswagen Amarok! Jak možná víte nebo jste si všimli, nový Amarok je dvojčetem Fordu Ranger, což nejlépe poznáte v interiéru, kde lze spřízněnost s modrým oválem identifikovat podle palubního rozhraní (vertikálně orientovaný displej může mít úhlopříčku až 12,3 palce) nebo nejrůznějších ovladačů.

Foto: Martin Machala

Uvnitř sourozenecký vztah s Fordem Ranger samozřejmě poznáte.

U VW si ale dali záležet, aby všechno, na co budete v kabině sahat, mělo kvalitu odpovídající standardu Volkswagenu, a také si podle svých představ upravili rozložení přístrojového panelu a infotainmentu.

U užitkového pick-upu se pochopitelně myslelo hlavně na praktickou stránku věci, mezi podběhy tak v pohodě naložíte europaletu, na korbě pak uvezete až 1,2 tuny a na kouli utáhnete až 3,5 tuny. První svezení v Jihoafrické republice, domovině obou pick-upů, každopádně ukázalo kvality nového Amaroku ve skvělém světle a my se nemůžeme dočkat, až je prověříme i na českých silnicích (a mimo ně).

Foto: Martin Machala

VW říká, že na vše, co je vidět, sáhl. A že svoji novinku kompletně odladil. Nemělo by tak jít jen o přebrandovaný Ranger.

Na českém trhu se bude nový Amarok prodávat od půlky června, a to výhradně se vznětovými motorizacemi. Základ bude tvořit dvoulitrové TDI s výkonem 125 kW, silnější verze nabídne 151 kW, vrcholný třílitrový šestiválec se dostane až na 184 kW. Nový pick-up přijde minimálně na 1 052 708 Kč, na šestiválec si připravte alespoň 1 248 418 Kč.

Reklama

Načítám