Hlavní obsah

Větší bratr Cupry Formentor už v roce 2024 – Model Terramar si brousí zuby na zavedená SUV

Foto: Cupra

Cupra Terramar je koncept chystaného největšího SUV značky, který bude velikostně jak nad typem Ateca, tak i nad typem Formentor. Sériovou verzi nám slibují už v roce 2024

8. 6. 2022

Španělská automobilka Cupra představila koncept kompaktního SUV s názvem Terramar, které se přidá do potyčky v tomto rostoucím segmentu. Vůz se má dočkat sériové výroby v roce 2024, kdy se bude prát o místo na výsluní s tvrdou konkurencí, jako je Škoda Kodiaq, Hyundai Tucson, Mazda CX-5 nebo Toyota RAV4.

Článek

Po nesporném úspěchu modelu Formentor je tu další do party. Až se Cupra Terramar objeví v roce 2024 v showroomech, nebude to mít vůbec snadné, protože konkurence je v tomto segmentu nelítostná. Automobilka plánuje výrobu v maďarském závodě poblíž města Györ, kde bude sjíždět z linky mimo jiné společně s Audi Q3 Sportback, ze kterého Terramar do značné míry technicky vychází.

Foto: Cupra

Cupra Terramar, velký bratr modelu Formentor, se představil ve španělském letovisku Sitges po boku konceptů Tavascan a UrbanRebel. Půjde o středně velké SUV jako Tucson, Kodiaq a další

Cupra Terramar vyrukuje na své konkurenty s využitím výhradně hybridních pohonných ústrojí, a to jak mild-hybridního, kde elektřina spalovacímu motoru pouze asistuje, tak i plug-in hybridního, kde už baterie mají větší podíl na pohonu vozidla a umožňují ujet určitou vzdálenost čistě na elektřinu – v tomto případě circa 100 kilometrů.

Přese všechnu snahu o udržitelnost pohonu se automobilka dušuje, že Terramar neztratí nic ze sportovního a temperamentního charakteru, který je typický pro vozy španělské značky.

Jméno Terramar ostatně odkazuje na závodní okruh Autodrómo de Sitges-Terramar. Jde o ovál se dvěma silně klopenými zatáčkami na obou koncích, který za dob své největší slávy dokonce hostil start Velké ceny (tedy Formule 1). V současnosti uzavřená trať se má po více než 60 letech nečinnosti v nadcházejících letech dočkat znovuotevření.

Vůz Cupra Ateca si pro srovnání můžete prohlédnout v galerii:

Terramar na tom bude s délkou okolo 4,5 metru srovnatelně jako výše zmíněné Audi Q3, zároveň bude o kus větší než dosavadní SUV z katalánského vozového parku, Ateca a Formentor.

Coby základ poskytne mateřský koncern Volkswagen nám už dobře známou modulární platformu MQB, se kterou se počítá také pro použití v dalších hybridních vozech, které v následujících letech přijdou. Cupra zároveň potvrdila, že Terramar bude jedním z vůbec posledních modelů spalujících fosilní paliva.

Možná se to nezdá, ale chystaný typ Terramar má přerůst dokonce i model Formentor:

„Naše nové hybridní SUV se sportovním charakterem dokonale kombinuje odvážné proporce, které doplňuje úderná žraločí příď s dlouhou kapotou, která symbolizuje cílevědomost vozu,“ pochlubil se designový ředitel sportovní divize Cupra, Jorge Diez. „Vůz je navržen s ohledem na pocity, které bude řidič během jízdy prožívat, a tento zážitek pomáhá umocnit zejména řidičsky orientovaný koncept interiéru s využitím nejmodernějších technologií.“

Koncept modelu Terramar byl příhodně představen na akci ve vyhlášeném přímořském letovisku Sitges, které leží v Katalánsku na severovýchodě Španělska. Po boku typu Terramar se představily také koncepty modelů Tavascan UrbanRebel. Oba tyto modely mají jezdit výhradně na elektrický pohon a Tavascan se má představit stejně jako Terramar už v roce 2024, UrbanRebel si odbude oficiální premiéru o rok později.

Reklama

Sdílejte článek