Hlavní obsah

Testy: Audi Q3 Sportback 45 TFSI Quattro S Tronic – Hra na sport

Foto: Audi ČR
20. 4. 2020

Audi už také naskočilo na vlnu čtyřdveřových SUV-kupé a představilo pohlednější variantu oblíbeného modelu Q3. Víc sexy varianta Q3 Sportback však není jen o vzhledu, má totiž také hned několik sportovně laděných vylepšení. Bude to stačit na odlišení charakteru a přesvědčení zákazníků?

Článek

Jména nových aut jsou někdy zvláštní (třeba Qashqai, Bentayga nebo Kodiaq), komplikovaná (Mercedes-Benz SLR McLaren) a zavádějící (třeba Mercedes CLA kupé je sedan a CLA Shooting Brake je obyčejný kombík), v případě Q3 Sportback bylo však Audi nečekaně upřímné – prostě Q3 s vysportovaným zadkem. Jenže realita jde tentokrát dál a odlišností od běžné Q3 je výrazně víc. Třeba lehce upravený předek s tmavou maskou Singleframe nebo ta 19palcová kola z TT RS, na kterých to Q3 Sportback ohromně sluší. Ani tím to však nekončí…

Foto: Audi ČR

Vysportovanému Audi Q3 Sportback to opravdu hodně sluší

Na rozdíl od běžné Q3 totiž v základní výbavě dostanete progresivní řízení (které se zvětšujícím se úhlem natočení volantu zrychluje převod řízení), volič jízdních režimů a sportovně laděný podvozek. Na přání (rozumějte za příplatek 27 tisíc) si pak můžete dopřát adaptivní podvozek, který dokáže po zmáčknutí jediného tlačítka přecházet mezi pohodlnou jízdou a sportovně přituhlým nastavením, takže z vás na dálnici nevytřese duši a v zatáčkách se o něj můžete skutečně opřít.

K tomu druhému se perfektně hodí benzinový přeplňovaný čtyřválec 2,0 TFSI s výkonem lákavých 230 koní (tolik měla ještě nedávno Škoda Octavia RS) spojený s bleskově řadící dvouspojkovou automatickou převodovkou S-Tronic, jež přenáší výkon na všechna kola prostřednictvím pohonu quattro. Je čas se přesvědčit, jak vážně to Q3 Sportback myslí s tím sportem. Takže přepnout na dynamický režim, dvakrát cvaknout pádlem pro podřazení, motor zavyje a jdeme na to!

Do zatáček se Q3 Sportback vrhá s až překvapivou ochotou a jistotou, ve vinglu se drží stopy jako lovecký pes a na výjezdu vyrazí vstříc další rovince bez zaváhání nebo protáčení kol. Veškeré nevhodné chování typické pro některá konkurenční SUV jsou tu slušně potlačené – nedočkáte se žádného kymácení nebo větších náklonů, přenos hmoty je kontrolovaný a řízení přímé. Q3 Sportback je vážně příjemně vychované auto!

Foto: Audi ČR

Q3 Sportback perfektně zvládá kombinovat příjemné pohodlí s rychlostí, navíc u toho vždy skvěle vypadá

Ale nedokáže vás správně vtáhnout do hry. Zátah ani zvuk motoru s otáčkami negraduje, rychlosti dostanete jen přiměřenou porci (těch 230 koní totiž musí rozhýbat 1,7 tuny těžké auto) a ladění podvozku i vyvážení čtyřkolky je bezpečně nedotáčivé. Pro více zábavy za volantem mu prostě chybí hlubší sportovní talent a víc vrozeného nadšení pro věc.

Ale to nikdo z majitelů Audi nejspíš ani nečeká. Daleko víc je potěší, že za přidanou porci sportovnosti neplatí žádnou daň. Interiér z Sportbacku je stejně špičkový jako u Q3 a ani nabídka prostoru nijak vážně neutrpěla (kufr stále nabízí skvělých 530 litrů). Motor je dobře vychovaný a tichý (ačkoliv spořádá zhruba devět litrů každých sto kilometrů), převodovka spořádaná a komfortní režim adaptivního podvozku náležitě plavný, takže ani delší jízda nebude znamenat bolesti páteře nebo zvonění v uších.

Když se to vezme kolem a kolem, Sportback není příliš odlišný od běžné Q3. Má totiž stejnou nabídku motorů, stejnou nabídku dynamických prvků (ačkoliv pro běžnou Q3 jsou za příplatek), stejný interiér a i tu přední masku můžete mít u Q3 zatmavenou. Jediný skutečný rozdíl je tedy ta seseknutá záď, která je ale vážně hezčí než u standardní Q3. Proč tedy existuje běžná Q3 a nemáme jen tu s hezčím zadkem? Čistě kvůli možnosti volby. Kterou byste si vybrali vy?

Základní cena Q3 Sportback 35 TFSI (motor 1,5 s výkonem 150 koní) je 923 900 Kč, tedy o 53 tisíc víc než ekvivalentní Q3. Testovaná verze Q3 Sportback S line 45 TFSI Quattro pak vyšla v základu na 1 221 900 Kč, s příplatky za prostopášnou výbavu a doplňky by se pak vyšroubovala na 1 809 900 Kč.

Technické údaje
Motorřadový čtyřválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem1 984 cm3
Výkon169 kW (230 k) při 5 000 - 6 700 ot./min.
Točivý moment350 Nm při 1 500 - 4 300 ot./min.
Převodovkaautomatická dvouspojková, 7 stupňů
Pohonvšech kol
Pohotovostní hmotnost1 700 kg
Akcelerace 0-100 km/h6,5 s
Maximální rychlost230 km/h
Spotřeba (kombinace)7,3 l/100 km
Objem palivové nádrže60 l
Kola a pneumatiky255/45 R19
Rozměry (délka/šířka/výška)4 500/1 843/1 567 mm
Rozvor2 680 mm
Objem zavazadlového prostoru530 l
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.