Článek
Ve světě „normálních“ automobilek bychom vlastně hovořili o faceliftu. Nový vůz totiž vychází z MC20 představené v roce 2020, s níž značka avizovala start zbrusu nové éry. Jenže Italové si poslední dobou oblíbili dávat jemným evolucím aut nová jména (zdravíme Ferrari Amalfi), a tak se nové maserati jmenuje MCPURA.
Inovace jsou vskutku nenápadné, pozná je až opravdový znalec. Tvůrci například přepracovali přední masku a nárazníky na obou koncích karoserie, aby se vůz přiblížil silničnímu závoďáku GT2 Stradale.
Přičtěme další drobné korekce pro dosažení optimální aerodynamiky (bez legrace, to jemné ladění prý zabralo tisíce hodin), specifické laky karoserie (výrazná oranžová vzdává hold italské závodnici Marii Terese de Filippis) a dostáváme opravdu vypiplaný kousek techniky.

Slavnostní premiéra se uskuteční tento víkend na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Specifikem novinky zůstávají motýlí dveře a dvě karosářské varianty. Tohle maserati pořídíte jako kupé nebo kabriolet, preferujete-li jízdu s větrem ve vlasech. Co do parametrů přitom otevřená verze za klasikou prakticky nezaostává.
Obě mají v útrobách šlechtěný třílitrový šestiválec twin-turbo s výkonem 630 koňských sil a 720 newtonmetry točivého momentu. Hmotnost auta přitom nepřesahuje 1 500 kg, stovku tak sporťák pokoří za 2,9 (kupé), respektive 3 sekundy. Maximální rychlost vás utne na 325 km/h, případně o 5 km/h níže v kabrioletu. Slušný!

Maserati MCPURA má být nejen rychlé, ale i komfortní na dlouhých cestách. Pomáhá například prémiové audio Sonus Faber s 12 reproduktory.
Nové maserati se vyrábí v tradiční továrně značky v Modeně, kde vzniká i samotný šestiválec Nettuno, ale také GT2 Stradale. Jde o jednu z továren, které se pyšní rozšířeným řemeslným zpracováním a možnostmi personalizace vozu.
Zájemci o novinku se přesvědčí co nevidět, model MCPURA už lze objednávat. Ceny Italové neprozradili, ale dosavadní MC20 startovalo lehce pod šesti miliony korun.