Hlavní obsah

Přivítejte nový základ od Ferrari: Elegantní Amalfi má čistokrevnou V8, 640 koní a stovku za 3,3 sekundy

Foto: Ferrari

Nový vstupní model do světa Ferrari se jmenuje Amalfi. Působivé parametry jsou samozřejmostí, horká novinka však chce být hlavně sporťákem pro každý den.

Článek

Právě to byl ostatně cíl Ferrari. Amalfi nahrazuje v hierarchii značky model Roma, jde tedy o absolutní základ nabídky, který chce kombinovat 640koňový osmiválec s každodenní použitelností.

Nesmysl? To zatím nevíme, novinku jsme si totiž prohlédli v přísném utajení jen pár dní před světovou premiérou pouze staticky. Můžeme ale potvrdit slova designérů, kteří chtěli vytvořit co možná nejelegantnější a nejčistší kupé. Výrazně žlutý exemplář (barvička se jmenuje Giallo Montecarlo) navíc zdárně maskuje své rozměry. Ač má na délku 4 660 mm, naživo působí kompaktněji. Naopak výšku 1,3 metru nezapře, opravdu je to nizoučké auto s elegantně se svažující zádí.

Foto: Ferrari

Žádné prvoplánové kreace, žádné kudrlinky. Amalfi je čisté jako nepopsaný list papíru. Až v zápřahu na vás vzadu vykoukne aktivní spoiler.

Dvacetiminutový slot vyhrazený pro naši redakci se striktně krátí, a tak rovnou nasedám do interiéru. První dojmy? Sportovně nizoučký posez, volant s obrovskými pádly perfektně padnoucí do ruky, vkusně zakomponované a minimalistické obrazovky… Kabina není puristicky sportovní, protože Amalfi nemá být okruhovým náčiním, ale hlavně autem, které používáte každý den.

Tomu odpovídá i výbava - čtrnáct reproduktorů prémiového audia Burmester, masážní sedačky, trojice displejů včetně toho před spolujezdcem. A mimochodem, už i Ferrari vyzdvihuje přepracovaný volant s fyzickými, FYZICKÝMI tlačítky. Hurá! A jako bonus ty nejkvalitnější a měkčené materiály všude kolem vás.

Foto: Ferrari

Kdyby to snad někoho zajímalo, kufr Amalfi slupne 273 litrů. To je pořád dost pro dvě zamilované hrdličky, které si právě vyrážejí užít víkend do luxusního švýcarského resortu. A když na to přijde, můžete mít vzadu další dvě sedadla pro přepravu dětí.

A pak je tu motor samotný. Ten vychází z Romy, nabízí však ještě působivější parametry. Jde o osmiválec twin-turbo s výkonem 640 koňských sil a 760 newtonmetry točivého momentu. To vše při suché hmotnosti 1 470 kg. S výkonem 166 koní na litr a poměrem hmotnosti k výkonu 2,29 kg na koně patří Amalfi na absolutní špičku v segmentu.

Pokud ale preferujete tradičnější hodnoty - stovku tohle auto pokoří za 3,3 sekundy, na dvoustovce je za 9 sekund a pokračovat umí na 320 km/h. Z dvoustovky přitom díky posílené brzdové výbavě zastaví na necelých 120 metrech.

Foto: Ferrari

O jistotu a stabilitu osmiválcového sporťáku s pohonem zadních kol se stará pokrokový systém ABS Evo. Ten navíc spolupracuje s elektronicky řízenou brzdovou soustavou brake-by-wire. Standardem je rovněž osmistupňová dvouspojková převodovka F1.

Amalfi obouvá dvacetipalcová kovaná kola, sportovní pneumatiky dodá dle vašich preferencí Bridgestone nebo Pirelli. Všechny směsi jsou však vyvíjeny specificky pro tento model.

Cenu novinky zatím neznáme, můžeme ale vycházet z modelu Roma, který startoval někde pod sedmi miliony korun. Ferrari vám navíc Amalfi dodá s tovární zárukou na sedm let se servisním intervalem po 20 000 kilometrech, případně jednou za rok.

Na evropské trhy vstoupí sporťák závěrem roku 2025, první zákazníci se na svůj kousek mohou těšit počátkem toho příštího.

Související témata:
Načítám