Hlavní obsah

Uveze až 1,33 tuny a utáhne 2,8 tuny: Volkswagen láká na sedmý Transporter, který vlastně není jeho

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německá automobilka Volkswagen poodhalila detaily o připravovaném Transporteru s pořadovým číslem 7, který se zatím schovává pod rouškou kamufláže. My však už víme, v jakých konfiguracích se bude nabízet, jaké pohonné jednotky si Volkswagen nastěhuje pod kapotu anebo kdy se novinky reálně dočkáme na evropském trhu.

Článek

Bude výrazně delší a širší než jeho předchůdce, ovšem přesto, že nepůjde o dílo Volkswagenu, zůstane sedmý Transporter německým autem. Model s označením T7 totiž nebude nic jiného než převlečený Ford Transit Custom pocházející od německé divize severoamerického Fordu, čímž se model přidá do společného portfolia „Fordswagenu“, kde najdete Ranger/Amarok, Caddy / Tourneo Connect nebo ID.4/Explorer.

Délka nové T7 činí 5 050 mm, což je nárůst oproti T6.1 o rovných 146 mm. Rovněž základní rozvor náprav je o 97 mm delší, a to 3 100 mm, zatímco u prodlouženého provedení s celkovou délkou 5 450 mm vzroste rozvor dokonce na 3 500 mm.

Model narostl i do šířky, a to o 128 mm, díky čemuž snadněji pobere europalety a také uvnitř nákladového prostoru převezete o 61 mm delší předměty. Objemy nákladového prostoru pak jsou 5,8 m3 základní a 9 m3 u továrního dlouhého provedení s vysokou střechou, což je opět více než kdy předtím.

Foto: Volkswagen

Nejdelší tovární provedení s vysokou střechou nabídne objem nákladového prostoru až 9 metrů krychlových.

Za zmínku stojí i solidní průměr otáčení 11,8 metru, nosnost až 1,33 tuny u dieselu (až 1 tunu pro elektrickou verzi) a možnost tahat brzděné přívěsy do hmotnosti až 2,8 tuny. Tato data se samozřejmě mohou lišit podle provedení.

V interiéru najdete hodně adaptované „fordí“ rozhraní (stejně jako u Amaroku/Rangeru), které kombinuje 12palcový digitální přístrojový štít a obrazovku multimédií s úhlopříčkou 13 palců. Nová je též elektromechanická parkovací brzda a ergonomický volant s tlačítky, která lze snadno mačkat i v rukavicích.

Foto: Volkswagen

Kabinu navrhovali u Fordu, ale ve VW si vůz hodně přizpůsobili k obrazu svému (například digitální budíky a infotainment). Volant pak zaujme fyzickými tlačítky, která pohodlně zmáčknete i v rukavicích.

Středová konzola nabídne odkládací přihrádku, kam dáte i mobil, popřípadě si jej po přikoupení bezdratové nabíječky také snadno nabijete. Standardem jsou porty USB typu A i C nebo klasická 12voltová zdířka. Plug-in hybridy pak mají klasickou zásuvku, která dává až 2,3 kW.

Nový Transporter T7 se bude nabízet v karoserii jako dvoumístná dodávka a kombi, a to se dvěma, třemi, čtyřmi, pěti nebo se šesti místy k sezení. Základní čalounění bude zesílené látkové, nicméně vybrat si budete moct též dvě provedení v kožence.

Volkswagen počítá s nasazením dieselových motorů o výkonech 110 až 170 koní, které později doplní 233koňový plug-in hybrid a elektromobily s výkonovým rozpětím od 116 do 286 koňských sil. Převodovky budou k dispozici jak manuální, tak automatické.

Volkswagen Transporter sedmé generace vstoupí do prodeje začátkem příštího roku, nicméně samotného debutu bychom se měli dočkat již letos, konkrétně 16. září na veletrhu užitkové techniky v Hannoveru. Základní německá cena bude činit 36 780 eur, což je v přepočtu na koruny asi 930 tisíc. Na oficiální český ceník si však musíme ještě počkat.

Související témata:
Volkswagen Transporter
Načítám