Hlavní obsah

Ford ukázal nový rodinný univerzál, třetí Tourneo je VW

Foto: Ford

Je to tak. Nové Tourneo Connect je přestrojený Volkswagen Caddy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Přivítejte další produkt spolupráce německého Volkswagenu a severoamerického Fordu, kterým je v dnešní premiéře představovaný rodinný univerzál Tourneo Connect, který si většinu komponentů vypůjčil od sesterského modelu Caddy. Co vše je jinak? Co tedy modrý ovál touto spoluprací získal? A proč má převzaté motory pojmenované svými obchodními označeními EcoBoost a EcoBlue?

Článek

Ještě ani nestačily utichnout diskuze z našeho včerejšího srovnání Fordu Tourneo Connect a současného Volkswagenu Caddy a máme tu další pecku, a to představení třetí generace rodinného univerzálu s modrým oválem v logu. Někomu už to došlo, jiný si není jistý, nicméně potvrzujeme, že svěží víceúčelový vůz od Fordu vychází z německého krabicového familywagenu. Tak tak, Tourneo je Caddy!

Foto: Ford

Oproti Caddy se Ford vytasil konvenčnější přídí

Hleďte na unikátně modelovanou příď, která působí díky široké přední masce se zabudovaným logem poněkud robustně. Oproti uhlazenému Caddy, jenž zepředu vypadá spíše jako elektromobil, se tak díváte na konvenčnější pojetí takřka totožných vozů.

V nabídce „modrých“ nebude chybět ani dobrodružná varianta Active, vybavená šestiúhelníkovou maskou, dvoubarevnými 17palcovými liťáky, prahovými lištami s metalickým efektem, ochranným oplastováním, volitelnou vyhrazenou modrou barvou nazvanou Boundless a díky Volkswagenu také pohonem 4x4.

Foto: Ford

Varianta Active nabídne díky Volkswagenu dříve nedostupný pohon 4x4

Další varianty se pak pyšní buď ocelovými disky a černým lemem masky (Trend), nebo matně chromovými detaily, tónovanými bočními skly a 16palcovými liťáky (Titanium).

Stejně jako u předchozí generace se těšte na krátké (L1) i dlouhé provedení (L2), přičemž obě verze mohou být vybaveny třetí řadou sedadel, což znamená sedmi místy k sezení. Variabilita míst pak znovu kopíruje Caddy, tudíž sedadla lze sklápět (vč. spolujezdcova), překlápět nebo vyjímat, čímž vznikne příjemný nákladový prostor dlouhý až tři metry. Jo… Uvnitř tedy převezete i kajak a to se počítá.

Foto: Ford

Díky variabilitě sedadel převezete i hodně věcí

Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel nabídne nové Tourneo Connect ve variantách L2 a L1 nákladový prostor o objemu až 3,1 m3, respektive 2,6 m3. Maximální délka nákladu v provedení L2 činí po první řadu sedadel 2 265 mm, po druhou 1 452 mm a po třetí 629 mm, zatímco u L1 je to 1 913, 1 100 a 317 mm.

K pohodlnějšímu nastupování vybízí posuvné boční dveře se servodovíráním (tj. netřeba s nimi třískat), zatímco životní prostor zpříjemní řada odkládacích prostor i schránek. Z testu publikovaného včera už víte, že Caddy je na tom, co se týče různých nosičů nebo schránek, opravdu dobře.

Foto: Ford

Ford Tourneo Connect nabídne 5 nebo 7 míst k sezení

Vnitřní digitalizace

V rámci praktické výbavy nechybí ani volitelná prosklená střecha, dvouzónová klimatizace nebo komfortní ergonomická sedadla vybavená certifikací od německé nezávislé organizace Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR, iniciativa za zdravější záda).

Od Caddy převzalo nové Tourneo Connect rovněž 8,25palcovou, respektive u vyšších variant 10palcovou dotykovou obrazovku infosystému. Softwarové rozhraní je takřka shodné s Volkswagenem, disponuje však odlišnou grafikou.

Foto: Ford

Interiér je až na drobné detaily plně shodný s Caddy

Stejně je tomu i z hlediska přístrojového štítu, kdy namísto standardního analogového provedení můžete zvolit digitální a poslat si před oči datové shrnutí o jízdě, virtuální rychloměr s otáčkoměrem, navigaci nebo stav asistenčních systémů. Lepší výbavy pak nabídnou ještě on-line konektivitu, on-line navigaci a vzdálenou správu vozu pomocí mobilní aplikace.

Stopa moderny se podepisuje taktéž na dostupnosti řady elektronických pomocníků, mezi nimiž najdete třeba předkolizní ochranu, elektronickou parkovací brzdu, adaptivní tempomat, čtení značek, samočinné parkování, monitoring slepých úhlů nebo sledování bdělosti šoféra.

Foto: Ford

K bezpečnosti jízdy přispívá též řada pomocných asistentů

Taháte vlek? Pak ve Fordu jistě oceníte koncernového asistenta pro couvání s přívěsem, který se ovládá kulatým voličem běžně obsluhujícím zpětná zrcátka. Tento „kamarád do deště“ v podstatě zaparkuje za vás, respektive předmětný manévr výrazně usnadní.

Kdo jste četl zmíněné porovnání „starého“ Tournea a nového Caddy, tak víte, že jsme u Volkswagenu chválili přední diodové osvětlení, zatímco Ford se musel spokojit s postaršími bixenony. No a teď je tomu 1:1, protože „ledky“ dostal i modrý ovál.

Foto: Ford

Sedadla jsou sklopná i vyjímatelná

Ačkoli jsou kabiny obou automobilů v podstatě shodné, přece jen u Fordu potěšil přesun voličů ovládajících výhřev zadního skla, čelního skla a ofuku oken na středový panel. Přijde nám to poněkud praktičtější než u Caddy, kde se tato tlačítka nachází po levé ruce řidiče ve sdruženém panelu řídícím taktéž světla.

Motor VW, označení Ford

Všechny zastavěné motory jsou přeplňované čtyřválce, plně převzaté od Volkswagenu a pojmenované obchodními označeními Fordu EcoBoost (benzin) a EcoBlue (nafta). Proč? Na to jsme se zeptali Petra Buriána, tuzemského tiskového mluvčího značky.

„Pohonné jednotky zcela nového modelu Tourneo Connect jsou společné s modelem Volkswagen Caddy a byly vyvinuty společností Volkswagen. Motory jsou pojmenovány EcoBlue a EcoBoost, aby bylo zajištěno jednotné označení s ostatními modely v nabídce osobních vozů Ford, které nabízejí pohonné jednotky s podobnými technickými vlastnostmi a výkonem.“

MotorVariantaSpotřeba na 100 km
1.5 EcoBoost84 kW/114 k, manuál6,3–7,4 l
1.5 EcoBoost84 kW/114 k, automat6,6–7,5 l
2.0 EcoBlue75 kW/102 k, manuál4,8–5,5 l
2.0 EcoBlue90 kW/122 k, manuál4,8–5,5 l
2.0 EcoBlue90 kW/122 k, automat5,1–5,8 l
2.0 EcoBlue90 kW/122 k, manuál, 4x45,3–6,1 l

Pro úplnost dodáme, že 114koňová zážehová patnáctistovka dosahuje točivého momentu 220 Nm, zatímco vznětový dvoulitr buď 280 Nm u slabší varianty (102 k), nebo 320 Nm u vrcholové verze (122 k). Manuální převodovky jsou šestikvalty, automaty pak sedmikvalty.

Foto: Michal Jirák

Toto je Volkswagen Caddy, z něhož nový Ford Tourneo Connect vychází

Svěží Tourneo Connect bude na evropských trzích možné objednávat začátkem příštího roku, přičemž první vozy budou zákazníkům dodány na jaře. Přestože jde o rodinné krabice, stejně víme, že při výběru nového automobilu rozhoduje rovněž design/vzhled. A tak se vás ptáme, líbí se vám více nový Ford, nebo současný Volkswagen?

Líbí se vám více nový Ford Tourneo Connect, nebo současný Volkswagen Caddy?
Hlasuji pro Ford
82,2 %
Hlasuji pro Volkswagen
17,8 %
Celkem hlasovalo 2363 čtenářů.

Reklama

Načítám