Hlavní obsah

Nejlevnější běžná auta s adaptivním tempomatem

Foto: Jakub Misík

Jestli chcete adaptivní tempomat, nemusíte mít nutně malou městskou nákupní tašku. Tahle technika dorazila třeba i do Fabie

4. 6. 2020

Výhody a nevýhody teď nechme stranou. Pokud zkrátka toužíte po chytrém adaptivním tempomatu, už nemusíte žádat o hypotéku, nýbrž stačí sáhnout po běžných autech nižších tříd. Překvapivě nejde jen o nákupní tašky v nejvyšší výbavě, ale za tuhle hračku si stále zkrátka trochu připlatíte.

Článek

Levný adaptivní tempomat? Naštěstí se tato technologie dostala i do lacinějších segmentů, proto pro koupi vozu s touto vychytávkou nemusíte být nutně milionáři. Ovšem radarový nebo kamerový hlídač také není zadarmo, takže u etalonu levnosti, Dacie, ho nehledejte. Pokud však tuhle hračku nutně chcete, podívejte se, v čem ji nejlevněji pořídit.

Citroën Berlingo

Jedno z nejoblíbenějších aut značky Citroën je bezesporu Berlingo. Rodinný univerzál si můžete volitelně vybavit chytrým tempomatem ve středním výbavovém stupni a zaplatit celkem 445 tisíc korun. Pod kapotu pak dostanete ještě 100koňovou naftovou patnáctistovkou a pětirychlostní manuál.

Foto: Citroën

Citroën Berlingo je rodinný francouzský univerzál, který sdílí techniku s Peugeotem Rifter a Toyotou PROACE

Fiat 500X City Cross

Fiat 500X City Cross vyjde nejlevněji na 433 tisíc korun, jenže abyste získali adaptivní tempomat, musíte si připlatit 21 tisíc za paket ADAS a ještě 6 tisíc za samotný tempomat. Celkem tedy zaplatíte 460 tisíc a jako bonus získáte litrový tříválec o výkonu 120 koní a šestirychlostní manuál.

Foto: Fiat

Také Fiat 500X se dočkal adaptivního tempomatu, jen si za něj musíte složitě připlácet

Jeep Renegade Limited

V případě sesterského Jeepu nemusíte na rozdíl od Fiatu za adaptivní tempomat připlácet, protože je součástí středí výbavy Limited. Opět zde dostanete litrový tříválec o výkonu 120 koní, šestirychlostní manuál, ovšem zaplatíte 493 tisíc korun.

Foto: Jeep

Jeep Renegade má adaptivní tempomat od výbavy Limited, ovšem ve srovnání se sesterským Fiatem 500X zaplatíte víc

Ford Fiesta ST Line

Adaptivního tempomatu se můžete dočkat také u atraktivní Fiesty ST Line. Za 409 tisíc si budete moci užívat mild-hybridního litrového tříválce naladěného na výkon 125 koní, a když přihodíte dalších 16 tisíc za výbavový balíček, dostane mimo jiné váš vytoužený tempomat. Celkem tedy zaplatíte 425 tisíc korun.

Foto: Martin Jánský

Ford Fiesta je atraktivním autíčkem, navíc volitelně vybaveným chytrým tempomatem

Honda Jazz

U malé prostorné Hondy je to velice jednoduché, adaptivní tempomat tu máte už v základu. Za půl milionu korun dostanete ještě hybridní patnáctistovku spárovanou s variátorem a celkem slušnou porci další výbavy.

Foto: Honda

Pohoda a jazz s Hondou Jazz. Ta má totiž inteligentní udržovač rychlosti už v základu

Volkswagen Polo

Za německou „fabií“ v druhé základní výbavě zaplatíte něco přes 380 tisíc korun, a pokud chcete adaptivní tempomat, musíte přihodit necelou „dvacku“. Ve výsledku tak automobil vyjde na 400 400 Kč a přijede s litrovým tříválcem (95 koní) a pětirychlostním manuálem.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Polo je lidově nazýván německou fabií

Seat Ibiza

Na 402 500 Kč vyjde Seat Ibiza s litrovým tříválcem o výkonu 115 koní, mechanicky ovládanou šestirychlostní převodovkou a samozřejmě s vytouženým adaptivním tempomatem, který se však připlácí v rámci volitelného balíčku.

Foto: Jakub Deml

Nejlevnější Seat Ibiza s adaptivním tempomatem stojí okolo 400 tisíc korun

Hyundai i30 hatchback

Nejlevnější cesta k modelu Hyundai i30 s adaptivním tempomatem vede přes limitovanou edici All Inclusive, která poskytne radost v podobě zážehové čtyřválcové čtrnáctistovky s turbem a výkonem 140 koní. Chytrý udržovač rychlosti lze spárovat pouze s automatem, proto je konečná cena necelých 505 tisíc korun. Za to však dostanete takřka plnou výbavu.

Foto: Jiří Čermák

Hyundai i30 hatchback hledejte v edici All Inclusive, tam najdete chytrý tempomat

Kia Ceed

Jihokorejský Ceed pořídíte ve střední výbavě za skoro 420 tisíc korun. Za to získáte litrový tříválec o výkonu 100 koní a šestirychlostní manuál. Jestliže si připlatíte 40 tisíc za bezpečnostní paket ADAS, dostanete také adaptivní tempomat. Suma sumárum 460 tisíc korun.

Foto: Jakub Deml

Kia Ceed má adaptivní tempomat ve střední výbavě, ale opět připlácíte

Mazda 3 Hatchback

Mazda nepatří k nejlevnějším, proto pokud hledáte adaptivní tempomat, dostanete ho v základu u modelu 3. Automobil s dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 122 koní stojí 556 tisíc, avšak ve standardu nabídne atraktivní výbavu.

Foto: Jakub Deml

Mazda 3 disponuje adaptivním tempomatem od základu, ale zaplatíte přes 500 tisíc

Nissan Juke

Je kompaktní, svěží, dynamický a v druhém nejvyšším stupni Tekna přijíždí s adaptivním tempomatem. Nissan Juke za 564 tisíc dorazí s litrovým motorem o výkonu 117 koní a šestirychlostním manuálem.

Foto: Nissan

Nissan Juke je osobitý, ale kvůli chytrému tempomatu musíte volit vyšší výbavy

Opel Corsa GS Line

Nejnovější městský vůz od Opelu láká především na pro Čechy stavěnou edici Smile, kde však chytrý tempomat nenajdete. Musíte jít po výbavě GS Line, připlatit si, a celkově si tak za 394 tisíc korun užívat mimo samo-udržovacího tempomatu také benzinového motoru 1,2 Turbo o výkonu 100 koní a šestirychlostní manuální převodovky.

Foto: Jakub Deml

Opel Corsa má adaptivní tempomat v edici GS Line

Peugeot 208

Nová 208 je symbolem francouzského smyslu pro design. Integrované lví drápy v denním svícení se vážně povedly. Pokud jde o chytrý tempomat, pak volte střední výbavu Allure za 403 tisíc a přidejte paket za 19 tisíc. Celkově zaplatíte 422 tisíc a v rámci motorizace bude pod kapotou pracovat zážehová dvanáctistovka s turbem a výkonem 100 koní.

Foto: Jakub Deml

Peugeot 208 zaujme dynamickým designem a atraktivní výbavou

Renault Clio

Velmi oblíbený Renault Clio se dočkal také technologických vychytávek včetně adaptivního tempomatu. Musíte sáhnout po verzi Intense a z peněženky vytáhnout celkem 373 tisíc. Za tyto peníze ještě auto nabídne litrový tříválec, výkon 100 koní a pětirychlostní manuál.

Foto: Jakub Deml

Renault Clio má slušnou cenu a adaptivní tempomat k tomu

Suzuki Swift

Pod kapotou dvanáctistovka s mild-hybridní technologií, výkon 90 koní, pětirychlostní manuál, pohon předních kol, metalíza a adaptivní tempomat. To je Suzuki Swift v nejvyšší výbavě za 345 tisíc korun.

Foto: Jakub Deml

Obdélník na masce vozu patří právě adaptivnímu tempomatu

SsangYong Korando

Jihokorejské SUV nabízí adaptivní tempomat, ovšem má to několik „ale“. Nejlevnější cesta k němu je totiž následující: prvně je nutné vybrat druhou nejvyšší výbavu Clever, poté zvolit benzinovou patnáctistovku o výkonu 163 koní, připlatit 41 tisíc za šestirychlostní automat, připlatit 5 tisíc za elektronickou parkovací brzdu a nakonec připlatit 10 tisíc za samotný balíček, kde je onen chytrý tempomat. 595 600 Kč už není tak lákavá cena, viďte?

Foto: Ssangyong

SsangYong Korando sice nabídne chytrý udržovač rychlosti, ale cesta k němu je finanční nesmysl

Škoda Fabia

Ano, dokonce i populární Fabia hatchback může mít adaptivní tempomat, a to ve výbavě Style. Za celkovou sumu 370 tisíc si odnesete ještě litrové TSI s výkonem 95 koní a manuální pětikvalt.

Foto: Jakub Misík

Škoda Fabia má vestavěný inteligentní tempomat hned pod registrační značkou

Toyota Yaris

Že vás nový Yaris nemůže ničím překvapit? Ale kdeže… Ve standardu totiž disponuje adaptivním tempomatem, litrovým atmosférickým tříválcem (72 koní) a pětirychlostní manuální převodovkou. No a to za 335 tisíc korun vůbec není zlé.

Foto: Toyota

Toyota Yaris je nová, atraktivní, levná a vybavená adaptivním tempomatem

Je to s podivem, ale nejlevnějším automobilem z našeho seznamu, který disponuje adaptivním tempomatem, je právě Toyota Yaris, která je následovaná modelem Suzuki Swift. Třetí příčku obsadila Škoda Fabia, těsně stíhaná Renaultem Clio. Naprosto nejdražším adaptivním rozmarem, ale největším autem, je SsangYong Korando, který vás ochudí o skoro 600 tisíc korun.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.