Hlavní obsah

Souboj infotainmentů: Vítězí BMW, Škodovka pohořela

Foto: Škoda Auto

Malá škodovka do zásuvky je sice relativní novinkou, ale v nezávislých testech její infotainment pohořel

21. 4. 2020

Když se chcete trochu hlouběji ponořit do světa infotainmentů, musíte na to jít trochu vědecky a hlavně prakticky. Přesně tohle udělal britský server WhatCar a otestoval funkčnost, komfort a míru rozptýlení při ovládání infotainmentů i klimatizace napříč značkami. Vítěz od BMW nepřekvapí, ale že pohořela žhavá novinka od Škodovky?

Článek

Studie britského serveru WhatCar se zaměřila na několik vozů rozličných značek s cílem vyzkoušet, jak moc je pohodlné, přesné nebo rozptylující ovládat infotainment či klimatizaci modelu daného výrobce.

Foto: Jakub Deml

Přemírou dotykových ovládačů jsou známy například nové vozy značky Audi

Je totiž známé, že čím dál hojnější nasazování dotykových displejů k ovládání čím dál více funkcí vede akorát k většímu rozptylování řidičů. Do jaké míry? To právě odhalily praktické zkoušky dvou figurantů, kteří se detailně věnovali palubním deskám a obrazovkám u dvacítky modelů.

Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Hned zkraje se totiž potvrdilo, i přesto, že měli oba aktéři dostatek času na seznámení se s každým systémem, že nastavení ventilátoru topení na dotykovém panelu trvalo dvakrát déle ve srovnání s tradičními fyzickými ovladači.

Čtyřnásobek času zabralo také oddálení navigační mapy s pomocí dotyku a osmkrát tolik listování v rozhlasových stanicích. Tady se opět jasně potvrdila smysluplnost klasických tlačítek a nevýhody dotykových obrazovek.

Foto: Jakub Deml

Ani Range Rover Evoque nezůstal v dotykových displejích pozadu

WhatCar šel s dobou, takže se testu nevyhnulo ani hlasové ovládání. Jednoduchý úkol najít nejbližší čerpací stanici nutil řidiče v nejhorších případech odlepit oči od silnice po dobu více než 10 vteřin. Proč? Rozhraní bylo buď příliš pomalé, nebo vyzývalo k zadání hlasových pokynů v několika postupných fázích, než byl příkaz konečně dokončen.

Pokud si uvědomíte, že vůz urazí za jednu sekundu asi 13,5 metru při rychlosti necelých 50 kilometrů za hodinu, dostáváme se k nejhoršímu scénáři, který při testech vyvstal. Řidič byl totiž v celkem 42 vteřin rozptylován infotainmentem, což znamená, že nesoustředěný na jízdu urazil vzdálenost dlouhou skoro jako šest fotbalových hřišť.

Foto: Martin Jánský

Škoda Octavia čtvrté generace též následuje dotykovou éru

Co se tedy vše zkoušelo a jaké máme pořadí vítězů? Podívejte na naši přehlednou tabulku a jednotlivé testy.

  • Zvýšení teploty o dva stupně
  • Zvýšení rychlosti ventilátoru o dva stupně
  • Na domovské obrazovce, se zadanou trasou do navigace o délce 32 kilometrů, přejít do samotné mapy a oddálit obrazovku tak, aby byla vidět celá trasa
  • Zrušit navádění
  • Na domovské obrazovce, s naladěnou radiostanicí Virgin Radio (DAB), přejít do hlavní nabídky digitálního rozhlasu (DAB) a přepnout na stanici BBC Radio 4
  • Použít tlačítko pro aktivaci hlasového ovládání na volantu, nebo na místě, kde se nachází a požádat o nalezení nejbližšího servisu
Foto: Jakub Deml

Těžko dnes budete hledat lepší infotainment a digitální kokpit. V tomhle je BMW na špici

Nyní se dostáváme k samotnému vyhlášení nejlepších a k celkovému hodnocení, kde 30 bodů znamená nejvyšší skóre. Vítěz v podobě BMW řady 3 nikoho nepřekvapí, i my stále tvrdíme, že Mnichované mají nejlepší infotainment na světě. Ale taková elektrická Škoda Citigo-e iV skončila dvě místa od poslední příčky, což je minimálně ostuda.

Foto: Škoda Auto

Využít mobil namísto klasického infotainmentu s navigací je skvělé, ale asi jen pro praktičnost a nižší cenu elektrického Citigo

Škodovce reputaci vylepšuje jen Kamiq, umístěný na desáté příčce. Musíme však upozornit, že testovaná rozhraní jsou mnohdy součástí příplatku, a ne vždy jde o standardní výbavu daného modelu. Rozdíl je samozřejmě také v ceně, jelikož „nabušený“ Mercedes nebude stát stejně jako nejlépe vybavený Fiat.

Auta s nejlepším infotainmentem

Model, infotainment, skóre
1. BMW řady 3Live Cockpit Professional (28/30)
2. Mercedes-Benz CLADotyková obrazovka s úhlopříčkou 10,25" (27/30)
3. Porsche PanameraRozhraní Connect Plus a PCM (27/30)
4. Audi Q3 SportbackVirtual Cockpit Plus (26/30)
5. Mazda 3Barevný displej 8,8" s Mazda Connect (25/30)
6. Volkswagen Passat8" displej a Composition Media System (24/30)
7. Ford FiestaSync 3 a FordPass Connect (23/30)
8. Hyundai IoniqDotyková obrazovka s úhlopříčkou 10,25" a Bluelink (22/30)
9. Opel Corsa10" dotyková obrazovka a Multimedia Navi Pro (22/30)
10. Škoda KamiqSystém Amundsen s obrazovkou o velikosti 9,2" (21/30)
11. Jaguar XE10" Touch Pro Duo systém (21/30)
12. Volvo S60Multimediální rozhraní Sensus (20/30)
13. Toyota CorollaTouch 2 mediální systém (20/30)
14. Nissan JukeNissan Connect (19/30)
15. Honda CR-V7" obrazovka s rozhraním Honda Connect (18/30)
16. Lexus RXDotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,3" (18/30)
17. Peugeot 508 SW10" systém Connected s 3D navigací (17/30)
18. Škoda Citigo-e iVBarevný displej s držákem na mobil (16/30)
19. Fiat 500X7" displej a Uconnect Live (14/30)
20. MG ZSDotyková obrazovka s úhlopříčkou 8" (12/30)
Foto: Škoda Auto

Pokaženou reputaci Škodovky zachraňuje na desáté příčce Kamiq

Z minulé ankety už víme, že většině z vás plně vyhovuje fyzické ovládání klimatizace, namísto dotykového nebo hlasového nastavování. Teď nás zajímá, jestli máte v autě některý z výše uvedených infotainmentů, případně jestli máte alespoň uživatelskou zkušenost. Pokud ano, napište nám do komentářů, co vám na jednotlivých rozhraních vyhovuje, nebo naopak vadí.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.