Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Souboj infotainmentů: Vítězí BMW, Škodovka pohořela

Foto: Škoda Auto

Malá škodovka do zásuvky je sice relativní novinkou, ale v nezávislých testech její infotainment pohořel

21. 4. 2020

Když se chcete trochu hlouběji ponořit do světa infotainmentů, musíte na to jít trochu vědecky a hlavně prakticky. Přesně tohle udělal britský server WhatCar a otestoval funkčnost, komfort a míru rozptýlení při ovládání infotainmentů i klimatizace napříč značkami. Vítěz od BMW nepřekvapí, ale že pohořela žhavá novinka od Škodovky?

Článek

Studie britského serveru WhatCar se zaměřila na několik vozů rozličných značek s cílem vyzkoušet, jak moc je pohodlné, přesné nebo rozptylující ovládat infotainment či klimatizaci modelu daného výrobce.

Foto: Jakub Deml

Přemírou dotykových ovládačů jsou známy například nové vozy značky Audi

Je totiž známé, že čím dál hojnější nasazování dotykových displejů k ovládání čím dál více funkcí vede akorát k většímu rozptylování řidičů. Do jaké míry? To právě odhalily praktické zkoušky dvou figurantů, kteří se detailně věnovali palubním deskám a obrazovkám u dvacítky modelů.

Výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat. Hned zkraje se totiž potvrdilo, i přesto, že měli oba aktéři dostatek času na seznámení se s každým systémem, že nastavení ventilátoru topení na dotykovém panelu trvalo dvakrát déle ve srovnání s tradičními fyzickými ovladači.

Čtyřnásobek času zabralo také oddálení navigační mapy s pomocí dotyku a osmkrát tolik listování v rozhlasových stanicích. Tady se opět jasně potvrdila smysluplnost klasických tlačítek a nevýhody dotykových obrazovek.

Foto: Jakub Deml

Ani Range Rover Evoque nezůstal v dotykových displejích pozadu

WhatCar šel s dobou, takže se testu nevyhnulo ani hlasové ovládání. Jednoduchý úkol najít nejbližší čerpací stanici nutil řidiče v nejhorších případech odlepit oči od silnice po dobu více než 10 vteřin. Proč? Rozhraní bylo buď příliš pomalé, nebo vyzývalo k zadání hlasových pokynů v několika postupných fázích, než byl příkaz konečně dokončen.

Pokud si uvědomíte, že vůz urazí za jednu sekundu asi 13,5 metru při rychlosti necelých 50 kilometrů za hodinu, dostáváme se k nejhoršímu scénáři, který při testech vyvstal. Řidič byl totiž v celkem 42 vteřin rozptylován infotainmentem, což znamená, že nesoustředěný na jízdu urazil vzdálenost dlouhou skoro jako šest fotbalových hřišť.

Foto: Martin Jánský

Škoda Octavia čtvrté generace též následuje dotykovou éru

Co se tedy vše zkoušelo a jaké máme pořadí vítězů? Podívejte na naši přehlednou tabulku a jednotlivé testy.

  • Zvýšení teploty o dva stupně
  • Zvýšení rychlosti ventilátoru o dva stupně
  • Na domovské obrazovce, se zadanou trasou do navigace o délce 32 kilometrů, přejít do samotné mapy a oddálit obrazovku tak, aby byla vidět celá trasa
  • Zrušit navádění
  • Na domovské obrazovce, s naladěnou radiostanicí Virgin Radio (DAB), přejít do hlavní nabídky digitálního rozhlasu (DAB) a přepnout na stanici BBC Radio 4
  • Použít tlačítko pro aktivaci hlasového ovládání na volantu, nebo na místě, kde se nachází a požádat o nalezení nejbližšího servisu
Foto: Jakub Deml

Těžko dnes budete hledat lepší infotainment a digitální kokpit. V tomhle je BMW na špici

Nyní se dostáváme k samotnému vyhlášení nejlepších a k celkovému hodnocení, kde 30 bodů znamená nejvyšší skóre. Vítěz v podobě BMW řady 3 nikoho nepřekvapí, i my stále tvrdíme, že Mnichované mají nejlepší infotainment na světě. Ale taková elektrická Škoda Citigo-e iV skončila dvě místa od poslední příčky, což je minimálně ostuda.

Foto: Škoda Auto

Využít mobil namísto klasického infotainmentu s navigací je skvělé, ale asi jen pro praktičnost a nižší cenu elektrického Citigo

Škodovce reputaci vylepšuje jen Kamiq, umístěný na desáté příčce. Musíme však upozornit, že testovaná rozhraní jsou mnohdy součástí příplatku, a ne vždy jde o standardní výbavu daného modelu. Rozdíl je samozřejmě také v ceně, jelikož „nabušený“ Mercedes nebude stát stejně jako nejlépe vybavený Fiat.

Auta s nejlepším infotainmentem

Model, infotainment, skóre
1. BMW řady 3Live Cockpit Professional (28/30)
2. Mercedes-Benz CLADotyková obrazovka s úhlopříčkou 10,25" (27/30)
3. Porsche PanameraRozhraní Connect Plus a PCM (27/30)
4. Audi Q3 SportbackVirtual Cockpit Plus (26/30)
5. Mazda 3Barevný displej 8,8" s Mazda Connect (25/30)
6. Volkswagen Passat8" displej a Composition Media System (24/30)
7. Ford FiestaSync 3 a FordPass Connect (23/30)
8. Hyundai IoniqDotyková obrazovka s úhlopříčkou 10,25" a Bluelink (22/30)
9. Opel Corsa10" dotyková obrazovka a Multimedia Navi Pro (22/30)
10. Škoda KamiqSystém Amundsen s obrazovkou o velikosti 9,2" (21/30)
11. Jaguar XE10" Touch Pro Duo systém (21/30)
12. Volvo S60Multimediální rozhraní Sensus (20/30)
13. Toyota CorollaTouch 2 mediální systém (20/30)
14. Nissan JukeNissan Connect (19/30)
15. Honda CR-V7" obrazovka s rozhraním Honda Connect (18/30)
16. Lexus RXDotyková obrazovka s úhlopříčkou 12,3" (18/30)
17. Peugeot 508 SW10" systém Connected s 3D navigací (17/30)
18. Škoda Citigo-e iVBarevný displej s držákem na mobil (16/30)
19. Fiat 500X7" displej a Uconnect Live (14/30)
20. MG ZSDotyková obrazovka s úhlopříčkou 8" (12/30)
Foto: Škoda Auto

Pokaženou reputaci Škodovky zachraňuje na desáté příčce Kamiq

Z minulé ankety už víme, že většině z vás plně vyhovuje fyzické ovládání klimatizace, namísto dotykového nebo hlasového nastavování. Teď nás zajímá, jestli máte v autě některý z výše uvedených infotainmentů, případně jestli máte alespoň uživatelskou zkušenost. Pokud ano, napište nám do komentářů, co vám na jednotlivých rozhraních vyhovuje, nebo naopak vadí.

Reklama

Sdílejte článek