Hlavní obsah

Toyota jde proti proudu, do odepsaného segmentu přiváží zbrusu nové auto. Je to úsporný elegán s jediným tajemstvím

Foto: Toyota

Kdo říká, že kabina manažerského korábu se nemůže trochu odvázat?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco většina značek už sedanům - dříve tolik populárnímu segmentu - zamávala šátečkem, Toyota se svého želízka nevzdává. Reprezentativní Camry přijíždí v již deváté generaci.

Článek

Všeobecně se sedany s tříprostorovou karoserií považují za vyhynulý druh. Je pravda, že zástupců této kategorie napříč světem ubývá, především v Evropě je vytlačují nejrůznější SUV a crossovery. Toyota Camry, jejíž historie započala už v sedmdesátých letech, je však výjimkou a nyní se světu představuje její deváté vydání. Japonci pro pokračovatele mají pádný argument, vždyť ročně tohoto modelu prodají na 300 000 kusů!

Nová generace se zatím představila v americké specifikaci ve čtyřech výbavových stupních a se dvěma hybridy. Základem je 2,5litrový čtyřválec se dvěma elektromotory a systémovým výkonem 225 koňských sil. K dispozici je také čtyřkolka, jejíž funkci obstarává další elektromotor na zadní nápravě. Maximální výkon je tady stanoven na 232 koní. Pro obě verze je standardem převodovka eCVT.

Leckdo by mohl namítnout, že novinka je vlastně „jen“ důkladným faceliftem předchůdce. A z velké části by měl pravdu. Nové Camry přijíždí na shodné platformě TNGA-K, dostává však přepracované odpružení a nové tlumiče s jiným naladěním. Inženýři dále slibují vylepšenou odezvu a agilnější ovládání. Hybrid poslední generace by zase měl být příslibem ekonomického provozu.

Foto: Toyota

Od předchůdce se vlastně tolik neliší, ale vadí to někomu?

Obdobná zůstává také silueta vozu, nejvíce se změnila příď. Ta má stále obrovskou masku ve spodní části nárazníku, kapota je však opticky protažena a navazují na ni elegantní diodové světlomety, čímž se Camry vzhledově přibližuje ostatním novodobým toyotám.

Standardně má vlajkový sedan sedmipalcový digitální přístrojový štít a osmipalcovou obrazovku multimédií. Tu ve vyšších výbavách nahrazuje sofistikovanější 12,3palcové řešení obohacené o indukční nabíjení chytrého telefonu či bezdrátovou podporu Apple CarPlay a Android Auto. Na přání je dodáván také desetipalcový head-up displej či audiosystém JBL s devíti reproduktory. Bohatou výbavu pak podtrhuje armáda bezpečnostních a asistenčních systémů včetně samočinné jízdy v zácpě či automatické změny jízdního pruhu.

Jediným tajemstvím nové Camry je dostupnost na českém trhu. Toyota působení nové generace v Evropě zatím nekomentuje. Naopak Američané se dočkají co nevidět, první kusy zamíří k tamním prodejcům z jara příštího roku. Na ceny si ale musí ještě chvilku počkat. Jen připomeňme, že u nás ceník dosluhující Camry startoval lehce nad jedním milionem korun.

Je libo hybridní manažerský sedan?
S dobrou cenou, proč ne?
77,6 %
Do takového auta patří diesel!
8,5 %
Tato kategorie jde mimo mě...
13,9 %
Celkem hlasovalo 2433 čtenářů.
Načítám