Hlavní obsah

Toužíte po závodění s Lamborghini? Automobilka uvádí na trh Huracán GT3 EVO2

Foto: Lamborghini

Závodní Lamborghini můžete vidět i v českých závodních podnicích, nebo i v rukou soukromníků

Labutí píseň závodního speciálu s benzinovým desetiválcem a pohonem zadních kol. Nejnovější okruhové nářadí si bere inspiraci ze silniční verze STO a zákazníci si mohou objednat buď úplně nové auto, nebo balíček vylepšení pro svůj závodní Huracán GT3 EVO.

Článek

Lamborghini dlouho otálelo se vstupem do závodního světa, ale o to pompéznější ten příchod byl. První závodní Huracán se objevil v roce 2014, ale teď je jasné, že ani po sedmi letech a navzdory tomu, že všechny nové vozy Lamborghini už budou mít hybridní pohon, nemíří do důchodu. Naopak. Automobilka představuje model Huracán GT3 EVO2 a homologuje ho pro závodění až do roku 2026.

Druhá evoluce závodního auta má opět karbonovou karoserii a pohon zadních kol, ale má taky přepracovanou aerodynamiku. Stačí jeden pohled a vidíte, že vychází ze silniční verze STO, Super Trofeo Omologata. Větší zadní difuzor zajišťuje víc přítlaku na zadní nápravě, stejně jako masivní zadní křídlo. O stabilitu ve vysokých rychlostech se pak stará dlouhá středová ploutev, z verze STO pochází i šestihranná kaplička sání na střeše.

Celá karoserie je samozřejmě z karbonu, stejně jako podlaha, která je navíc vyztužena zylonovým vláknem. Zylon se používá v motosportu, ale i v letectví, kosmonautice, nebo při stavbě mostů. Ochranný rám auta je samozřejmě dál ocelový, ale dostal několik vylepšení, zahrnujících dvě zadní vzpěry a boční voštinové panely z karbonu a kevlaru. Kvůli torzní tuhosti jsou boční plexiskla připevněna do dveří několika šrouby.

Srdcem auta je nadále atmosférický desetiválec o objemu 5204 cm3, který byl nově osazen deseti elektronicky ovládanými škrticími klapkami. To by mělo zlepšit reakce motoru. A automobilka se chlubí tím, že celý systém je jen na čtyřech šroubech, což má zrychlit a usnadnit servis i běžnou údržbu motoru. Vůz má sekvenční převodovku Hör s pádly pod volantem a pohon zadních kol. Kontrola trakce je desetistupňová a pro Lamborghini ji dodává Bosch Motorsport, stejně jako ABS, které má dvanáct možných úrovní nastavení dle aktuálních podmínek na trati. Oba systémy jsou vylepšeny.

Úprav se dočkaly i brzdy. Nové třmeny a destičky mají podle automobilky vyšší účinnost a hlavně odolnost při vytrvalostních závodech.

Nové závodní Lamborghini bude automobilka nabízet jako balíček úprav pro stávající Huracány GT3 EVO, nebo jako úplně nový vůz. Délka auta je 4551 mm, na šířku má 2221 mm, suchá hmotnost je 1230 kg a vůz má závodní nádrž na 120 litrů paliva.

Oficiální a ostrou premiéru si auto prožije v lednu 2023 ve 24hodinovce v Daytoně, zákazníci ale dostanou svoje nářadí již v druhé polovině letošního roku. Jde o labutí píseň modelu, protože nově budou všechny mít všechny Lamborghini hybridní pohonné jednotky.

Reklama

Načítám