Článek
Připravované Porsche Cayenne v plně elektrické verzi bude v nabídce po boku spalovací verze, ovšem využije platformu PPE určenou pro prémiové elektromobily, stejně jako Macan.
Elektrické SUV nabídne olejem chlazený zadní elektromotor, nový design akumulátoru s kapacitou 113 kWh, nabíjení výkonem 400 kW, dojezd přes 600 km a volitelný systém aktivního odpružení. Cayenne Electric navíc bude navíc prvním sériově vyráběným elektromobilem schopným bezdrátového indukčního nabíjení výkonem 11 kW.

Porsche Cayenne Electric půjde nabíjet i bezdrátově.
Automobilka dále uvedla, že ve variantě Turbo půjde o nejvýkonnější sériový vůz Porsche, takže očekáváme větší stádo koní než má Taycan Turbo GT naladěný na 1 033 hřebců. Mluví se o výkonu přes 1 088 koní, k tomu by měl disponovat točivým momentem 1 500 Nm.
Takže půjde o pekelně rychlý vůz, který vystřelí z nuly na sto pod tři sekundy, na 200 km/h se dostane za méně než osm sekund a pojede přes 250 km/h.
Uvnitř je to Las Vegas, protože displeje najdete všude, kam se podíváte. Auto má 14,25palcový zakřivený digitální přístrojový panel, volitelnou 14,9palcovou obrazovku pro spolujezdce a tzv. „Flow Display“.

Uvnitř najdete záplavu displejů. A ještě pár displejů navíc.
Jde o zakřivený 12,25palcový OLED displej rozprostírající se podél středové konzole a obsahující většinu ovládacích prvků klimatizace. Fyzických tlačítek je zde o poznání méně ve srovnání se spalovacím Cayenne.
V rámci výbavových chuťovek zmiňme třeba vyhřívané loketní opěrky v předních i zadních dveřích a také vyhřívaný vršek středové konzole (pokožkou vnímané teplo totiž ohřívá lépe a efektivněji než teplý vzduch v kabině). Je zde také obří panoramatická střecha rozdělená do devítky segmentů, každý z nich jde stiskem tlačítka individuálně zneprůhlednit.
Do plnohodnotného debutu Cayenne Electric zbývá ještě pár měsíců, takže zatím nemáme kompletní specifikace ani ceny. Ale už víme, že půjde o skutečnou raketu, na kterou budou muset reagovat jak v Mercedesu, tak třeba v BMW.