Hlavní obsah

Tisíc koní a tisíc displejů: Nejvýkonnější Porsche uvnitř září a bliká jako Las Vegas

Foto: Porsche
2:38
2:38

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Přestože Porsche couvá od ambiciózních plánů ohledně elektromobilů, neznamená to, že na ně úplně zanevře. Premiéra elektrického Cayenne se blíží, nicméně už teď víme, že to uvnitř bude vypadat jako na neony ozářeném bulváru Las Vegas.

Článek

Připravované Porsche Cayenne v plně elektrické verzi bude v nabídce po boku spalovací verze, ovšem využije platformu PPE určenou pro prémiové elektromobily, stejně jako Macan.

Elektrické SUV nabídne olejem chlazený zadní elektromotor, nový design akumulátoru s kapacitou 113 kWh, nabíjení výkonem 400 kW, dojezd přes 600 km a volitelný systém aktivního odpružení. Cayenne Electric navíc bude navíc prvním sériově vyráběným elektromobilem schopným bezdrátového indukčního nabíjení výkonem 11 kW.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne Electric půjde nabíjet i bezdrátově.

Automobilka dále uvedla, že ve variantě Turbo půjde o nejvýkonnější sériový vůz Porsche, takže očekáváme větší stádo koní než má Taycan Turbo GT naladěný na 1 033 hřebců. Mluví se o výkonu přes 1 088 koní, k tomu by měl disponovat točivým momentem 1 500 Nm.

Takže půjde o pekelně rychlý vůz, který vystřelí z nuly na sto pod tři sekundy, na 200 km/h se dostane za méně než osm sekund a pojede přes 250 km/h.

Uvnitř je to Las Vegas, protože displeje najdete všude, kam se podíváte. Auto má 14,25palcový zakřivený digitální přístrojový panel, volitelnou 14,9palcovou obrazovku pro spolujezdce a tzv. „Flow Display“.

Foto: Porsche

Uvnitř najdete záplavu displejů. A ještě pár displejů navíc.

Jde o zakřivený 12,25palcový OLED displej rozprostírající se podél středové konzole a obsahující většinu ovládacích prvků klimatizace. Fyzických tlačítek je zde o poznání méně ve srovnání se spalovacím Cayenne.

V rámci výbavových chuťovek zmiňme třeba vyhřívané loketní opěrky v předních i zadních dveřích a také vyhřívaný vršek středové konzole (pokožkou vnímané teplo totiž ohřívá lépe a efektivněji než teplý vzduch v kabině). Je zde také obří panoramatická střecha rozdělená do devítky segmentů, každý z nich jde stiskem tlačítka individuálně zneprůhlednit.

Do plnohodnotného debutu Cayenne Electric zbývá ještě pár měsíců, takže zatím nemáme kompletní specifikace ani ceny. Ale už víme, že půjde o skutečnou raketu, na kterou budou muset reagovat jak v Mercedesu, tak třeba v BMW.

Načítám