Hlavní obsah

952 koní, dojezd 700 km a superrychlé nabíjení. Omlazené Porsche Taycan nastavuje laťku hodně vysoko

Foto: Porsche

Z nuly na stovku to navíc rozpálí za 2,4 sekundy!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Německá automobilka Porsche ukázala omlazený Taycan včetně praktičtějšího provedení Sport a Cross Turismo. Obchodně úspěšný elektrický model nastavuje laťku pro elektrovozy hodně vysoko, jelikož nabídne hodně dlouhý dojezd, superrychlé nabíjení a vysoký výkon srovnatelný s exotickými supersporty. Navíc potěší milovníky Applu…

Článek

Taycan je pro Porsche překvapivý prodejní hit (loni si ho pořídilo přes 40 tisíc zákazníků, pro srovnání 911 si ve stejném období koupilo 50 tisíc lidí) a po čtyřech letech na trhu nyní přichází s jeho modernizovanou verzí, a to rovnou ve všech třech karosářských provedeních – sedan, sportovní kombi (Sport Turismo) a soft-roadové kombi (Cross Turismo). V rámci modernizace výrobce navíc výrazně designově odlišil standardní modely a dynamičtější provedení Turbo, což z logiky věci dává smysl.

Foto: Porsche

Na ikonické tvary Taycanu Porsche nesahalo, řešilo jen světla a další detaily.

Původní tvary vozu ovšem nezůstaly narušeny, proto mezi hlavní změny v rámci faceliftu patří drobné retuše detailů karoserie, 3D design zadních sdružených světel, nová přední světla, nová obří kola s odladěnými pneumatikami a nové svěží barvy karoserie i interiéru.

Automobilka věnovala ladění omlazených modelů celkově 3,6 milionu kilometrů, nicméně není se čemu divit. Vzhledem k tomu, že od svého uvedení v roce 2019 si taycany našly své klienty v počtu více než 150 000 kusů, přičemž nejsilnějšími trhy pro tento plně elektrický model jsou Spojené státy americké, Německo a Čína.

Výkon supersportu

Všechny modernizované varianty se dočkaly lepší akcelerace: Základní Taycan se zlepšil o 0,6 sekundy, takže z klidu na stovku to zvládne za 4,8 sekundy, vrcholný Taycan Turbo S se sice zlepšil jen o 0,4 sekundy, nicméně z nuly na sto udělá za 2,4 sekundy! A to je zhruba stejně rychlé jako osm přirozených mrknutí oka.

Foto: Porsche

Vrcholové provedení zrychlí z nuly na sto za 2,4 sekundy.

Lepší dynamické parametry jsou dané lehčím zadním elektromotorem schopným dodat o 80 kW (109 k) větší výkon a upravenými diferenciály. Základní Taycan tedy nabídne výkon 320 kW (435 k), zatímco 4S krásných 440 kW (598 k). Provedení Turbo je naladěné na 660 kW (897 k) a Turbo S na 700 kW, což je 952 koní, takže výkon hodný exotických supersportů. Ostatně tovární pilot Lars Kern s ním zajel kolo na bájném Nürburgringu za 7:07,55 minuty, tedy o 26 sekund rychleji než s předchozí verzí Taycana (a skoro stejně rychle jako téměř 2000koňový elektrický hypersport Rimac Nevera).

Zákazníci, kteří si objednají paket Sport Chrono (pro Turbo S standardem), dostanou navíc tlačítko zvyšující výkon až o 70 kW (95 k) po dobu 10 sekund.

Foto: Porsche

Základní Taycan je zadokolka, všechny ostatní verze jsou čtyřkolky.

Zatímco předchozí provedení nabídlo akumulátor o nejvyšší kapacitě 93 kWh, facelift přináší trakční baterku s kapacitou zvětšenou na 105 kWh, což dle WLTP protokolu vystačí až na 678 km na jedno nabití. Tedy o 175 km více než předtím.

Všichni víme, že jde o hodnoty v ideálních podmínkách, nicméně Porsche samotné provedlo komplexní test v reálném provozu a dostalo se na 587 km. Jistě k tomuto výsledku dopomohl také přepracovaný systém regenerativního brzdění a vylepšené tepelné čerpadlo.

Foto: Porsche

Kombinovaný dojezd na jedno nabití? Papírově téměř 700 km, v reálných podmínkách prý v pohodě 600 km.

Zároveň se zvýšil nabíjecí výkon až na závratnou hodnotu 320 kW (+50 kW oproti předchozímu). Na druhou stranu tento výkon přes 300 kW je k dispozici nejvýše po dobu 5 minut, nicméně dle výrobce i v chladnějších podmínkách.

Nejde ale jen o vrcholný výkon, křivka nabíjení se zlepšila v průběhu celého cyklu. Takže zatímco původní Taycan zvládne v optimálních podmínkách nabití z 10 % na 80 % za 37 minut, facelift přináší zkrácení času na 18 minut.

Světla nové generace

Všechny omlazené modely dostaly adaptivní vzduchové odpružení (snížení až o 22 mm), čtyřkolky k tomu i volitelné aktivní odpružení, které auto udržuje bez náklonů i při dynamické jízdě v zatáčkách nebo brzdění.

Foto: Porsche

HD světla jsou oproti standardním Matrix výkonnější a jemněji vykreslují světelný tok.

Dalším standardem jsou nová matrixová LED světla, která lze příplatkově nahradit výkonnějšími, pokročilejšími a jemnějšími HD světlomety. Dále se v základu dočkáte ambientního osvětlení, elektricky sklopných vnějších zrcátek s osvětlením okolí, vyhřívaných předních sedadel, bezdrátové nabíječky mobilů, nabíjecích portů na obou stranách vozu, přepínače jízdních režimů a režimu silnějšího posilovače řízení.

Balík jízdních asistentů pak doplňuje adaptivní tempomat schopný pomoci při vybočování/vyhýbání, vylepšená parkovací kamera, displeje v interiéru a inovovaný infosystém.

Zajímavá je také hlouběji integrovaná konektivita Apple CarPlay, přes kterou půjde řešit i základní správa vozu (de facto sloučení Porsche appky a CarPlay) včetně widgetů na ploše telefonu. Tohle rozhodně potěší každého „jablíčkáře“. Pozadu nezůstane ani technika Android Auto, která spolucestujícím umožní streamování videa během jízdy.

Nový Taycan, Taycan Cross Turismo a Taycan Sport Turismo budou k dispozici později v tomto roce, nicméně těmito parametry nastavuje Porsche laťku prémiovým elektromobilům hodně vysoko. Uvidíme, jak na to zareagují ostatní výrobci včetně Tesly, potažmo i čínské automobilky připravující elektrickou invazi do Evropy.

Reklama

Načítám