Hlavní obsah

Stallone GTS: Další výstřelek od Mansory

Foto: Mansory

Agresivní aerodynamické úpravy na Ferrari 812 GTS od Mansory jsou překvapivě funkční – úpravce je dokonce zkouší ve vlastním větrném tunelu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Není tajemstvím, že tradiční tvůrce výstředních kreací, německá firma Mansory, si troufne i na exkluzivní supersporty – důkazem je poslední inkarnace jejich „modelu“ Stallone GTS, který vychází ze super grand toureru Ferrari 812 GTS. Úpravy zahrnují mírné úpravy famózního dvanáctiválcového motoru, ale také výrazné úpravy exteriéru.

Článek

Německá tuningová firma se „proslavila“ zejména tvorbou velmi nevšedních, mnohdy až nevkusných úprav luxusních vozů – ale o exkluzivitu často jde až v první řadě, a tak si i přesto našla řadu příznivců a zákazníků. Během let si lidé od Mansory troufli na luxusní značky jako Rolls-Royce, Lamborghini nebo Ferrari, a proto se nebáli pustit do typu 812 GTS od poslední jmenované značky.

Foto: Mansory

Oranžový interiér je pořádná divočina. Kdo by měl zájem, je k dispozici i oranžový exteriér

Model zvaný Stallone se už v minulosti představil, šlo však o upravený typ 812 Superfast, tentokrát jde o typ 812 GTS – částečně jde tedy o takovou „verzi 2.0“. Oku pozorovatele jistě neunikne fakt, že v tomto případě designéři Mansory patrně v konfigurátoru interiéru zvolili oranžovou a pak zatrhli kolonku „označit vše“ – v sytě oranžové je drtivá většina interiéru.

To velmi kontrastuje s kovově šedou barvou karoserie a kompenzuje její nenápadnost (alespoň tedy na poměry Mansory). Hodí se však zmínit, že nedlouho po představení šedé verze lidé od Mansory představili model Stallone GTS také v kompletně oranžové barvě – tedy jak interiér, tak exteriér.

Nelze přehlédnout úpravy karoserie – ty překvapivě v případě Mansory mají dokonce i účel a kromě poutání pozornosti mají mimo jiné za úkol optimalizovat obtékání vzduchu kolem auta. Tyto úpravy zahrnují design předního nárazníku i masky, nástavce bočních prahů, nový design zadního nárazníku s výraznějším difuzorem. Nad ním se potom tyčí výrazné napevno uchycené zadní křídlo, které pokrývá čirý lak – přirozeně proto, aby byla vidět jeho karbonová struktura.

V Mansory auto opatřili také novými kovanými koly vlastní výroby s kontrastními oranžovými límci, s nimi jsou sladěny oranžové akcenty rovněž na dílech karoserie. Přední kola mají šířku 9,5 a zadní 12 palců, jejich průměr je 21, resp. 22 palců, obouvají tedy pneumatiky 265/30 vpředu a 335/25 vzadu.

Kupodivu došlo i na mírné úpravy pod kapotou. Ovšem i takoví šílenci, jako je firma Mansory, ctí motorářský klenot pod kapotou Ferrari 812, a tak došlo jen na přeprogramování řídicí jednotky a nový sportovní výfuk, výkon 6,5l atmosférického dvanáctiválce je potom 840 koní a 740 Nm točivého momentu. Otázkou však zůstává, jak velké procento majitelů Ferrari 812 se dobrovolně rozhodne pro takový „upgrade“, který pochopitelně není levný – nemluvě o ceně samotného Ferrari 812.

Reklama

Související témata:
Načítám