Hlavní obsah

Skvělé ojetiny obávaných značek a sochařina jako péče o auto – Týden v Garáži

Foto: Dalibor Žák

Letí to! Poslední dubnový týden je za námi a my vám již tradičně přinášíme naše shrnutí nejzajímavějších témat a nejdůležitějších novinek uplynulého týdne. Pohodlně se usaďte, protože tentokrát to bylo o překvapivě povedených ojetinách i opravách karoserie bez nutnosti lakování. Zajímá vás, jak se to dělá?

Článek

Znáte to, vybíráte „nové“ auto pro život nebo si prostě chcete udělat radost, a tak hodiny a hodiny prohlížíte inzerce a nabídky prodejců aut. Koukáte na jednu lákavou nabídku za druhou a konzultujete to s kamarády, když najednou najdete přitažlivou ojetinu od značky se strašnou pověstí a minulostí, jakou si za rámeček raději nedává. Líbí se vám a přemýšlíte, zda vyhraje srdce, nebo rozum.

Světe div se, když necháte předsudky stranou a podíváte se na ojetiny objektivně, naleznete i starší počiny automobilek s rozporuplnou minulostí a nejistým servisem, jež vás příjemně překvapí. V uplynulém týdnu jsme vám přenesli testy hned dvou takových aut – nádherné Alfy Romeo Giulia a krásného Jaguaru F-Type. U obou překvapivě vyhrává srdce i rozum současně, a protože jim věří jen málokdo, začínají být za zajímavé peníze.

Foto: Lukáš Volšický

Opravy karoserií metodou PDR jsou oborem pečlivých kouzelníků s citem pro detail

A s nákupem ojetiny souvisí i poškození aut z každodenního provozu. Vyberete si, zaplatíte, a když s úsměvem na tváři jedete ukázat svou novou chloubu rodině a kamarádům, najednou už není tak hezká. Oranžovějící zapadající slunce a odrazy se na liniích karoserie lámou a odhalují důlky od kamínků i záseky od dveří jiných aut z parkoviště, kterých jste si před nákupem nevšimli.

Co s tím? Broušení originálního laku, „kitování“ pro vyhlazení karoserie a nové lakování je minulostí. V Česku totiž používáme moderní techniky PDR, díky nimž zkušení specialisté umí opravit tato poškození při zachování továrního laku. Nevěříte? Vyrazili jsme za nimi s naším bavorákem a na výsledek jsme koukali doslova jako vrány. Tohle je investice, jakou si zaslouží všechna auta pro radost.

Foto: Dalibor Žák

Moderní Jaguary nemají dobrou servisní pověst, ale když hodíte předsudky za hlavu, najdete mezi nimi i výjimky

Minulý týden na Garáži však nebyl jen o ojetých autech a opravách líbivých křivek, protože jsme se samozřejmě věnovali i novým autům. V uplynulém týdnu jsme vám přinesli náš nejnovější test nového Volkswagenu Taigo a po pěti měsících jsme úspěšně uzavřeli náš dlouhodobý test populárního Hyundaie Bayon. Ten nám ukázal, že i vysmívané tříválce umí být opravdu dobrými motory.

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: