Hlavní obsah

Sbohem a šáteček: Chrysler končí s výrobou 300C, rozlučková edice dostane 6,4l osmiválec Hemi

Foto: Chrysler

Staromódní, avšak charakterní Chrysler 300C už brzy odejde do důchodu, ještě předtím se ale dočkáme jedné rozlučkové edice, jejíž prodej startuje na jaře 2023

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Chrysler 300C je cokoliv, jen ne průměrné auto. Staromódní hranatý design, staromódní benzinový motor a dokonce i staromódní konstrukce. Přesto, nebo možná právě proto, kdo ví, se udržel ve výrobě celých 17 let. Ale všechno krásné jednou končí.

Článek

Chrysler 300C vždy patřil k trochu zvláštním autům. Vysoká spotřeba, krátké servisní intervaly (je to opravdu vada?) a letitá konstrukce ze starého Mercedesu třídy E. Nikdy nedržel rekord na Nürburgringu a nejraději měl plavné a poklidné „cruisování“ po rovinkách za bublání osmiválce nebo líného převalování naftového třílitru. Přesto si našel své příznivce.

Foto: Chrysler

Typ 300C doznal za svých bezmála 20 let existence jen poměrně decentních úprav designu, i vrcholná verze se od té standardní liší pouze novým designem kol, decentním spoilerem a upravenou mřížkou chladiče – Chrysler to zahrál na jistotu

V evropských podmínkách dával smysl asi málokomu, ale člověk se nemůže ubránit faktu, že na něm prostě něco je. Patrně nejsme jediní, kdo si to myslí – veterán Chrysler 300C je tu s námi už od roku 2005, tedy jen těžko uvěřitelných 17 let, což je v dnešním světě obnovování vozového parku většiny automobilek nejpozději po 8 letech více než dvojnásobné funkční období.

Nakonec se ale přece jen odebere do důchodu – ovšem ve velkém stylu. Pod kapotu se totiž nastěhuje motor odpovídající poctivému čtvrtlibráku – šťavnatý a plnotučný 6,4litrový osmiválec Hemi, který dává 492 koní výkonu a velmi užitečných 644 Nm „krouťáku“.

Oproti staré 5,7litrové verzi vidlicového osmiválce je to nárůst o 124 koní a 110 Nm, což slibuje značné zlepšení dynamiky. Není tedy divu, že finální verze „třístovky“ vystartuje z klidu na stovku za velmi slušných 4,3 sekundy – nezapomínejme, že jeho hmotnost se nebezpečně blíží dvěma tunám (1 910 kg).

Foto: Chrysler

Poctivý 6,4l vidlicový osmiválec dává výkon 492 koní a 644 Nm točivého momentu

Typicky hranaté, avšak poměrně charakterní tvary byly v průběhu let nepatrně vylepšeny, a tak jej aerodynamický odpor zbrzdí v rozletu až při rychlosti 256 km/h. Lepší dynamice pomáhá i osmistupňová automatická převodovka, jejíž software byl upraven tak, aby byla schopná řadit za pouhých 160 milisekund.

Kdo si na výjezdu ze zatáčky občas rád „pohodí zadkem“, ten jistě uvítá i samosvorný diferenciál, bublání motoru se pak line z dvou nerezových kanónů v zadním nárazníku. U auta podobného kalibru nesmí chybět ani pořádné brzdy od firmy Brembo s čtyřpístovými brzdiči na všech kolech. Potlačit typicky těžkopádné jízdní vlastnosti typu 300C má na starost podvozek s adaptivními tlumiči.

Foto: Chrysler

Že sedíte ve finální edici 300C poznáte podle výhradně černého čalounění, kontrastního prošívání a karbonových dekorů na středovém panelu

I přes veškerou slávu, se kterou se 300C loučí, se automobilka rozhodla pro poměrně nenápadný dress code – na pohled se od standardu liší jen trojbarevným znakem v černě lakované mřížce chladiče, novým designem kovaných 20palcových kol a decentním spoilerem na víku kufru. Pro finální verzi 300C budou typické pouze tři barevné varianty s velmi prozaickými názvy  – černá (Gloss Black), červená (Velvet Red) a bílá (Bright White).

Interiér nabídne už v základní výbavě sedadla čalouněná černou kůží s vyhříváním i odvětráváním. S černými sedadly potom hezky kontrastuje světle šedé prošívání a chromované dekory interiéru, ovšem na středovém panelu najdeme i karbonové a „pianově“ černé obložení. Na závěr tu jsou ještě hliníkové pedály a 8,4palcový centrální displej infotainmentu s Android Auto a Apple CarPlay.

Bližší informace Chrysler uvede s odstartováním prodeje rozlučkové verze 300C, už teď však víme, že z bezpečnostních systémů nebude chybět asistent jízdy v pruzích, brzdový asistent a protikolizní systém.

Přesto, že finální verze za mohutného bublání vtrhne na silnice až na jaře příštího roku, Chrysler přijímá objednávky už nyní, cena doma v Americe činí 55 tisíc dolarů (cca 1,3 milionu korun) a půjde o poměrně exkluzivní záležitost – pro Spojené státy má být vyrobeno pouze 2 000 kusů, do Kanady se například mají dostat pouhé dvě stovky finálních Chryslerů 300C.

Reklama

Načítám