Článek
Chrysler 300C vždy patřil k trochu zvláštním autům. Vysoká spotřeba, krátké servisní intervaly (je to opravdu vada?) a letitá konstrukce ze starého Mercedesu třídy E. Nikdy nedržel rekord na Nürburgringu a nejraději měl plavné a poklidné „cruisování“ po rovinkách za bublání osmiválce nebo líného převalování naftového třílitru. Přesto si našel své příznivce.
V evropských podmínkách dával smysl asi málokomu, ale člověk se nemůže ubránit faktu, že na něm prostě něco je. Patrně nejsme jediní, kdo si to myslí – veterán Chrysler 300C je tu s námi už od roku 2005, tedy jen těžko uvěřitelných 17 let, což je v dnešním světě obnovování vozového parku většiny automobilek nejpozději po 8 letech více než dvojnásobné funkční období.
Nakonec se ale přece jen odebere do důchodu – ovšem ve velkém stylu. Pod kapotu se totiž nastěhuje motor odpovídající poctivému čtvrtlibráku – šťavnatý a plnotučný 6,4litrový osmiválec Hemi, který dává 492 koní výkonu a velmi užitečných 644 Nm „krouťáku“.
Oproti staré 5,7litrové verzi vidlicového osmiválce je to nárůst o 124 koní a 110 Nm, což slibuje značné zlepšení dynamiky. Není tedy divu, že finální verze „třístovky“ vystartuje z klidu na stovku za velmi slušných 4,3 sekundy – nezapomínejme, že jeho hmotnost se nebezpečně blíží dvěma tunám (1 910 kg).
Typicky hranaté, avšak poměrně charakterní tvary byly v průběhu let nepatrně vylepšeny, a tak jej aerodynamický odpor zbrzdí v rozletu až při rychlosti 256 km/h. Lepší dynamice pomáhá i osmistupňová automatická převodovka, jejíž software byl upraven tak, aby byla schopná řadit za pouhých 160 milisekund.
Kdo si na výjezdu ze zatáčky občas rád „pohodí zadkem“, ten jistě uvítá i samosvorný diferenciál, bublání motoru se pak line z dvou nerezových kanónů v zadním nárazníku. U auta podobného kalibru nesmí chybět ani pořádné brzdy od firmy Brembo s čtyřpístovými brzdiči na všech kolech. Potlačit typicky těžkopádné jízdní vlastnosti typu 300C má na starost podvozek s adaptivními tlumiči.
I přes veškerou slávu, se kterou se 300C loučí, se automobilka rozhodla pro poměrně nenápadný dress code – na pohled se od standardu liší jen trojbarevným znakem v černě lakované mřížce chladiče, novým designem kovaných 20palcových kol a decentním spoilerem na víku kufru. Pro finální verzi 300C budou typické pouze tři barevné varianty s velmi prozaickými názvy – černá (Gloss Black), červená (Velvet Red) a bílá (Bright White).
Interiér nabídne už v základní výbavě sedadla čalouněná černou kůží s vyhříváním i odvětráváním. S černými sedadly potom hezky kontrastuje světle šedé prošívání a chromované dekory interiéru, ovšem na středovém panelu najdeme i karbonové a „pianově“ černé obložení. Na závěr tu jsou ještě hliníkové pedály a 8,4palcový centrální displej infotainmentu s Android Auto a Apple CarPlay.
Bližší informace Chrysler uvede s odstartováním prodeje rozlučkové verze 300C, už teď však víme, že z bezpečnostních systémů nebude chybět asistent jízdy v pruzích, brzdový asistent a protikolizní systém.
Přesto, že finální verze za mohutného bublání vtrhne na silnice až na jaře příštího roku, Chrysler přijímá objednávky už nyní, cena doma v Americe činí 55 tisíc dolarů (cca 1,3 milionu korun) a půjde o poměrně exkluzivní záležitost – pro Spojené státy má být vyrobeno pouze 2 000 kusů, do Kanady se například mají dostat pouhé dvě stovky finálních Chryslerů 300C.