Hlavní obsah

Postavte to! Strhující koncept Lexusu ukazuje, že sportovní kupé ještě nejsou mrtvá

Foto: Lexus

Na vlnu premiér z víkendové akce Monterey Car Week naskočil také Lexus, který v zámoří poprvé představil svou vizi s prozaickým názvem Sport. Nemuselo by přitom jít jen o koncept, ale auto, které opravdu zamíří do výroby.

Článek

Lexus sice mnoho podrobností ke svému krásnému sportovnímu konceptu neprozradil, přesto se (nejen) v USA dočkal po jeho odhalení zasloužené pozornosti. Má totiž představovat pomyslného nástupce ikonického supersportu LFA a má posloužit jako základ závodního speciálu GT3!

Před více než třemi lety překvapily Toyota a Lexus celý automobilový svět, když představily 15 (!) elektrických konceptů najednou. Některé už jsou ve výrobě, jiné na svou chvilku teprve čekají. Mezi plejádou nových elektroaut se tehdy objevila i atraktivní „placka“ s logy Lexusu, která avizovala, že luxusní japonská značka by opravdu světu mohla přinést sportovní elektromobil.

O pár let později může být ale všechno jinak. V mezičase se totiž objevil také koncept závoďáku GT3 a nový Lexus Sport vypadá až nápadně podobně. Místo elektrického pohonu by tak sportovní lexus v silniční variantě mohl mít plug-in hybridní pohon s jádrem v podobě osmiválce – ten si ponechá závodní verze, přičemž zahodí elektrický doping.

Foto: Lexus

Produkční verze by se mohla objevit už v příštím roce.

Jak to nakonec s pohonem dopadne, na to si musíme ještě chvíli počkat. Pojďme si zatím detailně prohlédnout právě představený koncept. Lexus Sport vyniká nizoučkou siluetou, dlouhou kapotou, svažující se střechou a obrovskými koly z lehkých slitin. Jde vlastně o zajímavý mix ryzího sportovního auta a cestovního gé-téčka.

A minimálně z prvních fotek se zdá, že je koncept plný hravých technologických řešení. Vpředu najdeme otvory pro přívod vzduchu, do kterých jsou zároveň integrovány diodové světlomety (s charakteristickým tvarem bumerangu). Další otvory najdeme na bocích, kde zároveň tradiční zrcátka nahradily kamery.

Ozdobou zkosené zádi ve stylu kupé je neotřelý světelný podpis, nepřehlédnutelný spoiler a konečně i velký zadní difuzor. Do kabiny zatím nahlédnout nemůžeme, ale hovoří se o futuristickém pracovišti plném digitalizace a řízení se systémem drive-by-wire.

Generální ředitel Lexusu Koji Sato už před časem sdělil, že příští elektrický sporťák značky naváže na odkaz desetiválcového LFA. Hovořilo se nejen o působivém výkonu, ale i simulaci manuálního řazení a vytříbených jízdních vlastnostech. Nechme se překvapit, podle dřívějších plánů by se vrcholový elektromobil Lexusu měl představit příští rok.

Načítám