Hlavní obsah

Opel Astra ve svižné verzi GSe nabídne 225 hybridních koní a praktickou verzi kombi

Foto: Opel

Nový Opel Astra GSe představuje lákavou alternativu proti „mainstreamu“, nechybí ani verze kombi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Opel s novou Astrou oprašuje kdysi slavné označení řady Grand Sport, ovšem dobře známé GSi (Grand Sport Injection) je minulostí a nahradila jej zkratka GSe, tedy Grand Sport Electric. Nový Opel Astra GSe je totiž hybrid, který může představovat nevšední alternativu například pro takový Golf GTE.

Článek

Má nový Opel Astra GSe šanci v nabité konkurenci? Když se totiž běžný motorista rozhoduje pro moderní praktický kompakt ze segmentu C, který umožňuje zvolit také prodlouženou verzi kombi, zpravidla zakotví u některé ze značek německého koncernu „fau-vé“. Ale co si má počít ten, kdo nechce jít tak úplně s davem, a přesto je mu sympatická německá preciznost? Tudy, prosím…

Foto: Opel

Opel Astra GSe těží ze spolupráce koncernu Stellantis, k mání bude i verze kombi

Tento bílý fešák z Rüsselsheimu vznikl pod křídly čtvrté největší automobilky Stellantis, z čehož těží zejména po technologické stránce. Tak trochu staronová divize GSe ideově vychází z poutavého konceptu Manta GSe, který však byl plně elektrifikovaný – Astra GSe používá elektrifikaci pouze částečnou. Oddechli jste si, co?

Pojďme tedy rovnou k jádru pudla – nebo ještě lépe řečeno k srdci pohonného ústrojí. Jde o hybridní systém kombinující 1,6l čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, kterému navíc ještě asistuje elektromotor s 12,4kWh baterií. Že to zní podezřele povědomě? To se milí čtenáři domníváte naprosto správně, protože tento pohon už známe například z Peugeotu 308 Hybrid 225.

Jak ve svém testu zjistil Dominik, tato technika funguje pod kapotou 308 překvapivě dobře a tady tomu nejspíš nebude jinak. Jen pro připomenutí – soustava generuje dohromady výkon 225 koní a velmi užitečný točivý moment 360 Nm, tato síla pak putuje na přední kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.

Foto: Opel

Opel sází na neokoukaný design, skvělá sportovní sedadla potažená Alcantarou budou vyhrazena právě pro verzi GSe

Jsou nějaké rozdíly oproti standardní Astře? Ale jo, něco by se našlo. Zprvu je dobré zmínit, že díky podvozku laděnému nepatrně více do sportovna sedí Astra ve verzi GSe o 10 mm blíže k silnici, vizuálně má tedy o něco přikrčenější postoj. V neposlední řadě Opel upravil převod řízení pro rychlejší reakce, což koneckonců koresponduje i s upraveným podvozkem.

Další vizuální změnu bychom spatřili v předním nárazníku – výchozí Astra má ve spodním otvoru pro chladič po stranách dvě malé „ploutve“, kdežto zde je jeho linie nerušená, čímž se auto opticky rozšířilo. Kromě toho jsou tu také zbrusu nová 18palcová litá kola, která jsou vyhrazena pouze verzi GSe.

Kromě drobných změn exteriéru jak u verze s karoserií hatchback, tak s karoserií kombi došlo na mírné změny také v interiéru. Za zmínku rozhodně stojí skvělá, ortopedicky tvarovaná sportovní sedadla, která jsou čalouněna Alcantarou a podobně jako výše zmíněná slušivá kola i tyto sedačky dostanete pouze ve verzi GSe. Přirozeně tu a tam nechybí nějaké ty decentní znaky GSe.

Současný typ Astra se těší poměrně velké oblibě a očekává se, že verze GSe jeho reputaci jen posílí. V dlouhodobém horizontu pak nejspíš půjde o jakýsi odrazový můstek k postupné kompletní elektrifikaci, kterou Opel, potažmo všechny značky koncernu Stellantis, plánují na rok 2028.

Reklama

Související témata:
Opel GSe
Načítám