Hlavní obsah

Nejrychlejší silniční Porsche historie: V Zuffenhausenu chystají 700koňovou 911 GT2 RS

Foto: Porsche

Je vysoce pravděpodobné, že nová GT2 bude hodně podobná stávajícímu modelu GT3 RS, jen bude mít upravené nasávací otvory a jistě i jiný přední nárazník.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche 911 GT2 se vrátí jako dosud nejrychlejší 911. Bude mít hybridní pohonné ústrojí a cílem je výkon přes 700 koní. Hybridní technika se ale objeví i v obyčejných modelech 911, už je to definitivní.

Článek

Oficiálně se nedozvíte nic. Když máte dobré zdroje a ověříte si informace zahraničních médií, pak je jasno. Následující řádky mohou být brány za jistou formu spekulace, ale až si o tom za tři roky promluvíme u piva, tak ho jistě budete muset zaplatit.

Je totiž jisté, že až se objeví další standardní modely Porsche 911, budou mít mild-hybridní systém. Původní informace byly, že nové devětsetjedenáctky dostanou plug-in hybridní pohon podobný tomu v Porsche Cayenne a Panamera, ale nakonec se dočkáme jen malého elektromotoru, který lze spíš chápat jako podpůrný systém než plnohodnotný hybrid.

Foto: Porsche

Tohle je zatím poslední generace Porsche 911 GT2 RS.

Důvody jsou jasné – velikost a hmotnost hybridního ústrojí je něco, co by mohlo dramaticky ovlivnit jízdní projev modelu 911, a to Porsche jistě nechce. Jsme zvědaví, jakou formu automobilka nakonec zvolí, ale předpokládáme výkon elektromotoru okolo 40 koní.

To ty rychlejší modely, to je úplně jiná písnička. Podle zdrojů přímo z vývoje ze Stuttgartu budou mít modely s označením GT i nadále čistě spalovací motory, takže v generaci 992 to bude opět evoluční záležitost. GT3 a GT3 RS tedy můžeme brát jako poslední mohykány.

Turbo se ale změní. Prototypy 911 Turbo vybavené novým mild-hybridním pohonem měly elektromotor namontovaný na převodovce a vzduchem chlazenou lithium-iontovou baterii umístěnou nízko za předními sedadly, ale sériové auto bude mít baterii za zadními sedadly pro vyvážení hmotnosti v poměru 39:61. Podle patentů, o které Porsche požádalo v roce 2021, bude pro chlazení baterií využívat vzduch z elektrického turbodmychadla.

No a je nasnadě, že nové Porsche 911 Turbo bude základem i pro vrcholný model GT2, tak, jak tomu bylo dosud. GT2, kterému nikdo neřekne jinak než Widowmaker (občas překládán jako „ovdovovač“), bylo vždy extrémní a nový model nebude výjimkou. Bude vyráběno v omezeném množství a bude mít technologie z vítězného speciálu 919 Hybrid v Le Mans.

Základem bude dál dvakrát přeplňovaný šestiválec 3,8 l s výkonem cca 630 koní, ale přibude k němu elektromotor s výkonem necelých sedmdesát koní. I když toto řešení umožňuje jen krátký dojezd na čistě elektrický pohon, Porsche to evidentně netrápí a soustředí se jen na to, aby překonalo svého předchůdce, takže nová GT2 musí zrychlit na stovku pod 2,8 s a jet víc než 340 km/h. Nasucho jste polkli? Pak vězte, že cena bude začínat na sedmi milionech.

No a když už jsme u toho… Potvrzujeme, že nadcházející, už čtvrtá, generace modelů Porsche Boxster a Porsche Cayman bude čistě elektrická. Porsche pro ně vyvinulo novou platformu pracující s napětím 800 V a s výkonem okolo 400 koní. Půjde o hliníkový monokok, který nabídne pohon zadních, nebo všech kol, elektromotor(y) bude přímo u náprav. Podle zákulisních informací pak Boxster a Cayman budou sdílet techniku s chystaným Audi TTE a malými Lamborghini, pro které chtějí oživit jméno Urraco.

Foto: Porsche

Porsche Mission R lze brát jako předobraz elektrického Caymanu.

Tohle je blízká budoucnost Porsche. Můžete být nadšení, může se vám to nelíbit, ale generální ředitel Porsche Oliver Blume nikdy neopomene zmínit, že nové modely si vždy ponesou DNA značky a že i elektromobily budou vždy stoprocentní Porsche!

Reklama

Načítám