Hlavní obsah

Porsche slaví 75 let výroby sportovních aut a jako dárek si dalo koncept Vision 357

Foto: Porsche

Původní 356 z roku 1948 bylo sice otevřené sportovní auto, ale ani na chvíli prý nebylo pochyb o tom, že Vision 357 bude kupé

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je to připomínka jedinečného Porsche 356 z roku 1948. A taky vzkaz, že spalovací motory ještě pořád nejsou mrtvé! Koncept Vision 357 má atmosférický čtyřlitr s výkonem 500 koní z Caymanu GT4 RS.

Článek

Někdo by možná čekal, že nové Porsche, zvlášť když je to koncept, bude elektromobil. Jenže nejlepší dárky jsou ty pro radost. Někdy trochu zbytečné, ale určitě vyvolávající emoce. Takže Porsche Vision 357 používá techniku Caymanu GT4 RS včetně jeho potentního vysokootáčkového čtyřlitrového motoru s tím zvukomalebným karbonovým sáním. Velmi dobře, Porsche!

Foto: Porsche

Čisté linie, spoustu svalů a žádný interiér

„Jasně že jsme se ptali sami sebe, jestli by to neměl být elektromobil,“ řekl Michael Mauer, viceprezident Style Porsche a šéf designu koncernu Volkswagen při premiéře pro pár pozvaných. „Ale pak někdo řekl: ‚Ať je to dinosaurus!‘ a designér za chvíli přišel jen s v ruce udělaným náčrtem a všem se to hned líbilo. Neměli bychom být vždycky vážní a designéři by měli umět vyjádřit zábavu a vášeň.“ A tak když se podíváte na Vision 357 zblízka, všimnete si hned několika zábavných malých detailů, jako jsou třeba malé obláčky s nápisem Air u bočních oken, za kterými je vstup vzduchu k sání, malých dinosaurů na dveřích nebo designu kol, které připomínají původní plechová kola s viditelnými šrouby.

Podle prvních reakcí veřejnosti existují rozporuplné reakce na design, ale nikdo nemůže zpochybnit, že Vision 357 je především o oslavě minulosti automobilky a připomínkou původního Porsche 356 No. 1 z roku 1948.

„To byl sice roadster, ale my jsme chtěli udělat kupé. Nebylo to žádné speciální přání, filozofický záměr nebo výsledek strategického plánování, prostě jsme jen chtěli,“ řekl Mauer. „Na kupé možná víc vynikne silueta, silná ramena a celkově čistý design. Je to velmi plastické auto.“

Foto: Porsche

Vision 357 je taky dobrý způsob jak ukázat elektrickou dodávku Renndienst

A rozhodně není tak drobné, jako byl model 356. Jen pro informaci, abyste si udělali představu, hořčíková kola s kryty z uhlíkových vláken mají dvacet palců.

Z fotek to nepoznáte, ale Vision 357 nemá interiér. Mauer řekl, že pokud by měl, nechtěl by, aby to byla jen upravená verze Caymanu GT4 RS, a že by si přál něco speciálního, něco s jasným odkazem na model 356.

Což nás přivádí k tomu, že Vision 357 je čistě jen koncept a neexistuje absolutně žádný náznak příslibu budoucí výroby. Opravdu je to jen způsob jak oslavit pětasedmdesát let výroby sportovních vozů, proto ty velké nálepky 75 na bocích. A je to taky nenápadný způsobit jak ukázat cool koncept elektrické dodávky Renndienst – na některých fotografiích můžete vidět, jak má za sebou Vision 357 na podvalu.

Ale stejně… Chtěli byste ho vidět na silnici?

Mělo by Porsche vyrobit nástupce modelu 356?
Ano a ať vypadá jako Vision 357
80,6 %
Ano, ale s jiným designem
11,1 %
Nevím
2,4 %
Ne, vždyť je Cayman a Boxster
5,9 %
Celkem hlasovalo 252 čtenářů.

Reklama

Související témata:
Načítám