Článek
Premiéra nového GLC na elektřinu se uskutečnila během mnichovského autosalonu, shodou okolností se na stejném místě ve stejný čas odhaloval i přímý konkurent - BMW iX3 vznikající podle zcela nové nejmodernější filozofie Neue Klasse.
Nová je i platforma GLC EQ, které přijíždí s architekturou MB.EA, zatím s jedinou dostupnou motorizací. Tou je elektrická čtyřkolka se dvěma elektromotory, systémovým výkonem 360 kW a stovkou za 4,3 sekundy. Baterie s využitelnou kapacitou 94 kWh avizuje dojezd až 713 km na jedno nabití a díky 800V základu ji lze dobíjet výkonem až 330 kW.
Ceník této varianty, tedy GLC 400 4Matic, startuje na částce 1 778 700 Kč. Za tyto peníze už ve výbavě najdete 19“ kola z lehkých slitin, komfortní sedadla, LED High Performance světlomety, panoramatickou pevnou střechu, multimédia s navigací a online dopravou, podporu Apple CarPlay a Android Auto nebo bezdrátovou nabíječku chytrých zařízení.
Z položek navíc si můžete vybrat například head-up displej (31 890 Kč), MBUX Hyperscreen s displejem protaženým až před spolujezdce (37 964 Kč), ale třeba i vzduchové odpružení s natáčecí zadní nápravou (až 4,5 stupně) za 72 587 Kč.
A jak si horká novinka Mercedesu stojí v přímém porovnání s BMW iX3? Předně si shrňme parametry - mnichovští pod zkratkou 50 xDrive nabízejí rovněž čtyřkolku, ale s výkonem 345 kW. Je tedy nepatrně slabší, ale s větší 108,7kWh baterií však výrazně schopnější na dlouhých cestách. Tabulky hovoří o normovaném dojezdu až 805 kilometrů. BMW si dnes za základ účtuje 1 725 100 Kč, je tedy o 53 600 Kč levnější.
Něco nám ale říká, že pár desítek tisíc o pořízení toho kterého modelu rozhodovat nebude. Klíčové nakonec budou spíše preference zákazníků a oblíbenost jedné ze značek. To se ostatně dozvíme brzy, zájemci už mohou vozy objednávat a první kousky se na českých cestách objeví v prvním čtvrtletí příštího roku.