Hlavní obsah

Divoká bestie i krotká kočička: Mercedes-AMG GT 63 Pro na závodním okruhu ukazuje dvě tváře

Foto: Mercedes-Benz ČR / Jan Stárek, Pavol Tomaškin
4:11
4:11

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Vypadá elegantně, ale pod kapotou ukrývá sílu rakety Saturn V, která vás vystřelí ke hvězdám - nebo do kačírku, pokud si nedáte pozor. V rámci AMG Experience jsme vyzkoušeli hrozivý Mercedes-AMG GT 63 Pro na závodním okruhu v Brně a přežili, abychom vám o tom mohli vyprávět.

Článek

Po nastartování si dvakrát přeplňovaný osmiválec hrubě odkašle a začne naštvaně vrčet jako medvěd probuzený ze zimního spánku. Pobídnu ho plynem, V8 si nevrle odfrkne do čtyř koncovek výfuku a celé auto se otřese. No pane jo, už teď z něj jde strach!

A co teprve, když uvážíte brutální výkon 612 koní a masivní točivý moment 850 Nm! Tahle monstrózní síla vystřelí dvoudveřové kupé na stovku za bleskových 3,2 sekundy a divoká akcelerace nepovolí, dokud nedosáhne rychlosti 317 km/h. Na tohle auto by už měl být povinný zbrojní pas. Naštěstí ho projedeme na uzavřeném okruhu, takže se nemůže nic stát. Nebo snad ano…?

Foto: Mercedes-Benz ČR / Jan Stárek, Pavol Tomaškin

Když uvidíte tuhle naštvanou tvář ve zpětném zrcátku, radši se hned kliďte z cesty!

Masarykův okruh v Brně má úplně nový, krásně lepivý asfalt, trať je taky dost široká a táhlá, takže si můžete troufnout pořádně topit. Což jen znamená, že když to fakt přepísknete, tak do kačírku a svodidel za nimi vyletíte strašlivou rychlostí. Zmačkané plechy, vylomená kola, zlámané kosti… představivost běží na plné obrátky, když poprvé zadupnu plyn až do podlahy, auto si přidřepne a vystřelí vpřed hrozivým tempem.

Foto: Mercedes-Benz ČR / Jan Stárek, Pavol Tomaškin

612 koní a 850 Nm – to je recept na spoustu zábavy. Nebo taky na pěkný průšvih.

Jenže zároveň vzbuzuje už od prvních metrů takový pocit jistoty, že vlastně ani nepůsobí tak strašidelně, i když motor burácí jako armáda ženoucí se na zteč a na tachometru se míhají úplně bláznivá čísla nezřídka začínající dvojkou. Brzdy drtivě zpomalují, řízení je pěkně ostré, podvozek naprosto stabilní a trakce je tolik, že můžu jít tvrdě do plynu hned za apexem.

Foto: Mercedes-Benz ČR / Jan Stárek, Pavol Tomaškin

V šikovných rukách je tohle divoké AMG krotké jako ovečka.

Vlastně můžu plynem ladit stopu v celém oblouku, což je u takhle nabroušeného auta docela neobvyklé. Minulá generace AMG GT by se mě určitě už pokusila kousnout, tahle se oproti pověsti hrubiánů od AMG chová skoro až krotce a vytříbeně. To proto, že má delší rozvor a dokonce i pohon všech čtyř kol 4Matic+. Ten však preferuje zadní kola a přední připojí, až když je potřeba trakce na výjezdu, takže nijak nekazí zábavu.

Foto: Mercedes-Benz ČR / Jan Stárek, Pavol Tomaškin

Masarykův okruh v Brně je pro tohohle divočáka skvělým místem na hraní.

Verze Pro má kromě výkonu zvýšeného o 27 koní a 50 Nm oproti běžné verzi GT 63 výhodu upraveného nárazníku s karbonovými prvky a aktivní aerodynamickou klapkou pro snížení vztlaku přední nápravy (prý o 30 % snižuje zvedání přídě při vysokých rychlostech), který vyvažuje pevné zadní křídlo místo vysouvacího (generuje o 15 kg přítlaku víc). Také má vylepšené chlazení motoru, brzd i obou diferenciálů, odlehčená 21palcová kovaná kola a za nimi neúnavné karbon-keramické brzdy.

Drobné odlišnosti ale dělají docela velký rozdíl, což je jasně patrné při přesednutí z verze Pro do té „obyčejné“. A nejen proto, že z těsných skořepin vklouznete do pohodlné, kůží čalouněné anatomické sedačky a místo volantu v kombinaci mikrovlákna Microcut a jemné kůže Nappa uchopíte kožený věnec. Rychlostně jsou na tom obě auta podobně, ale v nájezdu a průjezdu už je rozdíl patrný - tam, kde verze Pro zůstane pevná jako skála, se běžné GT trochu pohupuje a naklání. Ne tak, aby vás znervóznělo, s verzí Pro pořád udržíte krok, ale přijdete o trochu jistoty a přesnosti.

To ale vůbec nevadí, protože AMG GT 63 je určené primárně na silnici, kde se bez určité míry poddajnosti prostě neobejdete. Pokud to však s okruhy myslíte vážně, verze Pro je jasnou volbou (nebo rovnou závodní AMG GT2). Jediný problém je, že AMG GT Pro vznikne v pouhých 200 exemplářích, takže ho budete asi jen těžko shánět. Pokud se ale chcete přeci jen svézt, máte jedinečnou šanci v rámci AMG Experience!

Načítám