Článek
Po nastartování si dvakrát přeplňovaný osmiválec hrubě odkašle a začne naštvaně vrčet jako medvěd probuzený ze zimního spánku. Pobídnu ho plynem, V8 si nevrle odfrkne do čtyř koncovek výfuku a celé auto se otřese. No pane jo, už teď z něj jde strach!
A co teprve, když uvážíte brutální výkon 612 koní a masivní točivý moment 850 Nm! Tahle monstrózní síla vystřelí dvoudveřové kupé na stovku za bleskových 3,2 sekundy a divoká akcelerace nepovolí, dokud nedosáhne rychlosti 317 km/h. Na tohle auto by už měl být povinný zbrojní pas. Naštěstí ho projedeme na uzavřeném okruhu, takže se nemůže nic stát. Nebo snad ano…?

Když uvidíte tuhle naštvanou tvář ve zpětném zrcátku, radši se hned kliďte z cesty!
Masarykův okruh v Brně má úplně nový, krásně lepivý asfalt, trať je taky dost široká a táhlá, takže si můžete troufnout pořádně topit. Což jen znamená, že když to fakt přepísknete, tak do kačírku a svodidel za nimi vyletíte strašlivou rychlostí. Zmačkané plechy, vylomená kola, zlámané kosti… představivost běží na plné obrátky, když poprvé zadupnu plyn až do podlahy, auto si přidřepne a vystřelí vpřed hrozivým tempem.

612 koní a 850 Nm – to je recept na spoustu zábavy. Nebo taky na pěkný průšvih.
Jenže zároveň vzbuzuje už od prvních metrů takový pocit jistoty, že vlastně ani nepůsobí tak strašidelně, i když motor burácí jako armáda ženoucí se na zteč a na tachometru se míhají úplně bláznivá čísla nezřídka začínající dvojkou. Brzdy drtivě zpomalují, řízení je pěkně ostré, podvozek naprosto stabilní a trakce je tolik, že můžu jít tvrdě do plynu hned za apexem.

V šikovných rukách je tohle divoké AMG krotké jako ovečka.
Vlastně můžu plynem ladit stopu v celém oblouku, což je u takhle nabroušeného auta docela neobvyklé. Minulá generace AMG GT by se mě určitě už pokusila kousnout, tahle se oproti pověsti hrubiánů od AMG chová skoro až krotce a vytříbeně. To proto, že má delší rozvor a dokonce i pohon všech čtyř kol 4Matic+. Ten však preferuje zadní kola a přední připojí, až když je potřeba trakce na výjezdu, takže nijak nekazí zábavu.

Masarykův okruh v Brně je pro tohohle divočáka skvělým místem na hraní.
Verze Pro má kromě výkonu zvýšeného o 27 koní a 50 Nm oproti běžné verzi GT 63 výhodu upraveného nárazníku s karbonovými prvky a aktivní aerodynamickou klapkou pro snížení vztlaku přední nápravy (prý o 30 % snižuje zvedání přídě při vysokých rychlostech), který vyvažuje pevné zadní křídlo místo vysouvacího (generuje o 15 kg přítlaku víc). Také má vylepšené chlazení motoru, brzd i obou diferenciálů, odlehčená 21palcová kovaná kola a za nimi neúnavné karbon-keramické brzdy.
Drobné odlišnosti ale dělají docela velký rozdíl, což je jasně patrné při přesednutí z verze Pro do té „obyčejné“. A nejen proto, že z těsných skořepin vklouznete do pohodlné, kůží čalouněné anatomické sedačky a místo volantu v kombinaci mikrovlákna Microcut a jemné kůže Nappa uchopíte kožený věnec. Rychlostně jsou na tom obě auta podobně, ale v nájezdu a průjezdu už je rozdíl patrný - tam, kde verze Pro zůstane pevná jako skála, se běžné GT trochu pohupuje a naklání. Ne tak, aby vás znervóznělo, s verzí Pro pořád udržíte krok, ale přijdete o trochu jistoty a přesnosti.
To ale vůbec nevadí, protože AMG GT 63 je určené primárně na silnici, kde se bez určité míry poddajnosti prostě neobejdete. Pokud to však s okruhy myslíte vážně, verze Pro je jasnou volbou (nebo rovnou závodní AMG GT2). Jediný problém je, že AMG GT Pro vznikne v pouhých 200 exemplářích, takže ho budete asi jen těžko shánět. Pokud se ale chcete přeci jen svézt, máte jedinečnou šanci v rámci AMG Experience!