Článek
Obě novinky – BMW iX3 i Mercedes GLC EQ – debutují na nových platformách preferujících elektrický pohon. Ta od Mercedesu nese označení MB.EA a GLC se na ní představuje v úvodním provedení 400 4Matic, na které posléze navážou hned čtyři další varianty.
Už ta úvodní ale zaujme několika působivými čísly. Jde o čtyřkolku se systémovým výkonem 360 kW, stovkou za 4,3 sekundy a maximální rychlostí 210 km/h. To na přes 4,8 metru dlouhé SUV se skoro třímetrovým rozvorem rozhodně není špatné.
Přednosti nového mercedesu však tkví jinde. V podlaze najdeme baterii s využitelnou kapacitou 94 kWh, která avizuje dojezd až 713 kilometrů bez zastavení. Díky 800V architektuře ji lze dobíjet výkonem až 330 kW, za ideálních podmínek tedy doplníte 300 kilometrů za 10 minut. Auto je připraveno na obousměrné nabíjení, takže může klidně posloužit jako záložní zdroj energie pro vaši domácnost.

Elektrické GLC povyrostlo, jen rozvor si polepšil o 84 milimetrů. Novinka tak láká na bohatší prostor pro cestující v obou řadách – jak pro nohy, tak nad hlavou. No a pak je tu ta přístrojovka…
Za zmínku určitě stojí i schopnost táhnout až 2,4tunový přívěs. Zbrusu nový je rovněž brzdový systém se schopností až 300kW rekuperace. V praxi toto řešení znamená, že auto ukládá energii do baterie při brzdění při více než 99 % času. A pořád je to SUV, takže nesmí chybět módy pro jízdu v terénu nebo režim „průhledné“ kapoty.
Řidič spolupracuje s nejnovějším operačním systémem MB.OS s umělou inteligencí, bezdrátovými aktualizacemi a virtuálním asistentem od Googlu. Je to vlastně takový počítač na kolech, který podporuje 40 nejrůznějších aplikací nebo streamování videa. To celé na 39,1“ hyperscreenu, největším displeji v historii Mercedesu.

Z nárůstu rozměrů těží i zavazadlový prostor, který teď pojme 570 až 1 740 litrů. Další drobnosti můžete uložit do 128litrového kufru vpředu.
Mercedes se zároveň stává první automobilkou na světě, která nabízí volitelnou sadu veganských materiálů certifikovaných od nezávislé společnosti. Tradičnější řidiče zase potěší návrat fyzických ovladačů včetně otočného kolečka pro nastavení hlasitosti nebo nová ergonomická sedadla s certifikátem AGR.
Nové GLC je pro perfektní fungování bezpečnostních a asistenčních systémů vybaveno 10 kamerami, 5 radary a 12 ultrazvukovými senzory. Po stránce jízdního komfortu se zase můžete těšit na vzduchové odpružení propůjčené od vlajkové třídy S, v sofistikovanější verzi i s natáčením zadní nápravy až o 4,5 stupně.
Nové GLC zatím neprozradilo české ceny, pravděpodobně se je dozvíme až příští rok, kdy se novinka začne vyrábět a vstoupí na evropské trhy.