Hlavní obsah

Mercedes představuje koncept jak ze zlaté éry automobilového designu! Interiér si zamiluje snad každý, gigantická maska nemá obdoby

Foto: Mercedes-Benz
2:47
2:47

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Elegantní tvary, ikonická maska, minimalistická kabina s historickým volantem. Nový koncept Mercedesu zaujme technologické nadšence i milovníky starších automobilových ikon.

Článek

Vize zvaná Vision Iconic se představila na velkolepé show v Šanghaji a automobilovým konceptem to nekončí. Mercedes k tomuto kousku zároveň ukázal i vlastní módní kolekci nebo knihu, která popisuje novou éru, do níž stříbrné šípy vstupují.

Automobilová novinka působí opravdu majestátně. Jen se podívejte na tu dlouhatánskou kapotu, elegantní siluetu kupé nebo nezaměnitelnou masku, která se inspiruje klíčovými milníky historie (včetně působivého modelu 600 Pullman). Karoserie dostala hluboký černý lak s vysokým leskem, na kapotě vozu je zase dominantou osvětlená hvězda.

Podobně úžasná je také kabina, která kombinuje retro analogové prvky s digitalizací. Tomu velkému skleněnému prvku na přístrojové desce se říká Zeppelin a propojuje displeje s klasickými ukazateli. Uprostřed čtveřice z nich je umístěn AI asistent ve tvaru loga Mercedesu.

Foto: Mercedes-Benz

Interiéru dominuje řemeslná ruční práce.

Dvoučlenné posádce je určena lavice z modrého sametu s mosaznými doplňky, obložení kabiny zase vznikalo technikou intarzie z perleti, kdy je do podkladového materiálu vkládán tenký plátek perleti tvořící dekorativní vzory. A podlaha? Ta je prosím pěkně tvořena ze slámové mozaiky podle techniky ze 17. století.

Ač koncept vypadá jako sympatické retro, v útrobách je našlapaný technologiemi. Karoserii například pokrývá fotovoltaická vrstva podobná barvě, která dokáže ze slunce získat energii až na 12 000 km elektrického dojezdu ročně. Vrstva neobsahuje křemík ani žádné vzácné kovy a chlubí se 20% účinností článků.

Foto: Mercedes-Benz

Karoserie slouží zároveň jako fotovoltaika.

Dále tu máme tzv. neuromorfní výpočetní technologii, která simuluje fungování lidského mozku - má až 10× vyšší účinnost než dnešní systémy, navíc snižuje spotřebu energie potřebné pro autonomní řízení až o 90 procent. Mercedes zvládne autonomii čtvrté úrovně, tedy jízdu po dálnici i parkování bez zásahu řidiče. A když se přeci jen přihlásíte o slovo, dostanete do rukou řízení steer-by-wire bez mechanického propojení volantu a kol.

„Tento showcar je inspirovaný zlatou érou automobilového designu třicátých let je víc než auto - je to socha v pohybu, pocta nadčasové eleganci a vyjádření budoucnosti,“ zhodnotil Gorden Wagener, hlavní designér Mercedesu.

A prý se do budoucna máme na co těšit. Takže… sem s tím!

Načítám