Hlavní obsah

Legenda z Le Mans na elektřinu: Superformance a Everrati představují první Ford GT40 na baterky

Foto: Everrati

Je budoucnost originálních klasických aut i moderních restomodů čistě elektrická? Britové z Everrati si myslí, že ano. A proto se spojili s respektovanými výrobci autentických replik legendárního Fordu GT40, aby společně vyvinuli první čistě elektrickou „gété-čtyřicítku“ zacílenou pro jezdění na závodních okruzích. Chyběl by vám „sedmilitr“?

Článek

Když Ford ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans v roce 1966 definitivně ukončil vítěznou šňůru Ferrari slavnostním průjezdem trojice Fordů GT40 pod šachovnicovou vlajkou, z prvního čistokrevného závoďáku značky se stala nezapomenutelná ikona. Slavné vítězství „1-2-3“ doprovázelo burácení sedmilitrových osmiválců, které je pro milovníky vysokooktanového benzinu nenahraditelné.

Britové ze společnosti Everrati ale věří, že budoucnost zachování originálních klasických aut i moderních restomodů závisí na elektropohonu a rozhodli se spojit závodní legendu s elektromobilitou. Zahájili tedy spolupráci s americkým výrobcem autentických replik Superformance, dodavatelem vozů filmařům při natáčení úspěšného filmu Le Mans '66, a společně vyvinuli první elektrický Ford GT40 na světě.

Foto: Everrati

Napadlo by vás, že tenhle Ford GT40 od Superformance ukrývá čistě elektrický pohon?

Vypadá to jako svatokrádež, ale kdybychom vám to neřekli, možná byste ani nepoznali, že se za kabinou černého Superformance GT40, zbarvením odkazujícím na hlavní vítězný Ford GT40 Mk.II jezdce Bruce McLarena z Le Mans 1966, ukrývá trochu kontroverzní pohon na baterky. Ten přitom spojuje solidní čistě elektrickou sílu s dojezdem, díky němuž se na závodní trati chvíli zabavíte, přičemž výrobce uvádí, že jej navrhl právě se zacílením pro rychlou jízdu na okruhu.

Novým technickým základem je 700voltová elektrická architektura, podporující střídavé AC i rychlé DC nabíjení, s kapalinou chlazeným akumulátorem o kapacitě 60 kWh a pohonnou jednotkou skládající se z dvojice elektromotorů. Ty roztáčejí výhradně zadní kola brutální silou 811 koní (605 kW) a 800 newtonmetrů.

Foto: Everrati

Burácení závodního sedmilitrového osmiválce je minulostí, Everrati věří v elektrickou budoucnost

Originální Ford GT40 Mk.II se závodním sedmilitrovým V8 ze šedesátých let akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a jezdí maximální rychlostí 323 km/h. Everrati k novému čistě elektrickému Superformance GT40 sice neuvádí moc konkrétních čísel, ale akceleraci z nuly na stovku umí také zvládnout pod čtyři sekundy, jezdí nejvyšší rychlostí 200 km/h a na jedno nabití ujede více než 200 kilometrů.

Základními konstrukčními prvky všech vyrobených elektrických „gété-čtyřicítek“ navíc budou nezávislé zavěšení všech kol, sada nastavitelných tlumičů Bilstein, závodní brzdy Wilwood, výkonná klimatizace a nebude chybět ani zápis do oficiálního registru vozů Shelby World. Společnost Superformance je totiž jediným výrobcem autentických replik na světě s oprávněním používat ochrannou známku „GT40“.

Foto: Everrati

Standardním vybavením interiéru elektrické GT40 je silná klimatizace a výrobce nabízí i volitelnou individualizaci

Pro náročnější zákazníky pak Superformance nabízí i volitelný pokročilejší podvozek Öhlins, zabezpečení alarmem se sledovacím zařízením, bezpečnostní rám v interiéru, „Gurneyho vyboulení“ na střeše pro řidiče vyššího vzrůstu a rozsáhlou individualizaci včetně licencovaného ikonického azurovo-oranžového zbarvení olejářské společnosti Gulf Oil.

A kolik taková hračka stojí? Superformance ani Everrati to oficiálně neuvádí, ale na oficiálních stránkách najdete konfigurátor s náhledem dostupných závodních zbarvení a kontaktní formulář pro spojení se s výrobcem.

Reklama

Načítám