Hlavní obsah

Konec spalovacích motorů a nové otázky z autoškoly – Týden v Garáži

Foto: Škoda Auto

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Další pracovní týden je za námi a my vám přinášíme naše pravidelné shrnutí nejdůležitějších novinek a zajímavostí na Garáži z minulých pracovních dnů. V tomto týdnu jsme se věnovali hlavně nově schválenému zákazu klasických spalovacích motorů, odporu české vlády k emisní normě Euro 7, nejnovějším otázkám z autoškoly i zásadním aktualitám poslední doby.

Článek

V roce 2035 se automobilismus v Evropě zásadně změní. Evropský parlament začátkem právě uplynulého pracovního týdne po bouřlivé debatě schválil dohodu s členskými státy Evropské unie o nové normě o nulových emisích. Když to zjednodušíme, v realitě se jedná o dlouho obávaný zákaz prodeje nových vozů se spalovacím motorem na fosilní paliva, jako benzin nebo nafta. Nově tak bude možné prodávat pouze nová auta s čistými nulovými emisemi.

Nová evropská norma tak jasně říká výrobcům automobilů, že pokud chtějí obchodovat v Evropě, musí se začít věnovat vývoji elektromobility naplno. Odborníci se přitom obávají, že nová přísná legislativa může ohrozit celý automobilový průmysl, nespočet pracovních míst i peněženky evropských občanů. Když se na to však podíváme z druhé strany, možná přichází ideální čas se uskromnit, jak ve svém nejnovějším blogu píše náš redaktor Martin Jánský. I přes to vše pořád doutná jiskřička naděje, která spalovací jednotky možná zachrání.

Foto: Tomáš Kopečný

Evropský automobilový trh se už brzy změní. Blížící se zákaz spalovacích motorů na fosilní paliva inspiruje automobilky k dalšímu vývoji elektromobility

Spolu s nejnovější evropskou legislativou, ve skutečnosti zakazující tradiční spalovací motory, je úzce spjata i nová emisní norma Euro 7. Ve stávajícím znění je její platnost naplánována od roku 2025 a může výrazně otřást produktovými řadami v Evropě působících automobilek. Proti jejímu reálnému zavedení jsou česká vláda i senát a podle Sdružení automobilového průmyslu neposkytuje žádný čas na vývoj a adaptaci výroby.

Zatím se ale pojďme vzdálit až nepříjemně vypadající automobilové budoucnosti a zavzpomínejme na „staré dobré časy“. V našem kvízu jsme připomněli legendární Mototechnu, když jsme se vás zeptali, co si ještě pamatujete. Víte, za kolik korun československých se dala koupit jednotlivá auta, co se v Mototechně prodávalo a z jakých zemí? V našich nejnovějších kvízech jsme vám ukázali i prvních deset z celkem 38 nových otázek pro autoškoly, rozšiřujících testový soubor v letošním roce. A doplnili jsme je také staršími novými otázkami, abyste si je mohli připomenout.

Foto: Dalibor Žák

Lexus GS 300 je zajímavou dostupnou ojetinou pro všechny nadšence do zajímavých aut, přičemž je spolehlivým ojetým autem

Pochopitelně jsme v uplynulých pracovních dnech nezapomněli ani na nejnovější redakční testy. Do nového týdne jsme se vrhli s novým sportovním SUV Audi SQ5, na jaké jsme navázali populárním sportovním hatchbackem Volkswagen Golf GTIprémiovým kompaktním SUV BMW X1. Ojetým vozem tohoto týdne byl luxusní a spolehlivý Lexus GS 300 a na minulost motorismu jsme zavzpomínali v Renaultu 20 z Tuzexu.

Už brzy slavnostně začne letošní ročník královské disciplíny motorsportu. První závod letošní Formule 1 slavnostně odstartuje už 5. března v Bahrajnu a soupeřící týmy se s výjimkou Afriky a Antarktidy utkají na všech světových kontinentech. My jsme pro vás připravili detailní přehled všech závodů, týmů, monopostů i nejnovějších pravidel a bodování. A samozřejmě nezapomínáme ani na to, kde a jak můžete letošní Formuli 1 sledovat.

Reklama

Související témata:
Načítám