Hlavní obsah

I ohořelý vrak může mít cenu přesahující 40 milionů. Vzácné Ferrari prožilo zajímavý život

Foto: RM Sotheby's

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Že se ceny některých klasických automobilů mohou šplhat do astronomických výšin, je známá věc. Někdy jde ale o sumy vyloženě překvapivé.

Článek

Platit to může například u pozoruhodného Ferrari 500 Mondial Spider z roku 1954, které bude v srpnu dražit aukční síň RM Sotheby's. Ano, samotné auto je velice vzácné, takže vysoká cena by za normálních okolností byla naprosto přirozená, jenže do aukce v tomto případě míří jen ohořelý vrak. Přesto se očekává, že by se to, co z Ferrari zůstalo, mohlo vydražit i za více než 40 milionů korun.

Nabízené Ferrari 500 Mondial Spider pochází z první série a jde údajně o druhé z pouhých třinácti vyrobených exemplářů. Vůz v březnu roku 1954 postavila firma slavného karosáře Pinina Fariny. Spider měl původně červenou karoserii v odstínu Rosso Corsa a interiér s vinylovým čalouněním v béžové Similpelle Beige.

Už v dubnu 1954 se auto zúčastnilo závodu Coppa della Toscana, Franco Cortese ho do cíle dovezl na celkově 19. místě a 2. příčce ve své třídě. Zmínka o jezdci jménem Cortese je poměrně důležitá, tento závodník má totiž na svědomí úplně první triumf závodního vozu značky Ferrari. Ve Ferrari 125 S ovládl v květnu 1947 Velkou cenu Říma. Ve stejné sezoně pak získal ještě tři vítězství.

Dokumentace automobilky Ferrari dokonce naznačuje, že v aukci nabízený Spider vznikal přímo pro Franca Corteseho, aby v něm mohl závodit. Zajímavé také je, že v květnu 1954, po účasti na slavném závodě Mille Miglia, vůz dostal novou karoserii u firmy Scaglietti.

O rok později Ferrari poprvé změnilo majitele, stále se ale účastnilo různých závodů. V roce 1958 vůz zamířil do Spojených států amerických, kde také v roce 1963 přišel o původní motor (dvoulitrový řadový čtyřválec „Lampredi“), který byl nahrazen americkým vidlicovým osmiválcem. A někdy v dalších dvou letech byl Spider výrazně poškozen při nehodě během nespecifikovaného závodu. Právě po této bouračce Ferrari hořelo.

V dalších letech vrak měnil vlastníky, až se dostal k Walteru Medlinovi, u něhož zůstal do současnosti ve stavu, v jakém skončil po nehodě. Jen je bez motoru. Součástí aukce bude ovšem také době odpovídající čtyřválec z jiného Mondialu, v nabídce se navíc dočteme o dalších náhradních dílech.

Vzhledem ke stavu je přesto zřejmé, že renovace bude vyžadovat nejen spoustu zručných rukou a hodně času, především ale spolyká mnoho peněz. Vzácný Mondial Spider se zajímavým životním příběhem by si ji ale určitě zasloužil.

A mimochodem, společnost RM Sotheby's poměrně nedávno dražila jiné Ferrari 500 Mondial Spider z roku 1954. Stroj ve výborném stavu se v roce 2019 v aukci prodal za více než 3,7 milionu eur, což je podle aktuálního kurzu asi 87,7 milionu korun.

Související témata:
Načítám