Hlavní obsah

Hybridní Nissan Qashqai odhaluje specifikace, jde o poloviční elektromobil vybavený centrálou

Foto: Nissan

Tříválcový motor zde nepohání kola, slouží jen jako generátor proudu

Japonská automobilka Nissan odhalila specifikace hybridního Qashqaie nazvaného e-Power, který využívá netradiční technické řešení, jenž z něj dělá poloviční elektromobil. Technologie převzatá z menšího modelu Note totiž počítá se spalovacím motorem jen jako s elektrocentrálou…

Článek

Pokud se v japonských vozech vyznáte hlouběji, tam vám technologie e-Power není nijak cizí, jelikož už několik let pracuje v kompaktním mini MPV Note, avšak pouze na domácím trhu. Nyní se tato varianta nastěhovala rovněž do evropského SUV Qashqai, čímž se z auta stává poloviční elektromobil.

Foto: Nissan

Technologii e-Power už využívá menší Note

Soustava totiž kombinuje práci zážehového tříválce o objemu 1,5 litru a výkonu 158 koní, který slouží jako generátor elektrické energie pro akumulátor a elektromotor naladěný na 190 koňských sil. Spalovací motor tak fyzicky nepohání kola, nýbrž pracuje výhradně jako elektrocentrála.

Nutno dodat, že nejde o unikátní řešení, neb na podobném principu fungují nové hybridy od Hondy, exotický Fisker Karma a částečně i Mitsubishi Outlander PHEV/Eclipse Cross PHEV.

Foto: Nissan

Na podobném principu jako e-Power nissany pracují také nové hondy nebo Karma od Fiskeru

Výhodou systému je okamžitý nástup točivého momentu, přičemž spalovací motor může dále pracovat s variabilním kompresním poměrem, tudíž šetřit palivo i emise. Dostupná je rovněž technologie e-Pedal, simulující díky silné rekuperaci brzdy.

Abyste si nepřipadali jako v nějaké hybridní toyotě, kde si při akceleraci spalovací motor žije vlastním životem, nabízí Nissan řešení ve formě techniky Linear Tune. Ta zajistí, že během akcelerace budou růst otáčky zážehového tříválce lineárně, nikoli kolísavě jako u jiných hybridů.

Nissan Qashqai e-Power se hodí zejména do městského prostředí, kde hybridní hnací ústrojí funguje efektivně a tiše. V kombinovaném cyklu je spotřeba 5,3 litru benzinu na sto kilometrů, toxicita CO2 poté 119 gramů na kilometr.

Elektrifikované SUV se na evropský trh dostane koncem léta 2022, přičemž ceny budou oznámeny blíže k tomuto datu. Nízkou cenu však moc nečekejte, počítáme, že si výrobce řekne o cirka 700 000 Kč s daní, ne-li o více…

Reklama

Načítám