Hlavní obsah

Francouzi chystají neobvyklý hot hatch. Drobek inspirovaný ikonickým Renaultem právě podstupuje náročné testy v mrazu

Foto: Alpine

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První elektrický hot hatch značky Alpine je v poslední fázi testování, v červnu se nám totiž představí v celé své kráse. Aktuálně vůz podstupuje náročné zkoušky ve studeném Švédsku.

Článek

Připomeňme, že Alpine A290 představuje sportovní verzi chystaného elektrického hatchbacku Renault 5. Francouzská značka zajímavou novinku poodhalila už loni v květnu, kdy prezentovala koncept pojmenovaný A290_β. Nyní si díky oficiálním fotografiím ze zmíněného testování ve Švédsku můžeme poprvé prohlédnout produkční model, byť ještě zabalený do kamufláže.

Na působivých snímcích vidíme malý pětidveřový hatchback, který i přes maskovací polepy zřetelně navazuje na dnes už historický Renault 5. Ale protože jde o verzi Alpine, nechybějí sportovní doplňky. Vůz by měl na délku měřit 3 990 milimetrů a rozvor dosahovat 2 530 mm.

Alpine upozorňuje na široký rozchod kol, který má pomoci stabilitě a hbitosti. Vliv na jízdní vlastnosti a ovladatelnost pochopitelně bude mít také baterie uložená nízko v podlaze mezi nápravami. Auto má být hravé a zábavné, velkou roli ale výrobce údajně kladl také na komfort a každodenní použitelnost.

Alpine A290.Video: Alpine

O pohon by se měl starat jediný elektromotor umístěný vpředu, okamžitý příval točivého momentu bude krotit jeho vektorování suplující roli samosvorného diferenciálu. Alpine podle dostupných informací chystá dvě výkonové verze, slabší by měla nabídnout 217 koní (160 kW), silnější snad až 272 koní (200 kW). Výkonnější provedení však zřejmě dorazí teprve v roce 2027.

Obě varianty budou pravděpodobně spoléhat na baterii o kapacitě 52 kWh, jež by měla zajistit dojezd okolo 380 kilometrů.

Díky fotografiím ze Švédska se můžeme podívat také do části interiéru a prohlédnout si volant, který zaujme červeným tlačítkem s nápisem OV. To spouští 10 sekundový „boost“, tedy okamžitý příval veškeré dostupné síly pohonného ústrojí.

Zajímavý je také přístup značky ke koncepci interiéru: Alpine slibuje minimalismus a návrat k tradičním fyzickým ovladačům a tlačítkům. Průhledový displej pak ukáže aktuální rychlost a dojezd. Na další detaily si však musíme počkat až do června, kdy se Alpine A290 světu představí v celé své kráse.

Reklama

Související témata:
Alpine A290 Beta
Načítám