Hlavní obsah

Alpine ukázal elektrickou verzi oblíbeného modelu. E-ternity nevznikne, i když by si fanoušky našel

Foto: Alpine

Elektrická Alpine je sice těžší a pomalejší, ale asi o méně, než byste čekali

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Je to jen pár týdnů po oficiálním uvedení značky Alpine na český trh a jen rok a půl po oznámení, že nejpozději do konce tohoto desetiletí bude značka vyrábět jen elektromobily. Prototyp EV A110 E-ternity je sportovní kupé s upraveným pohonným ústrojím Renault Megane E-Tech.

Článek

Alpine A110 je lehkonohé sportovní kupé pro specifickou skupinu zákazníků, kterým extrémně záleží na ovladatelnosti a nemusí nutně trumfovat své přátele chvástáním se, čí auto má větší výkon, protože oni o tom zkrátka vědí svoje a jejich priority jsou jasně dané. Už i v Česku pár Alpin A110 jezdí a doufejme, že nyní, po oficiálním vedení značky na tuzemský trh, jich bude přibývat.

Připomínáme rovněž, že Alpine uzavřela v loňském roce partnerství s Lotusem na vývoji nového elektrického sportovního vozu, který se má stát novodobou A110. Vůz má údajně jezdit na modulární platformě vyvinuté Lotusem, který ctí stejnou filozofii a který se také začíná otáčet směrem k elektromobilitě.

Nicméně EV A110 E-ternity je vůz, který jednoznačně vychází ze stávajícího kupé, ale místo benzinu ho pohání elektřina. Postavit ho byl větší úkol, než by se mohlo zdát, protože kdo A110 viděl naživo, ten vám řekne, že je to subtilní automobil. Takže nacpat do něj elektromotor a dvanáct bateriových modulů (čtyři dopředu a osm dozadu) asi nebylo úplně snadné. A samozřejmě, že to znamená i nějaká ta kila navíc, Alpine EV přibrala 258 kg a váží 1 378 kg.

Všechny komponenty hnacího ústrojí pochází z elektrického Mégane E-Tech, a E-ternity tak disponuje výkonem 238 koní a točivým momentem 300 Nm. Je tedy o něco slabší než benzinová verze (ta má 288 koní a 320 Nm) a samozřejmě je i pomalejší ve zrychlení na stovku, ale 4,4 s vs. 4,5 s je určitě méně, než by člověk vzhledem k navýšení váhy čekal.

Nicméně E-ternity poznáte od běžné Alpine A110 aniž byste ji museli „slyšet“. Okamžitě ji prozradí velké střešní okno, což je vlastně celý odnímatelný panel. Inženýrům se povedlo zapracovat ho do karbonové karoserie, aniž by utrpěla torzní tuhost. Je přitom zajímavé, že hmotný střešní díl vyrobila Alpine z recitovaného karbonu. Některé díly interiéru jsou pak ze lnu. Nu a dalším poznávacím znamením je tablet, který nahrazuje běžnou obrazovku infotaimentu.

Značka představuje novou EV A110 E-ternity na právě probíhající Velké ceně Francie. Pokud jste ale po přečtení předchozích řádků začali být přehnaně nadšení, že by se vám elektrická Alpine líbila, pak ještě jednou připomínáme, že tohle je jen prototyp a že první sériová Alpine na elektřinu bude SUV.

Reklama

Načítám