Hlavní obsah

Ikonický Renault 5 se vrací a odhaluje detaily! Na kapotě si vozí šikovnou funkci

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Návrat kultovní pětky se nezadržitelně blíží. Ještě před ženevskou premiérou nám Renault ukazuje detaily karoserie a prozrazuje podrobnosti o technice.

Článek

Už před nějakým časem jsme se dozvěděli, že premiéra reinkarnovaného Renaultu 5 proběhne 26. února příštího roku na ženevském autosalonu. Pětka se v nové generaci stane elektromobilem, vlastně půjde o duchovního nástupce prodejně úspěšného Zoe. A aby Francouzi udrželi naši pozornost, poodhalují o autě několik zajímavých detailů.

Designéři například poodhalili světelnou techniku, díky níž je původ auta snadno rozpoznatelný. Vertikálně umístěné zadní svítilny zároveň prodlužují boční panely, což přispívá k nižšímu aerodynamickému odporu.

Oficiální upoutávka na nový Renault 5.Video: Renault

Detailní pohled na podběhy kol ukazuje, že navzdory kompaktním rozměrům (na délku má novinka jen 3,92 metru) bude mít vůz pořádně rozkročený postoj. Rozšířené blatníky jsou odkazem na kultovní a dnes velmi vzácnou R5 Turbo.

Foto: Renault

Rozšířené blatníky vypadají šik! Silueta vozu nechává vzpomenout na předchůdce.

Technickým základem je platforma AmpR Small (dříve CMF-B EV) s víceprvkovou nápravou vzadu. Tvůrci slibují zábavné jízdní vlastnosti, ty nejnáročnější má pak uspokojit opepřená verze, která však vznikne s emblémy Alpine. Renault 5 bude k dispozici se dvěma bateriemi o kapacitě 40 a 52 kWh. Ta větší má vystačit na dojezd až 400 kilometrů.

Foto: Renault

Číslovka na kapotě není jen estetickým prvkem, má vlastní funkci.

Nezapomíná se ani na moderní technologie. Když je pětka připojena k nabíječce, ukazatel na kapotě indikuje stav nabití. Při sto procentech vykreslí diody číslici 5. Pravda, to je spíše designová záležitost, další možnosti jsou však ještě funkčnější. Renault 5 má být totiž prvním sériovým elektromobilem vybaveným funkcí V2G (vehicle-to-grid), která umožňuje posílat energii z trakčního akumulátoru zpátky do sítě. Funkce má být už příští rok dostupná ve Francii a Německu, roku 2025 se rozšíří do Velké Británie.

Všechny ostatní podrobnosti se dozvíme na blížícím se ženevském autosalonu, který se vrací poprvé od pandemické krize. Základní cena se má pohybovat kolem 25 000 eur (zhruba 615 000 Kč), čímž se vyrovná srovnatelným hybridům segmentu B. Nedočkaví zájemci se už teď mohou registrovat do programu R5 R Pass, ve kterém si svůj vůz mohou nakonfigurovat jako první a dodán bude rovněž s předstihem.

Reklama

Načítám