Hlavní obsah

Ikonický Renault 5 se vrací! Retro fešák slibuje moderní techniku a dostupnou cenovku

Foto: WIPO

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncepty nových aut nás často namlsají svou extravagancí, aby pak při představení produkčního vozu přišlo vystřízlivění. To naštěstí není případ nového Renaultu 5, který na inspiraci retrem nezanevře ani v sérii.

Článek

Jak to víme, když je celosvětová premiéra pětky naplánována až na 26. února a ženevský autosalon? Poděkovat můžeme Světové organizaci duševního vlastnictví (WIPO), která s předstihem vypustila sérii patentových snímků. Chybí na nich sice logo vozu, ale není tak těžké poznat, o jaký kousek jde.

Koncept novodobého Renaultu 5 se prvně ukázal před dvěma lety a sliboval, že inspiraci původním předchůdcem si zachová i finální auto. A jak je patrné z uniklých fotografií, Francouzi slovo dodrželi. Malý elektromobil – duchovní nástupce Renaultu Zoe – má kompaktní tvary, ostré rysy a povědomou příď bez tradiční masky. Proti konceptu si zachovává tradiční zrcátka, zadní kliky jsou zase integrovány do trojúhelníků za bočními okénky.

Netradičním prvkem vpředu je rovněž denní svícení umístěné ve čtverečcích na okrajích nárazníku (tedy tam, kde jsou standardně mlhovky). Protože jsou tato světla umístěna dost nízko, lze předpokládat, že je doplní ještě diody v hlavních světlometech. Nabíjecí zdířka se nachází v levém předním blatníku, všimnout si můžete také kontrastně zbarvené střechy a prvních sloupků stejně jako červené linky kolem bočních oken.

Nová pětka má mít na délku necelé čtyři metry, bude tedy ještě kratší než Renault Clio, ale třeba i konkurenční elektromobil VW ID.2. Základem se stane architektura CMF-BEV, jež sdílí zhruba 70 % komponent s platformou CMF-B využívanou spalovacími modely jako Clio, Captur, ale také některými vozy Dacia.

Elektrický pohon Renaultu 5 by měl čerpat energii z baterie o kapacitě 52 kWh, která by měla umožnit dojezd až 400 km. Spekuluje se, že novinku požene vpřed jediný elektromotor roztáčející přední kola výkonem mezi 120 a 150 koňmi. Počítá se i s ostrou verzí od značky Alpine, jež má využít techniku elektrického Méganu a poskytnout až 210 koňských sil.

Reklama

Načítám