Hlavní obsah

Ford Everest je vlastně Ranger bez korby, dieselový šestiválec si však ponechává

Foto: Ford

Everest má s Rangerem dost společného, sdílí s ním i rámový základ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Třetí generace Fordu Everest využívá základů čtvrtého Rangeru, a proto si od něj vypůjčila také jeho vzhled, kabinu nebo třeba diodové osvětlení. Další rozdíly jsou až na záď minimální, nicméně to hlavní zůstalo zachované – třílitrový vznětový šestiválec. Půjde však auto koupit i u nás?

Článek

Ford Everest třetí generace stojí na rámovém základu čtvrtého Fordu Ranger, stejně tak využívá i jeho vzhled, kabinu nebo technologie. SUV se třemi řadami sedadel má oproti pick-upu o 50 mm širší rozchod kol a přepracované tlumiče.

Foto: Ford

Everest má oproti Rangeru širší rozchod kol o 50 mm

Podle očekávání je příď velmi podobná Rangeru, takže nejzásadnější rozdíly hledejte vzadu, kde chybí tradiční korba, neb tu mají své místo klasické páté dveře, specifické zadní lampy a zajisté plaketa Everest.

Také kabina Everestu opisovala od Rangeru, proto zde nechybí digitální kokpit, obří středový displej infosystému a prakticky totožné ovládací prvky.

Foto: Ford

Kabina Everestu rovněž kopíruje čtvrtý Ranger

Vrcholovou motorizací zůstal třílitrový vznětový šestiválec s turbem, nicméně na některých trzích se objeví rovněž dvakrát přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový diesel. Příští rok pohonné portfolio rozšíří také 2,3litrový turbobenzin. Podle motoru se pak o převody postará buď šestirychlostní manuál, nebo desetirychlostní automat.

Zajímavosti

  • Druhá generace Everestu se v Indii prodávala jako Ford Endeavour
  • Francouzská armáda používá upravený druhý Everest jako lehké vojenské vozidlo pojmenované Arquus Trapper
Foto: Arquus Defense

Arquus Trapper slouží u francouzské armády

Pokud jde o brodivost, tak se továrně bavíme o 800 mm hloubky. Zatížení střechy je 350 kg pro statický náklad a 100 kg pro dynamický. Zajímavostí je, že motorový prostor má vyhrazené místo pro montáž druhé autobaterie, jelikož Ford počítá s tím, že si SUV budou jeho majitelé vylepšovat různými outdoorovými doplňky.

Foto: Ford

Korba sice chybí, zato zde najdete unikátní záď

V rámci pomocných asistentů se můžete těšit na panoramatický 360stupňový kamerový systém, diodové lampy, samoparkování, monitoring slepého úhlu, adaptivní tempomat, hlídače jízdních pruhů nebo na soubor přednehodových i ponehodových technologií.

Ford Everest se začne prodávat koncem toho roku v nejméně třech výbavových stupních, nicméně pro Evropu tento model oficiálně určen nebude, což nám potvrdilo i tuzemské zastoupení Ford Motor Company.

Jestliže vás auto zaujalo, musíte jej poptat u chlapíků, kteří sem vozí různé americké káry a pomocí individuálního schválení je staví na české značky. Cesty tedy jsou, stačí jen chtít a koneckonců i mít v portmonce dost peněz. Pod 1,2 milionu korun totiž tohle auto určitě nepůjde…

Související témata:
Načítám