Hlavní obsah

Fiat má plán, jak zatopit Číňanům. Nová Panda by mohla být nejlevnějším autem svého druhu

Foto: Fiat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Také italský Fiat avizuje přípravu na četnou čínskou konkurenci. Přizpůsobí se tomu i nová generace Pandy, která si bere za vzor předchůdce z osmdesátek a bodovat chce hlavně cenou.

Článek

Příval čínských automobilek do Evropy už není jen potenciální hrozbou, skutečně se děje. Uvědomují si to také ve Fiatu a na množící se asijskou konkurenci chtějí reagovat. První takovou vlaštovkou se stane nová generace Pandy, která coby elektromobil dorazí v příštím roce.

Šéf Fiatu Olivier François se nechal slyšet, že automobilka „může a musí vyvinout řešení, které Číňany přivede do potíží“. Tím se má stát právě nová Panda, jež bude vycházet ze čtyři roky starého konceptu Centoventi.

Lídr značky dále prozradil, že novinka se inspiruje původní Pandou z osmdesátek, konkrétně jejím sloganem „méně je více“. Myšleny tím jsou nejen kompaktní rozměry, ale především zaměření se jen na nejnutnější výbavu a technologie. Panda si má udržet nízkou pořizovací cenovku, ač její výroba bude i nadále probíhat v Evropě.

Foto: Fiat

Současná generace Pandy už něco pamatuje, pořád ale může vypadat šmrncovně.

Na podrobnosti o technice si ještě musíme počkat. Italská média však často zmiňují příbuznost s elektrickým Citroënem C3 a obě auta mají sdílet architekturu eCMP, případně pokročilejší platformu STLA Small. Příjezd francouzského prcka se očekává v horizontu několika příštích dnů, na Pandu si musíme ještě pár měsíců počkat.

Citroën C3, ale třeba také Renault 5 či VW ID.2 pojí jedno společné – slibovaná úvodní cena pod hranicí 25 000 euro, tedy kolem 600 000 Kč. Pokud by se Fiatu nějakým způsobem povedlo stlačit pořizovací částku ještě o kousek níž, mohl by se stát nejdostupnějším elektromobilem v dané kategorii a čínské konkurenci skutečně zatopit.

Zatímco u Citroënu C3 se po představení elektrické verze očekává doplnění nabídky spalovacími motory, nová Panda má zůstat výhradně elektrická. Ale spekuluje se, že současné třetí vydání zůstane s tradičními motory ve výrobě minimálně do roku 2026. A to navzdory tomu, že se poprvé představilo před dlouhými dvanácti lety.

Elektrická Panda s dojezdem 300 km a cenou kolem půl milionu?
To už zní použitelně, sem s ní!
13,9 %
Pořád je to hodně peněz.
80,3 %
Raději toho Číňana...
5,8 %
Celkem hlasovalo 2422 čtenářů.

Reklama

Načítám