Hlavní obsah

Elektrická škodovka zamířila do služeb policie. V budoucnu bude jezdit zadarmo

Foto: Městská policie Vítkov

V policejních řadách se začínají objevovat další elektromobily. Tentokrát jde o městskou policii Vítkov, kde nastoupil do služby Elroq se základní baterkou. Jeho nasazení však dává smysl, navíc bude časem jezdit prakticky zadarmo.

Článek

Městská policie Vítkov (Moravskoslezský kraj) až donedávna používala Dacii Duster 4×4, jenže po letech provozu začalo být auto drahé na servis, proto jej letos v červenci nahradila základní Škoda Elroq 50.

SUV se zadním pohonem nabízí výkon 170 koní, trakční akumulátor s kapacitou 55 kWh a normovaný dojezd 347 až 377 km na jedno nabití.

Foto: Městská policie Vítkov

Obecní policie Vítkov koupila základní provedení. Silnější nepotřebují a stálo podobně jako Karoq.

Důvodem pořízení byla zejména ekonomika provozu. Denně totiž strážníci z Vítkova ujedou do cirka 50 km, v obcích se obvykle plouží krokem, častokrát někde stojí a hlídkují, nicméně, pokud je potřeba, při ostrém výjezdu na to musí šlápnout. S Dusterem klidně za studena, Elroqu je to víceméně jedno.

Nabíjení pomalým proudem mají policisté v garážích a baterii udržují obvykle na hranici 80 %, takže to, co za den ujedou, za pár hodin doplní zpátky.

Foto: Městská policie Vítkov

V interiéru je navíc čtecí lampička a ovládání pro majáky.

Od zástupců tamní obecní policie jsme navíc zjistili, že pořizovací cena vozidla byla víceméně stejná, jako by byla u spalovací Škody Karoq, která by však byla dražší na provoz. Město rovněž plánuje vystavět fotovoltaiku, takže v letních měsících bude elektroauto z hlediska nákladů na energii jezdit prakticky zadarmo.

Foto: Městská policie Vítkov

Časem bude auto jezdit zadarmo, a to díky sluneční energii.

Policejní SUV určené pro jízdu po městě, po okolních obcích, k výjezdu k chatám a do ostré služby má na sobě majáky a uvnitř čtecí lampičku. To je z netovární výbavy všechno.

Jistě vás ve spojení městská policie a elektromobil napadne Tábor, kde mají v provozu už druhé elektro (nejdřív e-Niro, teď Teslu Model Y), nicméně Vítkovští šli v tomto ohledu svojí vlastní cestou bez inspirace jinde. Elektrika jim zkrátka dávala největší smysl po všech stránkách.

Načítám