Článek
Městská policie Vítkov (Moravskoslezský kraj) až donedávna používala Dacii Duster 4×4, jenže po letech provozu začalo být auto drahé na servis, proto jej letos v červenci nahradila základní Škoda Elroq 50.
SUV se zadním pohonem nabízí výkon 170 koní, trakční akumulátor s kapacitou 55 kWh a normovaný dojezd 347 až 377 km na jedno nabití.

Obecní policie Vítkov koupila základní provedení. Silnější nepotřebují a stálo podobně jako Karoq.
Důvodem pořízení byla zejména ekonomika provozu. Denně totiž strážníci z Vítkova ujedou do cirka 50 km, v obcích se obvykle plouží krokem, častokrát někde stojí a hlídkují, nicméně, pokud je potřeba, při ostrém výjezdu na to musí šlápnout. S Dusterem klidně za studena, Elroqu je to víceméně jedno.
Nabíjení pomalým proudem mají policisté v garážích a baterii udržují obvykle na hranici 80 %, takže to, co za den ujedou, za pár hodin doplní zpátky.

V interiéru je navíc čtecí lampička a ovládání pro majáky.
Od zástupců tamní obecní policie jsme navíc zjistili, že pořizovací cena vozidla byla víceméně stejná, jako by byla u spalovací Škody Karoq, která by však byla dražší na provoz. Město rovněž plánuje vystavět fotovoltaiku, takže v letních měsících bude elektroauto z hlediska nákladů na energii jezdit prakticky zadarmo.

Časem bude auto jezdit zadarmo, a to díky sluneční energii.
Policejní SUV určené pro jízdu po městě, po okolních obcích, k výjezdu k chatám a do ostré služby má na sobě majáky a uvnitř čtecí lampičku. To je z netovární výbavy všechno.
Jistě vás ve spojení městská policie a elektromobil napadne Tábor, kde mají v provozu už druhé elektro (nejdřív e-Niro, teď Teslu Model Y), nicméně Vítkovští šli v tomto ohledu svojí vlastní cestou bez inspirace jinde. Elektrika jim zkrátka dávala největší smysl po všech stránkách.