Hlavní obsah

Drsňák v obleku: Ford Ranger v prémiové verzi Platinum je luxusní pracant s V6 pod kapotou

Foto: Ford

Ford Ranger se ve verzi Platinum dočká slušné výbavy a silného třílitrového šestiválce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Oblíbený pickup od automobilky Ford od nynějška dost možná vytře zrak i těm nejzhýčkanějším měšťákům. Vrcholná verze Platinum totiž nabídne celou řadu moderních vymožeností, které běžně známe jen z vozů nosících polobotky a mokasíny místo holínek. Dřevorubec si tedy dal pořádnou sprchu, oholil se a „nahodil“ kvádro.

Článek

Fordu Ranger se daří velmi slušně. Příjemně překvapivý je zejména fakt, že to není jen doma v zámoří a u protinožců v Austrálii, kde jsou pickupy běžné jako u nás rodinné kombíky, ale dělá své automobilce radost i v Evropě. Oblíbený je zejména pro nabídku silných motorů, poctivou a robustní konstrukci a fakt, že za rozumné peníze dostanete houževnatého dříče.

Foto: Ford

Ford Ranger se ve verzi Platinum bude dodávat výhradně s 3,0l naftovým V6 o výkonu 240 koní, který spolupracuje s desetistupňovým automatem

Ranger se u nás dosud nabízel ve variantách XL, XLT, Limited a Wildtrak – pokud nepočítáme zběsilý Raptor, který je u Fordu de facto veden jako samostatný model. Nyní však lze při objednávání nového Rangeru zaškrtnout kolonku Platinum, která se bude pyšnit tou nejluxusnější výbavou ze všech variant.

Od verze XL až po Limited najdeme pod kapotou osvědčený 2,0l čtyřválcový turbodiesel o výkonu 170 koní (125 kW) spřažený se starým dobrým šestistupňovým manuálem, volitelně pak se šestistupňovým automatem u verze Limited.

Platinum se však pyšní přeplňovaným V6 o objemu 3,0 litru o výkonu 240 koní (176 kW), který je spřažen s desetistupňovým automatem – ještě donedávna byla tato pohonná jednotka vyhrazena verzi Wildtrak (tu pořídíte i s dvakrát přeplňovaným 2,0l čtyřválcem).

Foto: Ford

Ford Ranger Platinum poznáme na silnici podle nového designu přední masky, dekorů v provedení matný chrom, nové optiky předních LED světel s technologií Matrix… a hlavně podle chromovaného nápisu Platinum na kapotě

Síla motoru roztáčí všechna čtyři kola díky stálému pohonu všech kol E-4WD. Verze Platinum se navíc dodává se speciálním uložením převodovky, které podstatně více potlačuje hluk a vibrace od pohonného ústrojí – Ford však dodává, že vedlejším bonusem je také lepší dynamika a reakce.

Samotný pohon všech kol E-4WD disponuje zcela novou elektronicky řízenou rozdělovací převodovkou. Díky elektronicky řízené mechanické uzávěrce diferenciálu zadní nápravy si Ranger poradí jak na silnici, tak v terénu. Při výběru jízdního režimu (na výběr je kromě klasických režimů Normal a Eco také specifičtější Tažení/ vlečení (u automatu), Kluzký povrch, Písek či Bahno/ Vyjeté koleje) vůz přizpůsobuje celou řadu parametrů od kalibrace motoru, převodovky, ABS, kontroly trakce, ale i citlivosti řízení, pedálů a brzd, aby vám pomohl vypořádat se s náročnou situací.

Foto: Ford

Ford Ranger Platinum se v základu dodává s 20palcovými koly z lehkých slitin, která obouvají pneumatiky o rozměrech 255/55

Vizuálně pak Ranger Platinum poznáme podle odlišného designu přední masky a exteriérových detailů v matném chromu, nové optiky předních Matrix LED světlometů včetně denního svícení, vynikne však i speciálním designem 20palcových litých kol.

Po technologické stránce tu najdeme prvky aktivní bezpečnosti jako je 360stupňová kamera doplněná o parkovací asistent, adaptivní tempomat s inteligentním asistentem udržování jízdy v pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo automatické nastavení sklonu světlometů.

V porovnání s nejbližší výbavou Wildtrak se Platinum může pochlubit komfortními prvky v podobě čalounění Quilt Premium (kombinace kůže a vinylu), přední sedadla jsou ventilovaná i vyhřívaná a nastavitelná v 10 směrech, interiéru pak vévodí 12,3palcový displej informačně-zábavního systému doplněný o prémiový audiosystém Bang & Olufsen s deseti reproduktory.

Z praktických prvků potěší třeba tlumené otevírání a zavírání víka korby, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, 230V zásuvka ve 2. řadě sedadel a v korbě vozu či spínače ovládané zevnitř kabiny pro připojení příslušenství (ať už navijáku nebo světel).

Za to všechno si Ford samozřejmě nechá zaplatit. Výbava Platinum je vrcholnou verzí Rangeru, proto by vás jeho vysoká cenovka neměla překvapit, dle českého ceníku začíná na částce 1 425 000 Kč.

Reklama

Načítám