Hlavní obsah

Doktor se vrací! Valentino Rossi bude příští rok závodit za volantem BMW

Foto: BMW

43letá živoucí legenda Valentino Rossi podepsala s továrním týmem BMW. Do závodnického důchodu se tedy evidentně zdaleka nechystá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Legendární jezdec Mistrovství světa silničních motocyklů přechází k dvoustopému závodění. Dnes už bývalý motocyklový závodník Valentino Rossi podepsal smlouvu u továrního týmu BMW Motorsport. Usedne do kokpitu speciálu M4 GT3.

Článek

Valentino Rossi je nejen legenda Mistrovství světa silničních motocyklů. Jezdec s přezdívkou Doktor a celkem devíti mistrovskými tituly v minulosti už ukázal, že kromě řídítek velmi obstojně ovládá i volant – v rally speciálu, v okruhové závodničce i v monopostu F1. A teď, i když už by si z pohledu vrcholových sportovců mohl dovolit jít do důchodu, prohlásil, že to neplánuje ani v nejmenším.

Důvod podepsání smlouvy u továrního týmu BMW je vlastně poměrně prostý – po oficiálním ukončení kariéry v Mistrovství světa silničních motocyklů v roce 2021 šel jezdit do seriálu GT World Challenge pod taktovkou týmu W Racing Team (WRT).

Rossi tu soutěžil se speciálem Audi R8 LMS, a jelikož belgický tým WRT přešel pro sezonu 2023 od Audi k BMW, vymění Rossi své pracovní náčiní, čímž se de facto stává továrním jezdcem bavorské automobilky.

Foto: BMW

Valentino Rossi usedne za volant speciálu BMW M4 GT3

„Jsem velice hrdý na to, že jsem se stal továrním jezdcem týmu BMW Motorsport, je to pro mě skvělá příležitost,“ prohlásil po oficiálním oznámení italský závodník. „Po ukončení kariéry v roce 2021 jsem se dal na závodění s auty jako člen týmu WRT a jsem velice rád, že si zvolili jako svého nového partnera právě BMW Motorsport.“

Týmovými kolegy Valentina Rossiho budou belgický jezdec Maxime Martin a brazilský matador Augusto Farfus. Německý výrobce nicméně dodal, že Rossimu se naskytne příležitost testovat a případně i závodit i v mnoha dalších mnichovských speciálech.

Foto: BMW

Pro 43letého Rossiho není závodění za volantem žádnou novinkou. U týmu WRT odjezdil celou jednu sezonu, za éry Michaela Schumachera si vyzkoušel i Formuli 1

Pro Rossiho to však může být ještě zajímavější – BMW totiž krátce po uzavření spolupráce svěřilo belgickému závodnímu týmu také svůj vytrvalostní program World Endurance Championship, jehož součástí je i Le Mans.

Tady nejde odolat otázce za zlatého bludišťáka: Usedne snad Rossi do kokpitu vytrvalostního speciálu BMW M Hybrid V8? Těžko říct, nechme se překvapit – BMW má do série WEC nastoupit už v roce 2024.

Foto: BMW

M4 GT3 pohání dvakrát přeplňovaný 3,0l řadový šestiválec. Ten v závislosti na nastavení dává výkon až 590 koní a pohání zadní kola

Jisté ale je, že si Doktor i jeho tým spolupráci již nyní pochvalují. „Nový vůz už jsem měl možnost si dvakrát vyzkoušet a první pocity jsou velmi dobré,“ netajil se optimismem legendární závodník. „Myslím, že v následující sezoně bychom mohli být velmi konkurenceschopní.“

„Valentino Rossi je přesně ten typ jezdce, který nepotřebuje zaučovat,“ chválí si nový přírůstek do týmu BMW M Andreas Roos, který je šéfem bavorského továrního týmu. „Úspěchy na závodních tratích z něj v kombinaci s jeho nezaměnitelnou osobností a charakterem udělaly živoucí legendu – prokázal však, že je vynikajícím závodníkem také na čtyřech kolech, takže na spolupráci s ním se opravdu těšíme. Vítej na palubě, Vale!“

Foto: BMW

Okruhový speciál M4 GT3 je velmi dobré závodní náčiní

Seriál GT World Challenge se jede hned na čtyřech kontinentech, přičemž Rossi se má dle informací BMW účastnit všech evropských podniků a jednoho australského, který se koná na okruhu Mount Panorama, známém také pod jménem Bathurst.

Oficiální testování je vypsáno na 7. a 8. března ve Francii, sezona začíná 22. dubna v italské Monze. Rossi už se však stačil se svojí novou pojízdnou kanceláří seznámit.

Reklama

Načítám