Hlavní obsah

Mazda se sporťáků nevzdá! Nový koncept má 370 koní a unikátní hybrid s Wankelem

Foto: Mazda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mazda slibuje, že sportovní MX-5 v nabídce ještě nějaký čas zůstane. Zároveň se ale pozvolna připravuje na příjezd jejího nástupce.

Článek

Koncept příští MX-5 (ač sami Japonci o takovém přirovnání nechtějí ani slyšet) přivezla Mazda na domácí autosalon v Tokiu a nepřekvapivě vzbudila vlnu nadšení. Vize nese označení Iconic SP a podle tvůrců nepředstavuje žádný konkrétní model, ale slouží coby demonstrace technologií, které může značka v příštích letech používat.

Novince v útrobách pracuje technika odvozená z nedávno představeného crossoveru MX-30 R-EV, což je plug-in hybrid s rotačním motorem. Tady je však dvourotorový (MX-30 má pouze jeden rotor) a pohon nabízí systémový výkon 370 koňských sil. Také zde by kapacita baterie měla mít 17,8 kWh a po jejím vybití může vůz pokračovat díky Wankelu, který však nepohání kola přímo, ale slouží coby generátor elektrické energie.

Mazda navíc říká, že sporťák odvozený od konceptu Iconic SP by mohl jezdit na „různá paliva včetně vodíku“. A protože může pohon v útrobách uspořádat různorodě, lze docílit i optimálního rozložení hmotnosti s nízkým těžištěm. Proto má sportovní vize rotační motor uprostřed a akumulátor v podlaze. Mimochodem, pohotovostní hmotnost konceptu je pouhých 1 450 kilogramů, což je na dnešní dobu skvělé číslo.

Foto: Mazda

Jen koncept, říkáte si? Takové auto by Mazda mohla z fleku poslat do výroby.

Dvoumístný sporťák má na délku 4 180 milimetrů a rozvor 2 590 mm, Mazdu MX-5 tedy značně přerůstá a svou velikostí má blíže spíše k Alpině A110. Také pohled do kabiny naznačuje, že Iconic SP se soustředí především na řidiče. Uvnitř sice nechybí dotykový displej, celkově je však interiér velmi minimalistický, volant má tradiční kulatý tvar a sportovní sedačky výrazné boční vedení. Náš názor? Šup s tím do výroby!

„Představujeme technologie, kterými lze v budoucnu obdařit kompaktní sportovní vozy. Ale pokud bude odezva pozitivní, může to uvedení takového pohonu na vybrané trhy uspíšit,“ řekl na tokijském autosalonu Jeff Guyton, finanční ředitel značky.

Mazda před časem oznámila výrazné investice zaměřené na elektrifikaci portfolia. Do roku 2027 hodlá představit několik nových hybridních, plug-in hybridních a čistě elektrických aut, kompletní modelová řada by měla být elektrifikována o rok později. A současná MX-5? Ta má podle zákulisních informací vydržet ve výrobě ještě minimálně tři roky.

Ohodnoťte vzhled konceptu Iconic SP jako ve škole:
1
90,1 %
2
6,4 %
3
1,4 %
4
0,8 %
5
1,3 %
Celkem hlasovalo 1133 čtenářů.

Reklama

Načítám